| 
 | 
| 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
Przetargi   2021
 |  
| 
 |  
INFORMACJA nr 2: „Rozbudowa oczyszczalni ścieków wraz z modernizacją części osadowej w Kamionkach w systemie „zaprojektuj i wybuduj”
  Numer postępowania: T.260.7.2020 
 
Łączna , dnia 22.01.2021 r. 
INFORMACJA nr 2 
 
Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego 
„Rozbudowa oczyszczalni ścieków wraz z modernizacją części osadowej w Kamionkach w systemie „zaprojektuj i wybuduj”” 
Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 2, 4 i 4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 – dalej ustawy) udziela odpowiedzi na pytania i modyfikuje treść SIWZ: 
 
 
 
Pytanie 1 
Czy wykonawca ma w swojej ofercie uwzględnić koszty utylizacji osadów z osadników i pompowni oraz złoża biologicznego na pakietach z wyłączonymi z użytkowania obiektów? 
 
Odpowiedź:  
Tak. Wykonawca ma uwzględnić koszty utylizacji osadów z osadników i pompowni oraz złoża biologicznego. 
 
Pytanie 2 
Czy wykonawca ma przewidzieć złomowanie zdemontowanych urządzeń z poszczególnych obiektów tj. pompy, ruszty napowietrzające, koryta ze stali nierdzewnej, instalacje technologiczne itp. na swój koszt czy też ma uwzględnić przekazanie ich na stan Zamawiającego? 
 
Odpowiedź: 
Tak, wykonawca ma uwzględnić w ofercie koszty złomowania. 
 
 
Pytanie 3 
Czy ewentualną dostawę osadu czynnego do zaszczepienia bakterii w nowo budowanym reaktorze Zamawiający jest w stanie zrealizować na swój koszt, czy należy to uwzględnić w cenie oferty Wykonawcy? 
 
Odpowiedź: 
Koszty dostawy osadu czynnego do zaszczepienia biocenozy w nowo budowanym reaktorze należy uwzględnić w ofercie wykonawcy. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pytanie 4 
Czy Zamawiający dopuszcza zaślepienie starych i nie używanych istniejących sieci technologicznych w nowym układzie technologicznym, czy też należy dokonać trwałego ich usunięcia z gruntu po trasie ich przebiegu? 
 Odpowiedź: 
Zamawiający wymaga trwałego usunięcia istniejących i nie używanych po rozbudowie sieci technologicznych. 
  
Pytanie 5 
Czy Zamawiający przewiduje konieczność wymiany istniejącego ogrodzenia, miejscami będącego w fatalnym stanie, na nowe panelowe czy też dopuszcza możliwość wykonania ogrodzenia z siatki? 
 Odpowiedź: 
Ogrodzenie należy wymienić zgodnie z PFU: od strony północno-wschodniej ogrodzenie jest w złym stanie technicznym. Należy je wykonać tak jak dotychczas tj. z siatki stalowej na ceownikach 50x50 bez cokolika.  
  
Pytanie 6 
Zgodnie z zapisami PFU punkt 1.7.1 Zamawiający wymaga zastosowanie rozbieralnego dachu wiaty dla nowo projektowanego sitopiaskownika. Czy Zamawiający dopuszcza możliwość rezygnacji z wiaty lub wykonanie zadaszenia tylko nad kontenerami na piasek i skratki z uwagi na to, że zgodnie z dokumentacja rysunkową PFU nr 01-t-l, wanna dla sitopiaskownika ma być przykryta blachą nierdzewną na konstrukcji wsporczej. 
 Odpowiedź: 
Zamawiający wymaga zastosowanie rozbieralnego dachu wiaty. 
  
Pytanie 7 
Powierzchnia drogi dojazdowej do Oczyszczalni Ścieków szacowana jest na 573 m2. Zakładamy, że jest to odcinek od drogi gminnej. Przy założeniu, że szerokość drogi ma wynosić 4 m zgodnie z PFU to daje ok. 150 m długości. Jest to długość niewystarczająca na wykonanie drogi od bramy oczyszczalni ścieków do drogi gminnej. Czy Zamawiający przewiduje wykonanie drogi na całej długości wskazanego odcinka, czy tylko na odcinku metrażowym wskazanym w PFU? 
Odpowiedź: 
Zakres nowych dróg i placów wewnętrznych pokazany został na rys 0-T-1. Przewidywana jest budowa nowych placów manewrowych i dojść do obiektów - ale tylko w granicach ogrodzenia oczyszczalni. Droga dojazdowa do oczyszczalni nie wchodzi w zakres zadania. 
 Pytanie 8 
Decyzja o wymianie agregatu zgodnie z zapisami PFU 1.7.18 ma zostać podjęta na etapie projektu po określeniu mocy planowanych urządzeń do zabudowy. Prosimy o jednoznaczne stanowisko Zamawiającego w kwestii agregatu, ponieważ jest to istotny koszt przy wycenie oferty. 
 Odpowiedź: 
Należy przewidzieć wymianę agregatu na nowy, o mocy dostosowanej do obsługi podstawowych obiektów oczyszczalni. 
  
Pytanie 9 
Zamawiający w punkcie 22.2 pkt SIWZ zamieścił zapis, że w cenie oferty należy ująć:  
•        koszty dokonywania przeglądów serwisowych w okresie gwarancji. 
  
Zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 do wydatków, które nie mogą być uznane za kwalifikowalne, zalicza się wydatki (...), „na produkty podlegające szybkiemu zużyciu, wydatki na części zamienne', w związku z powyższym zwracamy się z wnioskiem o potwierdzenie, że koszt materiałów eksploatacyjnych i części szybkozużywających się w okresie gwarancji jest po stronie Zamawiającego i Wykonawca nie uwzględnia tego kosztu w cenie oferty. 
 Odpowiedź: 
 
 
Koszt materiałów eksploatacyjnych i części szybkozużywających się w okresie gwarancji będą po  stronie Zamawiającego. 
  Data wprowadzenia: 2021-01-22 0908 Data upublicznienia: 2021-01-22 Art. czytany: 3268 razy
  
 |  
 
 |  
 Wiadomość wprowadził: Krzysztof Pastuszka Autor dokumentu: Wojciech Fąfara
 |  
| 
Rejestr zmian: 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
 
 | 
 
 |  
| 
 |  
Urząd Gminy Łączna 
Czerwona Górka 1B 
26 - 140 Łączna 
 
tel. 041/25 - 48 - 960 
fax. 041/25-48-977 
 
Godziny otwarcia: 
Poniedziałek 
7.30-16.00 
Wtorek - Czwartek 
7.30-15.30 
Piątek 
7.30-15.00 
 
          Kasa czynna: 
poniedziałek - piątek 
           8.00-13.30 
 
ePUAP – adres skrytki podawczej: /09v7jfy1xv/SkrytkaESP 
 
Starostwo Powiatowe 
w Skarżysku-Kamiennej 
www.spskarzysko.bip.doc.pl 
 
Dziennik Ustaw 
http://dziennikustaw.gov.pl 
Monitor Polski 
http://monitorpolski.gov.pl 
 
 |  
| 
 |  
 
 |