ZAKRES DZIAŁANIA URZĘDU STANU CYWILNEGO 2004-01-19 1024 Art. czytany: 6420 razy Załącznik nr 6 ZAKRES DZIAŁANIA URZĘDU STANU CYWILNEGO Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno – opiekuńczych, a w szczególności: 1. rejestracji urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających na stan cywilny osób, 2. sporządzania aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego, 3. sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń, 4. przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych, 5. przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, 6. wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu, oraz: a) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, b) ochrona systemów i sieci informatycznych, c) współdziałanie z organami wojskowymi, d) administracji rezerw osobowych, w tym rejestracji, poboru i ewidencji, e) orzekanie o konieczności sprawowanie bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzeniem gospodarstwa rolnego i uznaniem za jedynego żywiciela rodziny, f) nakładanie obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności, g) świadczeń na rzecz obrony, h) zakwaterowanie sił zbrojnych. |