UCHWAŁA NR XV/75/2015 RADY GMINY ŁĄCZNA z dnia 30 grudnia 2015 r. 2016-01-19 1405 Art. czytany: 4006 razy w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Łączna na 2016 rok UCHWAŁA NR XV/75/2015 RADY GMINY ŁĄCZNA z dnia 30 grudnia 2015 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Łączna na 2016 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.), w związku z art. 211, art. 212 ust. 1 pkt 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, ust. 2 pkt 1, 2, art. 214 pkt 1, 2, art. 222 ust. 1, ust. 2 pkt 1, 2, 3, art. 235, art. 236, art. 237 ust. 1, ust. 2 pkt 1, 2, 3, art. 258 ust. 1 pkt 1, 2, 3, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje: § 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 18 230 000 zł, z tego: a) dochody bieżące 14 385 000 zł b) dochody majątkowe 3 845 000 zł zgodnie z załącznikiem nr 1. § 2. 1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 19 530 000 zł, z tego: a) wydatki bieżące 13 896 000 zł b) wydatki majątkowe 5 634 000 zł zgodnie z załącznikiem nr 2. 2. Limity wydatków na wieloletnie przedsięwzięcia planowane do poniesienia w roku budżetowym 2016 zgodnie z załącznikiem nr 3. 3. Limity wydatków na inwestycje jednoroczne zgodnie z załącznikiem nr 4. 4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz innych źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi realizowane w roku budżetowym w wysokości 5 520 000 zł, a) wydatki majątkowe 5 520 000 zł zgodnie z załącznikiem nr 2. § 3. 1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 1 300 000 zł , który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z: 1) kredytów w kwocie 1 300 000 zł, 2. Przychody budżetu w wysokości 2 250 000 zł, rozchody w wysokości 950 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5. § 4. W budżecie tworzy się rezerwy: 1) ogólną w wysokości - 120 000 zł, 2) celową w wysokości - 34 300 zł, z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe § 5. 1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6 . § 6. Ustala się dochody w kwocie 53 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 65 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii. Id: D2F95453-A342-41DF-A0D7-F36D55118F52. Podpisany Strona 1 § 7. Ustala się dochody w kwocie 10 000 zł z tytułu opłat pobieranych na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska ( tekst. jedn. Dz. U. z 2013 r. Nr 1232 z późn. zm.) oraz wydatki w kwocie 30 000 zł na realizację zadań określonych w tej ustawie. § 8. Ustala się dochody w kwocie 289 200 zł z tytułu wpływów z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i wydatki w kwocie 289 200 zł na funkcjonowanie systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. § 9. 1. Plan przychodów i kosztów w łącznej kwocie (zbiorczo), dla samorządowych zakładów budżetowych: przychody – 1 414 000 zł, wydatki – 1 413 600 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7. 2. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla wydzielonych rachunków dochodów jednostek budżetowych: dochody – 170 030 zł; wydatki – 170 030 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8. § 10. 1. Dotacje przedmiotowe zgodnie z załącznikiem nr 9. 2. Dotacje podmiotowe zgodnie z załącznikiem nr 10. 3. Dotacje celowe zgodnie z załącznikiem nr 11. § 11. Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów. 1) na sfinansowania przejściowego deficytu budżetu w łącznej kwocie 800 000 zł, w tym: a) kredyty 800 000 zł, 2) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 1 300 000 zł, w tym: a) kredyty 1 300 000 zł 3) na spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań 950 000 zł , w tym: a) zaciągnięte kredyty 810 181 zł b) zaciągnięte pożyczki 139 819 zł § 12. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów do kwot wynikających z limitów, o których mowa w § 11 niniejszej uchwały § 13. Upoważnia się Wójta do: 1) dokonywania przeniesień planu wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy między rozdziałami i paragrafami wydatków oraz do przeniesień pomiędzy planem wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy i planem innych wydatków bieżących, w ramach działów klasyfikacji budżetowej w budżecie gminy, 2) dokonywania zmian w planie wydatków na zadania inwestycyjne roczne w ramach działów, 3) dokonywanie zmian pomiędzy wydatkami bieżącymi, a wydatkami majątkowymi w ramach działu, 4) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków, 5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy. Id: D2F95453-A342-41DF-A0D7-F36D55118F52. Podpisany Strona 2 § 14. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi. § 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego oraz wywieszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy. Przewodnicząca Rady Gminy Łączna Monika Pająk |