Zarządzenie Nr 55/2013 Wójta Gminy Łączna z dnia 20 listopada 2014 roku

2015-01-16 1144
Art. czytany: 3635 razy

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Gminy Łączna.

Zarządzenie Nr 55/2013
Wójta Gminy Łączna
z dnia 20 listopada 2014 roku


w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Gminy Łączna.


Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( tekst jednolity
Dz. U. z 2013 r. poz.330 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:


§ 1.

1. Zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji składników majątkowych będących na stanie Gminy Łączna według stanu na dzień 31 grudnia 2014 roku.

§ 2

2.1. Inwentaryzację drogą spisu z natury w formie protokołu kontroli kasy wraz
z porównaniem z zapisami w raportach kasowych obejmującą:
a) środki pieniężne
b) druki ścisłego zarachowania
c) czeki
d) kwitariusze przychodowe
e) gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe złożone jako zabezpieczenia należytego wykonania umów
dokona komisja inwentaryzacyjna w następującym składzie osobowym:
- Alicja Miernik – przewodnicząca
- Agnieszka Wołoszczak – członek
- Joanna Paryska – członek
2.2 Inwentaryzację w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów obejmującą:
a) należności, z wyjątkiem należności spornych i wątpliwych,
b) środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych ( w tym środki pieniężne na lokatach, stanowiących zabezpieczenie należytego wykonania umów).
dokona komisja inwentaryzacyjna w następującym składzie osobowym:
- Joanna Mazurek – przewodnicząca
- Joanna Paryska – członek
- Alicja Miernik – członek
2.3 Inwentaryzację w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach obejmującą:
a) należności i zobowiązania publicznoprawne,
b) należności i zobowiązania wobec pracowników,
c) należności i zobowiązania wobec osób nie prowadzących ksiąg rachunkowych
dokona komisja inwentaryzacyjna w następującym składzie osobowym:
- Alicja Miernik – przewodnicząca
- Joanna Mazurek – członek




2.4 Inwentaryzację w drodze weryfikacji poprzez porównanie danych ksiąg rachunkowych
z danymi wynikającymi z dokumentów źródłowych, a także aktualnym stanem rzeczywistym obejmującą:
a) grunty,
b) środki trwały do których dostęp jest utrudniony,
c) wartości niematerialne i prawne.
d) środki trwałe w budowie
2.5 Inwentaryzację w drodze spisu z natury obejmującą;
a) środki trwałe,
b) pozostałe środki trwałe,
c) wyposażenie
Inwentaryzację , o której mowa w pkt. 2.4 i pkt. 2.5 dokona komisja inwentaryzacyjna
w następującym składzie osobowym:
- Anna Kopeć – przewodnicząca
- Marcin Moćko – członek
- Jadwiga Kołsut Pawłowicz- członek

Termin rozpoczęcia inwentaryzacji, o której mowa w pkt.2.4 i pkt.2.5 od 24 listopada
2014 roku , a zakończenia do 15 stycznia 2015 r. według stanu na dzień 31.12.2014 r.

§ 3

Zobowiązuję komisje do przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych, przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów
o inwentaryzacji , oraz właściwego, dokładnego i rzetelnego przeprowadzenia inwentaryzacji zgodnie ze stanem faktycznym.

§ 4

Wykonanie zarządzenia powierzam przewodniczącym komisji inwentaryzacyjnych.

§ 5

Nadzór nad realizacją zarządzenia powierzam Skarbnikowi Gminy.

§ 6

Wyniki inwentaryzacji, rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory należy ująć
w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.

§ 7

Zarządzenie wchodzi z dniem podjęcia.