PODZIAŁ NIERUCHOMOŚCI

2017-01-31 1346
Art. czytany: 1632 razy

Miejsce załatwienia
Urząd Gminy w Łącznej, Kamionki 60 budynek Nr 1, parter pokój nr 7

Wymagane dokumenty
1. Wniosek o wszczęcie postępowania dotyczącego podziału nieruchomości (wniosek w formacie pdf do pobrania na dole strony). 2. Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty: - stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości, - wypis i wyrys z katastru nieruchomości, - wstępny projekt podziału, - protokół z przyjęcia granic nieruchomości, - wykaz zmian gruntowych, - wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej, - mapa z projektem podziału.

Miejsce odbioru
Urząd Gminy w Łącznej(w godzinach urzędowania).

Opłaty
Brak

Termin załatwienia
Termin 30 dni.

Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Uwagi
Po złożeniu wniosku Urząd Gminy wydaje zawiadomienie o wszczęciu postępowania. Strony w ciągu 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia mogą zapoznać się w tutejszym Urzędzie z aktami sprawy. Po tym terminie sprawa zostaje rozpatrzona w oparciu o posiadane dowody i materiały. Czynności ustalenia przebiegu granic na gruncie wykonuje upoważniony geodeta na koszt wnioskodawcy.

Podstawa prawna
Art. 92 do art. 99 Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2147 z późn. zm.), Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 4 maja 2005 r. w sprawie scalania i podziału nieruchomości (Dz. U. Nr 86 poz. 736) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. Nr 268 poz. 2663).

Podstawa prawna
0Opracował
młodszy referent - Lena Religa

Akceptował
Sekretarz Gminy Mirosław Kopytek

Zatwierdził
0