Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków 2024-02-01 1202 Art. czytany: 462 razy Wójt Gminy Łączna informuje o obowiązku zgłoszenia eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków o wydajności nie przekraczającej 5 m 3 na dobę, wykorzystywanej na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód, po zakończeniu ich budowy. Zgłoszenia należy dokonać przed rozpoczęciem eksploatacji na wniosku dostępnym w załączniku. Wniosek można również pobrać w siedzibie Urzędu Gminy Łączna, Czerwona Górka 1B, pok. nr 12. Do rozpoczęcia eksploatacji oczyszczalni można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji. Jednocześnie przypominam, że oczyszczalnię objętą obowiązkiem zgłoszenia w okresie, gdy jest ona eksploatowana, prowadzący ją był obowiązany zgłosić w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym została ona objęta tym obowiązkiem. Eksploatujący jest obowiązany przedłożyć organowi właściwemu do przyjęcia zgłoszenia informację o rezygnacji z rozpoczęcia albo zakończenia eksploatacji, lub informację o zmianie danych ze zgłoszenia. Zgłoszenia takiego należy dokonać w terminie 14 dni od dnia rezygnacji z podjęcia działalności, zaprzestania działalności lub zmiany danych. Wymagane dokumenty: 1. Wniosek zgłoszenia eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków. 2. Kopia mapy sytuacyjno-wysokościowej z naniesieniem lokalizacji oczyszczalni ścieków lub powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej (oryginał do wglądu). 3. Kopia zgłoszenia budowy przydomowej oczyszczalni ścieków do Starosty Skarżyskiego z adnotacją Starostwa o nie wniesieniu sprzeciwu (oryginał do wglądu) lub pozwolenie na budowę. 4. Kopia certyfikatu, aprobaty technicznej przydomowej oczyszczalni ścieków (oryginał do wglądu). 5. Oświadczenie zgłaszającego instalację lub dowód uiszczenia opłaty skarbowej. |