Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków

2024-02-01 1202
Art. czytany: 462 razy


Wójt Gminy Łączna informuje o obowiązku zgłoszenia eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków o wydajności nie przekraczającej 5 m 3 na dobę, wykorzystywanej na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód, po zakończeniu ich budowy.

Zgłoszenia należy dokonać przed rozpoczęciem eksploatacji na wniosku dostępnym w załączniku. Wniosek można również pobrać w siedzibie Urzędu Gminy Łączna, Czerwona Górka 1B, pok. nr 12.

Do rozpoczęcia eksploatacji oczyszczalni można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji. Jednocześnie przypominam, że oczyszczalnię objętą obowiązkiem zgłoszenia w okresie, gdy jest ona eksploatowana, prowadzący ją był obowiązany zgłosić w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym została ona objęta tym obowiązkiem.

Eksploatujący jest obowiązany przedłożyć organowi właściwemu do przyjęcia zgłoszenia informację o rezygnacji z rozpoczęcia albo zakończenia eksploatacji, lub informację o zmianie danych ze zgłoszenia. Zgłoszenia takiego należy dokonać w terminie 14 dni od dnia rezygnacji z podjęcia działalności, zaprzestania działalności lub zmiany danych.

Wymagane dokumenty:
1. Wniosek zgłoszenia eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków.
2. Kopia mapy sytuacyjno-wysokościowej z naniesieniem lokalizacji oczyszczalni ścieków lub powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej (oryginał do wglądu).
3. Kopia zgłoszenia budowy przydomowej oczyszczalni ścieków do Starosty Skarżyskiego z adnotacją Starostwa o nie wniesieniu sprzeciwu (oryginał do wglądu) lub pozwolenie na budowę.
4. Kopia certyfikatu, aprobaty technicznej przydomowej oczyszczalni ścieków (oryginał do wglądu).
5. Oświadczenie zgłaszającego instalację lub dowód uiszczenia opłaty skarbowej.