ZARZĄDZENIE NR 23 / 2008 WÓJTA GMINY ŁĄCZNA z dnia 11 września 2008 r. 2009-04-07 1211 Art. czytany: 3486 razy ZARZĄDZENIE NR 23 / 2008 WÓJTA GMINY ŁĄCZNA z dnia 11 września 2008 r. w sprawie powołania Komisji ds. Porządku i Czystości na terenie Gminy Łączna. Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236 z późn. zm.) oraz uchwały Nr 41/IX/2007 Rady Gminy w Łącznej dnia 27 grudnia 2007 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łączna zarządzam, co następuje: § 1. Powołuję Komisję ds. Porządku i Czystości na terenie Gminy Łączna w składzie: 1. Teodor Niciński – Inspektor ds. Budownictwa i Ochrony Środowiska w Wydziale Technicznym Urzędu Gminy w Łącznej Przewodniczący Komisji 2. Grzegorz Giza – Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej w Łącznej Członek Komisji § 2. Do składu Komisji, która dokonywać będzie rekontroli powołuje się dodatkowo funkcjonariusza Komisariatu Policji w Suchedniowie Krzysztofa Berusa. § 3. W posiedzeniach i przeglądach Komisji z głosem doradczym mogą uczestniczyć sołtysi i radni przedmiotowych miejscowości. § 4. Do zadań Komisji należy: 1. Ocena zagrożeń ładu i porządku na terenie gminy, 2. Opiniowanie projektów uchwał i zarządzeń podejmowanych w zakresie porządku i czystości w gminie, 3. Przegląd i kontrola nieruchomości celem realizacji nadzoru wynikającego z uchwalonego Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łączna, 4. Wykonywanie, zleconych przez Wójta Gminy Łączna innych niż wymienionych w pkt 1-3 zadań dotyczących porządku i czystości na terenie gminy. § 5. Regulamin pracy Komisji stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia. § 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. Załącznik do Zarządzenia Nr 23/2008 Wójta Gminy Łączna z dnia 11 września 2008r. Regulamin pracy Komisji ds. Porządku i Czystości na terenie Gminy Łączna § 1. 1. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący. 2. Komisja pracuje w minimalnym dwuosobowym składzie. 3. Podstawowym obowiązkiem członka Komisji jest sumienne wykonywanie powierzonych przez Wójta Gminy Łączna zadań. § 2. Komisja prowadzi nadzór wynikający z uchwalonego Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łączna poprzez wyrywkowe przeglądy i lustracje nieruchomości na terenie gminy Łączna. § 3. W uzasadnionych przypadkach ,,Komisja” może posiłkować się operatem sporządzonym przez pracowników innych instytucji. § 4. W przypadkach spornych, przy ewentualnym zakwestionowaniu przez właściciela nieruchomości dokonanego przeglądu lub kontroli, Przewodniczący zwołuje posiedzenie ,,Komisji” z udziałem członka Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska lub członka innych organów. § 5. Z przeglądów i kontroli Komisja sporządza protokół, który podpisują wszyscy obecni członkowie Komisji. § 6. Właściciel nieruchomości jest uprawniony do złożenia zarzutów do dokonanego przeglądu lub kontroli, wprost do protokołu z przeglądu bądź w terminie 7 dni od dnia sporządzenia protokołu pisemnie do Urzędu Gminy w Łącznej. § 7. Raz na pół roku Komisja przedstawia Wójtowi Gminy Łączna pisemne sprawozdanie z przeprowadzonych kontroli. § 8. Obsługę kancelaryjną prac Komisji zapewnia Urząd Gminy w Łącznej. |