ZARZĄDZENIE NR 62/2007 WÓJTA GMINY ŁĄCZNA z dnia 28 listopada 2007r. 2008-02-06 1205 Art. czytany: 4760 razy ZARZĄDZENIE NR 62/2007 WÓJTA GMINY ŁĄCZNA z dnia 28 listopada 2007r. w sprawie: powołania pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych. Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), w związku z art. 18 ust. 2 i z art. 85 ust. 1 ustawy z dnia 22 stycznia 1999 roku o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2005 r. Nr 196, poz. 1631 z późn. zm.) z a r z ą d z a m, co następuje: § 1 Powołuję na PEŁNOMOCNIKA DO SPRAW OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH w Urzędzie Gminy w Łącznej Pana Mirosława Kopytek - wobec spełnienia przez Pana warunków określonych w art. 18 ust. 3 ustawy o ochronie informacji niejawnych. § 2 Zadania Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych określa załącznik do niniejszego zarządzenia. § 3 Realizację postanowień zarządzenia powierzam Pełnomocnikowi Ochrony Informacji Niejawnych. § 4 Zobowiązuje się Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych do zapoznania z treścią niniejszego zarządzenia pracowników Urzędu, zakres czynności których ma związek z aktualnie obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony informacji niejawnych. § 5 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania . Załącznik do Zarządzenia Nr 62/2007 z dnia 28 listopada 2007r. Z A D A N I A PEŁNOMOCNIKA DO SPRAW OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH w Urzędzie Gminy w Łącznej. Do zadań Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych – wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz z rozporządzeń wykonawczych do tejże ustawy – należy przede wszystkim: 1) odpowiedzialność za zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych; 2) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej; 3) zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne; 4) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji; 5) okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów; 6) opracowywanie planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej i nadzorowanie jego realizacji; 7) szkolenie pracowników Urzędu w zakresie ochrony informacji niejawnych na zasadach określonych w rozdziale 8. 8) wydawanie zaświadczeń stwierdzających odbycie przeszkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych, 9) współpraca z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi służb ochrony państwa. 10) informowanie na bieżąco kierownika jednostki organizacyjnej o przebiegu współpracy ze służbami ochrony państwa. 11) opracowanie planu postępowania z materiałami zawierającymi wiadomości niejawne stanowiące tajemnicę państwową – w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego. 12) wyjaśnianie okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych – i zawiadamianie kierownika jednostki organizacyjnej oraz właściwej służby ochrony państwa. 13) opracowanie szczegółowych wymagań w zakresie ochrony informacji niejawnych stanowiących tajemnicę służbową – oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” – uzyskując ich zatwierdzenie przez kierownika jednostki organizacyjnej. 14) przeprowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających – na pisemne polecenie kierownika jednostki organizacyjnej – w odniesieniu do pracowników jednostki zatrudnionych na stanowiskach i przy pracach związanych z dostępem do informacji stanowiących tajemnicę służbową. 15) wydawanie poświadczeń bezpieczeństwa – upoważniających do dostępu do informacji niejawnych stanowiących tajemnicę służbową – przekazywanie ich osobom sprawdzonym i zawiadamianie o tym kierownika jednostki organizacyjnej. 16) odmawianie wydawania poświadczeń bezpieczeństwa. 17) zawiadamianie – na piśmie – kierownika jednostki organizacyjnej o odmowie wydania poświadczenia bezpieczeństwa. 18) przechowywanie akt zakończonych postępowań sprawdzających, które łączą się z dostępem do informacji niejawnych stanowiących tajemnicę służbową. 19) prowadzenie wykazów stanowisk i prac zleconych oraz osób dopuszczonych do pracy lub służby na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych. 20) prowadzenie ewidencji osób, które uzyskały poświadczenie bezpieczeństwa, a także osób, które zajmują stanowiska lub wykonują prace, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” i „zastrzeżone”. 21) wnioskowanie wyznaczenia pracownika kancelarii tajnej, w przypadku zaistnienia potrzeby jej utworzenia. |