Dokonywanie wpisu oraz zmian wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

2014-01-22 1505
Art. czytany: 3784 razy

Dokonywanie wpisu oraz zmian wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
Dokumenty:
1. Wypełniony wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej przygotowany na podstawie art. 9c ust 1-5 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. 2021 poz. 888 ze zm.) według załączonego wzoru,
2. Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru
w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych. Zmiany dokonuję się na podstawie pisemnego wniosku
3. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej,
4. Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności
w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (do pobrania),
5. Pełnomocnictwo (przygotowane zgodnie z art. 33 KPA), jeżeli strona działa przez pełnomocnika w tym przypadku dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Opłaty:
Opłatę skarbową pobiera się w przypadkach:
• wniesienia wniosku o dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej 50 zł
(z wyjątkiem: przedsiębiorców, którzy w dniu wejścia w życie ustawy posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych, są zwolnieni z wnoszenia opłaty skarbowej za wpis do rejestru działalności regulowanej)
• zmiany wpisu do rejestru działalności regulowanej jeżeli dotyczy ona rozszerzenia zakresu działalności – 25 zł
• gdy strona działa przez pełnomocnika w wysokości 17 zł.
• za wydanie zaświadczenia o dokonaniu zmian danych zawartych w rejestrze oraz za wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane zawarte w rejestrze – 17 zł.
Opłatę skarbową wnosi się w kasie Urzędu Gminy w Łącznej bądź na konto:
69 8520 0007 2003 0029 4018 0001
Tytułem: wpis/zmiana wpisu do rejestru działalności regulowanej
Termin załatwienia sprawy:
Wpis dokonywany jest w terminie 7 dni od momentu złożenia kompletnego wniosku.
Wydanie zaświadczenia następuje w ciągu 7 dni od momentu złożenia kompletnego wniosku.
Tryb odwoławczy:
Stronie przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za pośrednictwem Wójta Gminy Łączna w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji odmawiającej dokonania wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.