Ogłoszenie o wyniku postępowania: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 4 454 000,00 PLN dla Gminy Łączna

2021-12-02 1009
Art. czytany: 1191 razy

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości
4 454 000,00 PLN dla Gminy Łączna
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Łączna
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291010180
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Czerwona Górka 1b
1.5.2.) Miejscowość: Łączna
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-140
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: [email protected]
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.uglaczna.bip.doc.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-53269c20-4b87-11ec-8c2d-
66c2f1230e9c
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych -
jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości
4 454 000,00 PLN dla Gminy Łączna
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-53269c20-4b87-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00295583/01
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00295583/01 z dnia 2021-12-02
2021-12-02 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o wyniku postępowania - - Usługi
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-02 09:56
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o
zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00278316/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie
podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: F.3051.1.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot
odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia kredytu długoterminowego na pokrycie
deficytu budżetu Gminy Łączna w wysokości 4 454 000,00 PLN.
2. Kredyt uruchomiony zostanie w terminie:
dnia 20.12.2021 r. – 1 300 000 PLN,
dnia 20.05.2022 r. - 3 154 000 PLN
Zamawiający zastrzega sobie prawo wykorzystania kredytu w innym terminie od podanego
wyżej , wykorzystania kredytu w transzach, jak też rezygnacji z uruchomienia kredytu i oczekuje,
że bank nie będzie pobierał żadnych opłat (poza prowizją przygotowawczą) od wartości z
których zamawiający zrezygnował.
3. Spłata rat kapitałowych nastąpi w okresach kwartalnych, 15 dnia miesiąca lutego, maja,
sierpnia, listopada (jeżeli wypada w dzień wolny od pracy, termin spłaty upływa następnego dnia
roboczego). Pierwsza spłata raty kapitałowej nastąpi 15.02.2025 r.
W 2025 roku – 200.000 PLN ( 4 raty po 50 000 PLN),
W 2026 roku – 204.000 PLN ( 4 raty po 51.000 PLN),
W 2027 roku – 600.000 PLN ( 4 raty po 150.000 PLN),
W 2028 roku - 1.150.000 PLN ( 4 raty po 287.500 PLN),
W 2029 roku – 1.150.000 PLN ( 4 raty po 287.500 PLN),
W 2030 roku – 1.150.000 PLN ( 4 raty po 287.500 PLN),
4. W terminie podpisania umowy, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu do akceptacji
harmonogram spłaty kredytu, uwzględniający wszystkie wymagania określone w SWZ.
5. Zamawiający będzie powiadamiany o wysokości raty przypadającej do spłaty w terminie do
1 miesiąca przed terminem zapłaty.
6. Spłata odsetek będzie następowała w terminach kwartalnych, 15 dnia miesiąca lutego, maja,
sierpnia, listopada (jeżeli wypada w dzień wolny od pracy, termin spłaty upływa następnego dnia
roboczego) w wysokości odpowiedniej do wykorzystanego kredytu. Pierwsza spłata odsetek
nastąpi 15.02.2022 r.
7. Odsetki od udzielonego kredytu, stanowić będą jedyne wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu
wykonania umowy kredytowej. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów
i opłat związanych z przygotowaniem, udzieleniem, ubezpieczeniem oraz wszelkich innych opłat
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00295583/01 z dnia 2021-12-02
2021-12-02 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o wyniku postępowania - - Usługi
związanych z obsługą kredytu.
8. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą od kwoty aktualnego zadłużenia
i podlegają spłacie kwartalnej zgodnie z pkt. 6.
9. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą od dnia powstania zadłużenia do dnia
poprzedzającego jego spłatę.
10. O wysokości oprocentowania w danym okresie obrachunkowym bank zawiadomi
Zamawiającego na piśmie w terminie 7 dni od daty ustalenia oprocentowania dla tego okresu
11. Wykonawca zobowiązuje się zagwarantować przyjęcie przedterminowej spłaty części lub
całości kredytu bez obciążania zamawiającego dodatkowymi kosztami po uprzednim
powiadomieniu Wykonawcy przez Zamawiającego, w terminie 7 dni przed dniem dokonania
spłaty, o zamiarze dokonania takiej spłaty.
12. Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty kredytu w innych terminach, w celu
wykonania zapisów art. 243 ustawy o finansach publicznych (np. przesunięcie jednej lub dwóch
rat
z danego roku na rok następny). Z tego tytułu Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych
opłat
i prowizji.
13. Wykonawca nie może uzależnić udzielenia kredytu od przejęcia bankowej obsługi
Zamawiającego oraz od ubezpieczenia kredytu przez Zamawiającego. Wykonawca do obsługi
kredytu, winien otworzyć rachunek techniczny – bez opłat i prowizji.
14. Wykonawca nie będzie wymagał innego zabezpieczenia zaciągniętego kredytu poza
wekslem in blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. Weksel in
blanco - bez kontrasygnaty skarbnika wraz z deklaracją wekslową z kontrasygnatą Skarbnika.
15. Zamawiający wyraża zgodę na zaoferowanie przez Wykonawcę kredytu ze środków
pochodzących z Europejskiego Banku Inwestycyjnego.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania:
Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Nie złożono żadnej oferty.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo
zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt:
0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00295583/01 z dnia 2021-12-02
2021-12-02 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o wyniku postępowania - - Usługi
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0 PLN
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00295583/01 z dnia 2021-12-02
2021-