Pytania i odpowiedzi dotyczące ogłoszenia przetargu na „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Łączna...

2020-04-29 1010
Art. czytany: 2057 razy

Łączna, dn. 29.04.2020r.
Informacja dla Wykonawców
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Łączna oraz odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych PSZOK wraz z jego doposażeniem” (znak postępowania: T.271.3.2020.SJ)

Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 2 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1843) udziela odpowiedzi na zadane pytania oraz modyfikuje treść SIWZ:

1. Zgodnie z punktem VI a) SIWZ Zamawiający wymaga wykazania się zezwoleniem na transport odpadów, o którym mowa w ustawie o odpadach. W Rozdziale 13 w pkt. III ppkt 1.12 Zamawiający wskazał, że Wykonawca na wezwanie Zamawiającego składa zezwolenie na transport odpadów, o którym mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 o odpadach. Zezwolenie na transport odpadów wydawane na podstawie ustawy o odpadach pozostawały ważne do czasu uzyskania wpisu do Rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarującymi odpadami, jednak nie dłużej niż do 24 lipca 2018. Po tym terminie wszystkie wydane zezwolenia na transport odpadów stały się nieaktualne. Wraz z utworzeniem 24 stycznia 2018 roku Rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarującymi odpadami przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie transportu odpadów muszą uzyskać wpis do ww. rejestru.

2. Zgodnie z Rozdziałem 2 pkt 8) Zamawiający wymaga gospodarowania odebranymi odpadami w sposób zapewniający wywiązanie się Gminy z obowiązków nałożonych w rozporządzeniach wydanych na podstawie art. 3b i art. 3c ust. 2 ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z póż. zm.):
• Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia oraz odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2167)
• Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r., poz. 2412).
- W związku z faktem, że wykonawca nie jest odpowiedzialny na gruncie obowiązujących przepisów za osiąganie przez Gminę Łączna poziomu odzysku odpadów komunalnych wnosimy o wykreślenie w pkt 8. SIWZ. Zgodnie z treścią art. 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach jest to zadanie własne Gminy.
- Wnosimy o wykreślenie z §7 ust. 1 pkt 9 Umowy. Wykonawca nie może odpowiadać za poziomy recyklingu Gminy Łączna.

W związku z powyższym proszę o wyjaśnienie i ewentualną zmianę treści SIWZ.

Odpowiedź 1:
Zamawiający dokonuje wykreślenia: ppkt 1.12 Rozdział 13 pkt. III SIWZ

Odpowiedź 2:
- Zamawiający dokonuje wykreślenia pkt. 8 Rozdział 2 SIWZ
- Zamawiający dokonuje wykreślenia pkt. 8 i 9 z §7 ust. 1 Umowy
Zamawiający dokonuje modyfikacji SIWZ wraz załącznikami.
Termin składania ofert pozostaje bez zmian.
Aktualna treść dokumentów zostaje zamieszczona na stronie internetowej w dniu 29.04.2020 r.