UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA: Kompleksowa termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w miejscowości Zalezianka gm. Łączna - Nr postępowania: T.271.1.2022

2022-02-18 1235
Art. czytany: 1243 razy

Łączna, dnia 18.02.2022 r.


UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA

O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO PROWADZONEGO

W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO pn.:

Kompleksowa termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w miejscowości Zalezianka gm. Łączna - Nr postępowania: T.271.1.2022




Zamawiający na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z poźn. zm.) zawiadamia równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty, o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na pn. „Kompleksowa termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w miejscowości Zalezianka gm. Łączna” na podstawie:
- art. 255 pkt 6 ustawy PZP tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zgodnie z utrwalonym poglądem w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej przesłanka unieważnienia postępowania opisana w art. 255 pkt 6 ustawy opiera się na trzech okolicznościach, których łączne wystąpienie skutkuje zastosowaniem tego przepisu, tj. musi wystąpić naruszenie przepisów ustawy regulujących udzielenie zamówienia (wada postępowania), wada ma skutkować niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy o udzielenie zamówienia publicznego, wada musi być niemożliwa do usunięcia. Wada postępowania musi mieć charakter trwały, musi rzeczywiście wystąpić i musi powodować niemożliwość zawarcia ważnej umowy.
Zamawiający uznał, że prowadzone postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, ze względu na dokonanie przez Zamawiającego czynności z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania, tj. błąd aplikacji miniportal podczas zamieszczania ogłoszenia w dniu 03.02.2022r. co skutkowało jego brakiem w aplikacji.
Zamawiający nie jest w stanie otworzyć i odszyfrować ofert Wykonawców co jest spowodowane błędem aplikacji miniportalu albo błędem Zamawiającego.
W powstałych okolicznościach Zamawiający nie ma możliwości naprawienia zaistniałego błędu i wyeliminowania wady w postępowaniu. Niewyeliminowanie błędu przez Zamawiającego na etapie postępowania, uniemożliwia mu podjęcie działania innego niż unieważnienie postępowania.

Stan faktyczny wyczerpuje przesłanki zawarte w art. 255 pkt 6 ustawy PZP i jedynym dopuszczalnym w świetle prawa rozwiązaniem w tej sytuacji jest unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Uwzględniając powyższe okoliczności, przedmiotowe postępowanie należało unieważnić.
Jednocześnie informujemy, iż najbliższym czasie Zamawiający ogłosi powtórnie postępowanie oraz, że wadia wpłacone do postępowania zostaną zwrócone.



Wójt Gminy Łączna

Romuald Kowaliński