Zawarcie małżeństwa i sporządzenie aktu małżeństwa 2017-01-31 0917 Art. czytany: 2164 razy Miejsce załatwienia Urząd Gminy w Łącznej, Kamionki 60 budynek Nr 1, parter, pokój nr 6 Wymagane dokumenty Wymagane dokumenty a) w przypadku panny i kawalera - odpisy skrócone aktu urodzenia - dowody osobiste b) w przypadku osób rozwiedzionych - odpisy skrócone aktu urodzenia - dowody osobiste - akty małżeństwa z adnotacją o rozwodzie c) w przypadku cudzoziemców - odpis aktu urodzenia wraz z jego tłumaczeniem dokonanym przez tłumacza przysięgłego - zaświadczenie o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa w Polsce wydane przez właściwy organ w kraju cudzoziemca wraz z urzędowym tłumaczeniem lub prawomocne postanowienie sądu rejonowego w Polsce zwalniające z obowiązku złożenia tego zaświadczenia - dowód tożsamości Nie składa odpisu skróconego aktu stanu cywilnego osoba, dla której akt został sporządzony w USC w Łącznej. d) wstawiennictwo osobiste. Miejsce odbioru Urząd Gminy w Łącznej ( w godzinach urzędowania). Opłaty - 84 zł sporządzenie aktu małżeństwa opłatę uiszczamy w kasie Urzędu do godz. 13:30 - 1000zł za udzielenie ślubu poza lokalem Termin załatwienia Małżeństwo może być zawarte po upływie miesięcznego ustawowego terminu oczekiwania. Tryb odwoławczy Nie ma. Uwagi 0 Podstawa prawna ustawa z dn.28-11-2014 - prawo o aktach stanu cywilnego oraz art.10 konkordatu. Podstawa prawna Osoby zamierzające zawrzeć małżeństwo przed kierownikiem urzędu stanu cywilnego powinny złożyć w USC pisemne zapewnienia o nieistnieniu okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa co najmniej miesiąc przed planowanym terminem ślubu. Opracował Z-ca kierownika USC Marian pierzak Akceptował Sekretarz Gminy Mirosław Kopytek Zatwierdził 0 |