Uchwała Nr 8/XV/2008 Rady Gminy w Łącznej z dnia 19 marca 2008r. 2008-04-02 1315 Art. czytany: 3890 razy Uchwała Nr 8/XV/2008 Rady Gminy w Łącznej z dnia 19 marca 2008r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Łączna na 2008 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w związku z art. 86, art. 165, art.165a, art. 166 ust. 1, art. 173 ust. 1, art. 174 ust. 3, art. 184 ust. 1, pkt 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 lit. a i b, 11, 13, 14, 15, ust. 2 pkt 1, 2, 3, ust. 3, art. 188 ust. 2, pkt 1, pkt 2, art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, ze zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje: § 1 Dochody budżetu gminy w wysokości 10 400 000 zł, z tego: a) dochody bieżące 10 380 700 zł b) dochody majątkowe 19 300 zł zgodnie z załącznikiem nr 1. § 2 1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 12 970 000 zł, z tego: a) wydatki bieżące 9 315 700 zł w tym: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 4 714 195 zł dotacje 275 258 zł wydatki na obsługę długu 120 000 zł wydatki przypadające do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji 43 000 zł b) wydatki majątkowe 3 654 300 zł zgodnie z załącznikiem nr 2. 2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008 – 2010 zgodnie z załącznikiem nr 3 i 3a – wydatki inwestycyjne roczne. § 3 1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 2.570.000zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z: 1) zaciąganych kredytów w kwocie - 2 470 755 zł, 2) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy wynikającej z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie - 99. 245zł 2. Przychody budżetu w wysokości 3.499.245zł, rozchody w wysokości 929.245zł zgodnie z załącznikiem nr 4 § 4 W budżecie tworzy się rezerwy: 1) ogólną w wysokości - 80 000 zł 2) celową w wysokości - 2 000 zł z przeznaczeniem na zadania z zakresu zarządzania kryzysowego. § 5 1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5. 2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych wspólnie z innymi jednostkami samorządu terytorialnego na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6. 3. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań przejętych przez Gminę do realizacji w drodze umowy lub porozumienia między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr6. 4. Dochody i wydatki związane z pomocą rzeczową lub finansową realizowaną na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr6. § 6 Ustala się dochody w kwocie 44 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 50 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii. § 7 1. Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo), dla: 1) zakładów budżetowych: przychody - 857 000 zł, wydatki – 856 800 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7 2. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 120 000 zł; wydatki – 120 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7. § 8 1. Dotacje przedmiotowe dla Zakładu Gospodarki Komunalnej 1) z tytułu dopłaty do cen wody - 80 000 zł, 2) z tytułu dopłaty do cen ścieków - 65 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8. 2. Dotacje podmiotowe dla: 1) gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 60 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9. 3. Dotacje celowe na łączną kwotę – 615 258 zł, zgodnie załącznikiem nr10. § 9 1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości: 1) przychody - 6 000 zł, 2) wydatki - 10 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 11. § 10 Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na: 1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 100 000 zł; 2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu -w kwocie 2 470 755zł; 3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 929 245 zł; § 11 Upoważnia się Wójta do: 1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 100 000 zł, 2) zaciągania zobowiązań: a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne do wysokości określonej w załączniku nr 3 b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku 3) dokonywania zmian w planie wydatków w ramach działów klasyfikacji budżetowej z wyłączeniem zwiększania planowanych wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz zmian w wieloletnich programach inwestycyjnych, 4) dokonywania zmian w wydatkach na zadania inwestycyjne roczne w ramach paragrafu, 4a) do wprowadzania nowych zadań inwestycyjnych rocznych, 5) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz w planach dochodów własnych tych jednostek, 6) przekazania kierownikom jednostek budżetowych, zakładów budżetowych uprawnień do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym (2009) § 12 Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Łaczna. § 13 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy. |