ZGŁOSZENIE WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO LUB CZASOWEGO OBYWATELI RP

2017-02-13 1125
Art. czytany: 1421 razy

Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Kamionki 60 Łączna budynek nr1, parter, pokój 6 pon - 7:30 - 16:00 wt-czw - 7:30 - 15:30 pt- 7:30 - 15:00

Wymagane dokumenty
1. Wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego ” lub „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego”. 2. Dowód osobisty lub ważny paszport. 3. W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo: – pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania, – dowód osobisty pełnomocnika lub paszport.

Miejsce odbioru
Urząd Gminy pokój nr 6 ( w godz. urzędowania)

Opłaty
1. Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności dot. realizacji obowiązku meldunkowego. 2. 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy osoba zgłaszająca wymeldowanie działa przez pełnomocnika). Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu. Opłaty można dokonać w kasie Urzędu do godz.13.30

Termin załatwienia
Niezwłocznie.

Tryb odwoławczy
Brak.

Uwagi
1.Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego przed upływem deklarowanego pobytu obowiązany jest wymeldować się. 2.Osoba może się wymeldować z miejsca pobytu stałego/czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu. 3.Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego należy złożyć w formie pisemnej 4.Wymeldowania z pobytu stałego/czasowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016r. poz. 23), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu. 5.Za osobę nie posiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu. 6.Zgłoszenie zgonu dokonane w urzędzie stanu cywilnego, zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu stałego i czasowego. 7.Jeżeli dane zgłoszone do wymeldowania budzą wątpliwości o zameldowaniu lub wymeldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej. 8.Organ gminy wydaje z urzędu lub na wniosek decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego albo czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się. Wszelkie informacje pod nr tel:041 25 48 964 podinspektor d/s ewidencji ludności Ewelina Łutczyk.

Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016r. poz. 23) 2. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2015, poz. 388.) 3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r. poz. 783 ze zm.).

Podstawa prawna
Zgłoszenia o zameldowaniu lub wymeldowaniu do pobrania poniżej.Opracował
podinspektor d/s ewidencji ludności Ewelina Łutczyk

Akceptował
Sekretarz Gminy Mirosław Kopytek

Zatwierdził
0