Pytania i odpowiedzi 2 do przetargu nieograniczonego na Zakup Energii 2015-12-10 1515 Art. czytany: 4433 razy W związku z art. 38 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych ( Dz.U. 2004 Nr 19 poz. 177 ze zm.), informuję że w dniu 9 grudnia 2015 roku wpłynęły pytania dotyczące przetargu nieograniczonego na „Zakup energii”, następującej treści: Pytanie 1. Czy Zamawiający przekaże Wykonawcy do dnia podpisania umowy, niezbędne do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, dane i dokumenty z jednostek objętych postępowaniem przetargowym w wersji elektronicznej (Word, Excel). Wykonawca będzie potrzebował następujących: a) danych: - adres siedziby i adres korespondencyjny danej jednostki - numer NIP - numer REGON - adres punktu poboru – (miejscowość, ulica, kod pocztowy) - przeznaczenie punktu poboru - grupa taryfowa - kod PPE - roczny wolumen energii elektrycznej - numer licznika - numer aktualnie obowiązującej umowy - numer ewidencyjny w systemie bilingowym dotychczasowego Sprzedawcy b) dokumentów: - pełnomocnictwo - dokument nadania numeru NIP - dokument nadania numeru REGON - KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka - dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa - numer rachunku bankowego. Pytanie 2 Czy Zamawiający obecnie posiada umowy kompleksowe czy odrębne umowy na sprzedaż energii elektrycznej oraz na świadczenie dystrybucji energii elektrycznej? Jaki jest termin wypowiedzenia aktualnie obowiązujących umów? Pytanie 3 Czy Zamawiający do obecnie obowiązujących umów przyjął oferty promocyjne lub lojalizacyjne? W przypadku gdy Zamawiający korzysta z takich promocji to czy okres ich obowiązywania nie koliduje z terminem realizacji przedmiotu zamówienia? Pytanie 4 Zgodnie z procedurą zmiany sprzedawcy określoną w IRiESD Operatora Systemu Dystrybucyjnego zgłoszenie umowy sprzedaży energii elektrycznej musi nastąpić na minimum 21 dni przed rozpoczęciem sprzedaży energii elektrycznej. W związku z tym aby sprzedaż mogła rozpocząć się z dniem 01.01.2016r. zgłoszenie nowej umowy sprzedaży energii elektrycznej musiałoby nastąpić najpóźniej w dniu 10.12.2015r. Przy terminie składania ofert ustalonym na dzień 14.12.2015r., czasie niezbędnym Zamawiającemu do oceny przesłanych ofert oraz okresie na ewentualne odwołania Wykonawców, zachowanie wskazanemu terminu realizacji zamówienia jest w praktyce nie wykonalne dla Wykonawcy. Wnosimy tym samym o zmianę terminu rozpoczęcia realizacji zamówienia z dnia 01.01.2016 r. na dzień 01.02.2016r. Pytanie 5 Czy Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy drogą korespondencyjną? Pytanie 6 Wykonawca zwraca się z prośbą o zmianę przedmiotowych zapisów w części: „…na podstawie wskazań układu/układów pomiarowo rozliczeniowego/rozliczeniowych” na „danych pomiarowo-rozliczeniowych”. Wykonawca wystawia faktury VAT za sprzedaż energii elektrycznej na podstawie danych pomiarowo-rozliczeniowych otrzymywanych od Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Jednocześnie informujemy, że Wykonawca nie ma dostępu do wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego. Pytanie 7 Wykonawca zwraca się z prośbą o zmianę przedmiotowych zapisów na następujący: „Strony ustalają następujący sposób rozliczeń, w którym Wykonawca wystawia Zamawiającemu na koniec okresu rozliczeniowego fakturę rozliczeniową, z terminem płatności 21 dni od daty wystawienia faktury” oraz o usunięcie zapisu § 7 ust. 3. Uzależnienie terminu płatności od daty otrzymania faktury będzie rodziło wiele trudności w rozliczeniach, ponieważ Wykonawca nie będzie posiadał informacji o tym kiedy Zamawiający otrzymał fakturę a co za tym idzie nie będzie mógł określić poprawnie terminu płatności. Ponadto systemy bilingowe automatycznie określają termin płatności od daty wystawienia faktury. Pytanie 8 Wykonawca wnosi o usunięcie zapisu dotyczącego dodatkowego dwutygodniowego terminu uregulowania zaległych i bieżących należności. Przedmiotowy zapis jest niezgodny z art. 6b.1 ustawy prawo energetyczne z 10 kwietnia 1997 r. Odpowiedź: Zamawiający w dniu 09.12.2015r przed wpłynięciem powyższych pytań zamieścił na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Łączna odpowiedzi na pytania o tej samej tematyce. Zamieszczono również zmienione załączniki do SIWZ. Pytanie9. Czy układy pomiarowo-rozliczeniowe objęte postępowaniem przetargowym są dostosowane do zasady TPA? Odpowiedź: Tak. Pytanie10. Wykonawca zwraca się z prośbą o usunięcie zapisu dotyczącego dokonywania zmian grup taryfowych dla poszczególnych obiektów Zamawiającego w okresie realizacji umowy. Zmiana grup taryfowych, podobnie jak zmiana mocy umownych następuje poprzez dokonanie stosownych zmian w umowie o świadczenie usług dystrybucji, która winna być zawarta między lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego a Zamawiający. Nie dotyczy tym samym dostawy energii elektrycznej na podstawie umowy sprzedaży energii elektrycznej, objętej przedmiotowym postępowaniem Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza zmiany zapisów. Pytanie11. Wykonawca wnosi o dodanie do SIWZ i projektu umowy zapisu o tym, że Zamawiający może dodawać nowe PPE jedynie w obrębie tych grup taryfowych, które są wymienione w SIWZ i załącznikach oraz będą wycenione w ofercie Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza zmiany zapisów. Pytanie12. Wykonawca zwraca się z prośbą o usunięcie przedmiotowego zapisu. W § 5 ust. 3 wzorów umów Zamawiający dopuszcza zmianę ceny w okresie trwania umowy w sytuacji ustawowej zmiany stawki podatku VAT lub podatku akcyzowego. Zapisy SIWZ są tym samym niespójne. Odpowiedź: Zamawiający dokonał zmian w projektach umów (Zmienione projekty umów w załączniku). Pytanie13. Wykonawca zwraca się z prośbą o zmianę przedmiotowego zapisu na następujący: „Wykonawca zobowiązuje się terminowo dokonać zgłoszenia niniejszej Umowy do OSD, lecz nie wcześniej niż z dniem skutecznego rozwiązania aktualnie obowiązujących umów oraz zawarciu umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej.” Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza zmiany zapisów. |