ZARZĄDZENIE NR 16/2017 WÓJTA GMINY ŁĄCZNA z dnia 23 marca 2017r. w sprawie: Powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej 2017-03-30 0754 Art. czytany: 2985 razy ZARZĄDZENIE NR 16/2017 WÓJTA GMINY ŁĄCZNA z dnia 23 marca 2017r. w sprawie: Powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej i ustalenia jej regulaminu Na podstawie art. 8 ust. 3 i 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2016 r. poz. 778 ze zm.) oraz art. 6 ust. 2, art. 7 ust. 1 pkt. 1 i art.30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 446 ze zm.), §1 1.Powołuje się Gminną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną, zwaną dalej „Komisją” jako organ doradczy Wójta w sprawach zagospodarowania przestrzennego. 2.Komisja składa się z członków powołanych przez Wójta Gminy Łączna, zwanego dalej „Wójtem”. 3. W skład Komisji wchodzą specjaliści z dziedziny planowania przestrzennego, urbanistyki i architektury. Powołuje się Gminną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną w składzie: a) Agata Nowakowska - Buk b) Andrzej Michno c) Maria Głowacka d) Władysław Markulis §2 1. Ustala regulamin organizacji i trybu działania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia. Organizację oraz zasady działania Komisji określa regulamin stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia. 2. Traci moc Zarządzenie NR 6/2009 Wójta Gminy Łączna z dnia 12 marca 2009 roku w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej oraz Zarządzenie NR 73/2015 Wójta Gminy Łączna z dnia 31 grudnia 2015 r. w sprawie zmian w Regulaminie Gminnej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej. 3. Wyniki prac Komisji zawarte będą w protokołach posiedzeń, przechowywanych w Wydziale Technicznym Urzędu Gminy Łączna. 4. Obsługę techniczną Komisji zapewnia Wydział Techniczny Urzędu Gminy Łączna. §3 1. Wydatki związane z działalnością Komisji pokrywane będą z budżetu Gminy Łączna w ramach środków zaplanowanych na działalność z zakresu planowania przestrzennego. §4 1. Wysokość wynagrodzenia za udział w jednym posiedzeniu Komisji ustala się następująco: - przewodniczący Komisji: 400zł - sekretarz: 400 zł - zastępca przewodniczącego: 400 zł - członek 350zł 2. Podstawą do wypłacenia, o którym mowa w ust 1.będzie lista obecności, potwierdzona przez pracownika Urzędu Gminy, że sporządzony został protokół zawierający wypracowane wnioski z posiedzenia. §5 1. Wykonanie Zarządzenia powierza się Kierownikowi Wydziału Technicznego. §6 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. Załącznik do Zarządzenia Nr 16/2017 Wójta Gminy Łączna z dnia 23 marca 2017r. Regulamin pracy Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej § 1 Niniejszy Regulamin określa organizację i tryb działania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej Gminy Łączna, zwanej dalej „Komisją”. § 2 Komisja jest organem doradczym Wójta Gminy Łączna zwanego dalej „Wójtem” w sprawach urbanistyki, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz architektury. Nadzór nad pracami Komisji sprawuje Wójt. § 3 1. W skład Komisji wchodzi 4 osoby powoływane przez Wójta Gminy: • Przewodniczący Komisji • Zastępca Przewodniczącego Komisji • Sekretarz Komisji • Członek Komisji 2. Zastępcę przewodniczącego i członków powołuje się spośród osób o wykształceniu i przygotowaniu fachowym związanym bezpośrednio z teorią i praktyką planowania przestrzennego, rekomendowanych przez branżowe stowarzyszenia i samorządy zawodowe. 3. Posiedzenia Komisji zwoływane są stosownie do potrzeb. § 4 1. Komisja opiniuje projekty uchwał, zarządzeń, decyzji i innych dokumentów, związanych z urbanistyką, planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym oraz architekturą i doradza organom Gminy. 2. Obowiązkowo zaopiniowaniu przez Komisję podlegają projekty: - opiniowania zasadności przystąpienia do sporządzania planu - opiniowania projektów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - opiniowania opracowań i koncepcji urbanistyczno-architektonicznych - opiniowania aktualności obowiązujących opracowań urbanistycznych - rozpatrywanie problemów z zakresu planowania przestrzennego zgłaszane przez Wójta za pośrednictwem referatu merytorycznego 3. Komisja opiniuje i wyraża stanowisko na temat uwag zgłoszonych do projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy i projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. 