POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE W SPRAWIE ZAMELDOWANIA NA POBYT STAŁY LUB CZASOW

2017-02-13 1227
Art. czytany: 2067 razy

Miejsce załatwienia
Urząd Gminy pokój nr 6 ( w godz. urzędowania)

Wymagane dokumenty
1. Wniosek na piśmie w sprawie zameldowania na pobyt stały lub czasowy wraz z uzasadnieniem. 2. Wypełniony formularz „ Zgłoszenie pobytu stałego” lub „Zgłoszenie pobytu czasowego. 3. Dowód wpłaty 10 zł od wydanej decyzji. Wniosek winien zawierać: - dane wnioskodawcy - wniosek - uzasadnienie We wniosku powinny być wskazane inne dowody mogące mieć znaczenie w sprawie np. świadkowie.

Miejsce odbioru
Urząd Gminy pokój nr 6 ( w godz. urzędowania)

Opłaty
Opłata skarbowa od wydanej decyzji - wynosi 10 zł. Opłaty można dokonać w kasie Urzędu do godz.13.30

Termin załatwienia
Do 2 miesięcy.

Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Wojewody Świętokrzyskiego za pośrednictwem Wójta Gminy Łączna w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Uwagi
Pobytem stałym jest zamieszkanie w określonej miejscowości pod oznaczonym adresem z zamiarem stałego przebywania. Czynność zameldowania potwierdza istniejący stan faktyczny, a więc dana osoba powinna najpierw zamieszkać w danym lokalu, a następnie dokonać zameldowania w nim. W przypadku wniosku złożonego przez stronę /osobę meldującą się/ organ gminy prowadzi postępowanie administracyjne, w którym bada czy spełnione zostały przesłanki do zameldowania.

Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2016 poz. 23). 2. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2015, poz. 388.) 3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Z 2015r. poz. 783 ze zm.).

Podstawa prawna
0Opracował
z-ca kierownika USC Marian Pierzak

Akceptował
Sekretarz Gminy Mirosław Kopytek

Zatwierdził
0