Regulamin uczestnictwa w „Programie usuwania materiałów zawierających azbest z terenu gminy Łączna wraz ze szczegółową inwentaryzacją”. 2012-02-06 1024 Art. czytany: 5209 razy Regulamin uczestnictwa w „Programie usuwania materiałów zawierających azbest z terenu gminy Łączna wraz ze szczegółową inwentaryzacją”. § 1 1. Regulamin określa zasady odbioru, transportu i utylizacji zdemontowanych wyrobów zawierających azbest z budynków mieszkalnych i gospodarczych znajdujących się w granicach administracyjnych gminy Łączna. 2. Przedsięwzięcia, o których mowa w ust. 1 zwane będą w dalszej części niniejszego Regulaminu „usługą”. 3. Usługa finansowana będzie ze środków budżetu gminy Łączna, o ile takie zadanie zatwierdzi Rada Gminy w planie dochodów i wydatków na dany rok, Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz innych zewnętrznych środków finansowych pozyskanych na ten cel. § 2 1. Gmina Łączna zleci wykonanie usługi Wykonawcy, który zostanie wyłoniony w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Zapłata za wykonaną usługę przysługiwać będzie bezpośrednio Wykonawcy na podstawie zawartej umowy. 3. Usługa nie dotyczy obiektów budowlanych przeznaczonych na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. § 3 1. Prace demontażowe wyrobów cementowo-azbestowych winny być wykonywane w sposób zgodny z przepisami prawa. 2. Zdemontowane płyty do czasu ich odbioru przez Wykonawcę, o którym mowa w § 2 ust. 1; winny być ułożone na palecie, szczelnie owinięte folią i złożone na posesji, na której wykonywano demontaż, w innym przypadku Wykonawcy przysługuje prawo odmowy wykonania usługi. 3. Usługi będą realizowane w terminach ustalonych pomiędzy Wykonawcą, gminą Łączna i Wnioskodawcą, § 4 W celu przystąpienia do „Programu usuwania materiałów zawierających azbest z terenu gminy Łączna wraz ze szczegółową inwentaryzacją” posiadacz nieruchomości, z której będzie następował odbiór odpadów, winien złożyć do Wójta Gminy Łączna następujące dokumenty: 1) wniosek wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu; 2) informacja o wyrobach zawierających azbest, według wzoru określonego w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31); 3) kserokopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości objętej wnioskiem lub inny dokument potwierdzający prawo dysponowania nieruchomością; § 5 1. Wnioski będą przyjmowane w sposób ciągły. 2. Wnioski będą rozpatrywane pod względem formalnym przez Wydział Techniczny tut. Urzędu i przedkładane do akceptacji Kierownikowi Wydziału. 3. Realizacja wniosków następować będzie według kolejności zgłoszeń, w miarę posiadanych środków, określonych w budżecie Gminy na dany rok. 4. Wnioski nie zrealizowane w danym roku z powodu braku środków finansowych, będą realizowane w roku następnym – w zależności od możliwości finansowych Gminy. 5. Ustalenie terminu odbioru odpadów nastąpi po złożeniu w Urzędzie Gminy Łączna wszystkich dokumentów, wymienionych w § 4. 6. Wnioski niekompletne nie będą rozpatrywane. § 6 Druki wniosków o przystąpienie do „Programu usuwania materiałów zawierających azbest z terenu gminy Łączna wraz ze szczegółową inwentaryzacją” dostępne będą w siedzibie tut. Organu oraz na stronie internetowej BIP Urzędu Gminy Łączna. |