4. Komisja opiniuje projekty dokumentów i wyraża stanowisko na wniosek Wójta i upoważnionych pracowników Urzędu Gminy, Rady Gminy lub jej komisji, a także z własnej inicjatywy. 5. Komisja może z własnej inicjatywy kierować uwagi i propozycje do organów Gminy w sprawach dotyczących zakresu jej działania. § 5 1. Komisja obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez jej Przewodniczącego, który kieruje jej pracami. 2. Komisja obraduje w siedzibie Urzędu Gminy. Urząd Gminy zapewnia obsługę administracyjną i techniczną Komisji. 3. W uzasadnionych przypadkach Komisja może dokonywać wizji w terenie lub obradować poza siedzibą Urzędu. 4. Komisja może obradować, jeśli obecnych jest co najmniej 2 członków Komisji, w tym Przewodniczący lub Sekretarz. 5. W razie nieobecności Przewodniczącego zastępuje go Zastępca Przewodniczącego. 6. Powołanie i odwołanie Komisji następuje w drodze zarządzenia Wójta. 7. Na pierwszym posiedzeniu Komisja wybiera Przewodniczącego, Zastępcę i Sekretarza. 8. W przypadku rezygnacji któregoś z członków z pracy w Komisji lub odwołania przez Wójta któregoś z członków Komisji, Wójt wydaje nowe zarządzenie uzupełniające jej skład. 9. Komisje powołuje się na czas nieokreślony, z zastrzeżeniem ust. 8. § 6 1. Członkowie Komisji, będący pracownikami Urzędu Gminy biorą udział w jej pracach w ramach swoich obowiązków służbowych, czas w pracy Komisji jest równoznaczny z czasem pracy w ramach ich stosunku pracy w Urzędzie. 2. Za udział w posiedzeniach członkowie otrzymują diety. Wysokość ich określono w § 4 zarządzenia Wójta. Wynagrodzenie obejmuje koszty podróży, opiniowanie opracowań, wizje lokalne itp. Członkowie Komisji będący pracownikami Urzędu Gminy nie otrzymują wynagrodzeń. § 7 1. Z posiedzeń Komisji spisuje się protokół, dokumentujący przebieg obrad, w szczególności wnioski, opinie, uwagi i propozycje Komisji. Protokół spisuje Przewodniczący lub Sekretarz Komisji. Protokół z posiedzenia podpisują wszystkie uczestniczące w nim osoby, wchodzące w skład Komisji. Protokół z posiedzenia powinien zostać przedłożony przez Sekretarza Komisji Wójtowi w terminie 7 dni od daty posiedzenia Komisji. 2. Każdy członek Komisji może zgłosić zdanie odrębnie w formie pisemnej, które zostaje załączone do protokołu z posiedzenia Komisji. 3. Przewodniczący i Zastępca Przewodniczącego Komisji reprezentują ją na zewnątrz oraz przygotowują ustalenia jej posiedzeń. 4. Sekretarz Komisji prowadzi merytoryczny nadzór nad całokształtem prac Komisji oraz sporządza protokół posiedzeń i opinię, o której mowa w art. 17 pkt 6 lit. a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. 5. W posiedzeniach Komisji, w zależności od potrzeb biorą udział autorzy przedstawionych opracowań urbanistycznych. 6. Tematykę i terminy posiedzeń, z uwzględnieniem zgłoszonych problemów, w szczególności tematy wynikające z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz listę osób zaproszonych na posiedzenie Komisji ustala referat merytoryczny w porozumieniu z Przewodniczącym Komisji. 7. O terminie posiedzenia Komisji należy zawiadomić członków Komisji oraz zaproszone osoby co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia. 8. Przewidziane do rozpatrzenia przez Komisję opracowanie wraz z opiniami i uzgodnieniami powinno być udostępnione do wglądu członkom Komisji, co najmniej na 3 dni przed terminem posiedzenia. 9. Obecni na posiedzeniu członkowie podpisują listę obecności. 10. Komisja wyraża opinię w sprawie rozpatrywanych opracowań w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów. W przypadku nie rozstrzygniętego głosowania, stanowisko Przewodniczącego Komisji jest decydujące. 11. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący. W przypadku nieobecności Przewodniczącego, pracami kieruje wyznaczony przez Przewodniczącego członek Komisji. 12. W przypadku, gdy Komisja na posiedzeniu rozpatruje więcej niż jedno opracowanie, protokół sporządza się dla każdego opracowania oddzielnie. |