| 
 | 
| 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
Przetargi   2021
 |  
| 
 |  
Przetarg nieograniczony: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 4 454 000,00 PLN dla Gminy Łączna
  Ogłoszenie o zamówieniu 
Usługi 
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 
4 454 000,00 PLN dla Gminy Łączna 
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY 
1.1.) Rola zamawiającego 
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego 
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Łączna 
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291010180 
1.5) Adres zamawiającego 
1.5.1.) Ulica: Czerwona Górka 1b 
1.5.2.) Miejscowość: Łączna 
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-140 
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie 
1.5.5.) Kraj: Polska 
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki 
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: [email protected] 
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.laczna.bip.doc.pl 
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - 
jednostka samorządu terytorialnego 
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne 
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE 
2.1.) Ogłoszenie dotyczy: 
Zamówienia publicznego 
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie 
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: 
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 
4 454 000,00 PLN dla Gminy Łączna 
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-53269c20-4b87-11ec-8c2d-66c2f1230e9c 
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00278316/01 
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01 
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-22 12:58 
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie 
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00278316/01 z dnia 2021-11-22 
2021-11-22 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi 
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 
94 ustawy: Nie 
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu 
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie 
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną 
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy 
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA 
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania 
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-53269c20-4b87-11ec-8c2d- 
66c2f1230e9c 
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie 
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w 
postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków 
komunikacji elektronicznej: Tak 
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie 
komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie 
zamówienia komunikacja między Zamawiającym 
a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl , 
ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal 
5.Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi 
posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: 
złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji. 
6.Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej 
przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym 
pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/ Warunki Uslugi oraz Regulaminie ePUAP. 
www.uglaczna.bip.doc.pl 
Osoby uprawnione do kontaktowania się z Wykonawcami: Alicja Miernik, adres email: 
[email protected] 
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 
1.Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wniosków o 
dopuszczenie do udziału w postępowaniu, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub 
oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, 
z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie p.z.p., odbywa się przy użyciu środków komunikacji 
elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie 
się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. 
o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344). 
2.Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., podmiotowe środki dowodowe, 
pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci 
elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, 
w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc., .docx., .odt. Ofertę, a także oświadczenie o jakim 
mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w 
postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 
3.Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana 
oferta (t.j. w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub 
podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa 
sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego 
stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie, które to poświadczenie 
notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu 
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00278316/01 z dnia 2021-11-22 
2021-11-22 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi 
pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem 
zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być 
uwierzytelniona przez upełnomocnionego 
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi 
elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie 
są ogólnie dostępne: Nie 
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w postaci katalogu 
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: 
polski 
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu 
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w 
związku 
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia 
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; 
zwanym dalej „RODO”) informujemy, że: 
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Wójt Gminy Łączna, Czerwona Górka 1B, 26- 
140 Łączna; 
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO 
w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, 
prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego. 
3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie 
dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P. 
4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od 
dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 
lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 
5) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest 
wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy P.Z.P., związanym z udziałem w 
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 
6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane 
w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO. 
7) posiada Pani/Pan: 
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w 
przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie 
dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających 
na celu sprecyzowanie żądania, 
w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub 
konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia); 
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z 
prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia 
publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może 
naruszać integralności protokołu oraz jego załączników); 
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych 
osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania 
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 
RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania 
w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w 
celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub 
z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); 
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, 
że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 
8) nie przysługuje Pani/Panu: 
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; 
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; 
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00278316/01 z dnia 2021-11-22 
2021-11-22 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi 
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż 
podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 
9) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO 
przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla 
przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, 
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. 
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu 
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w 
związku 
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia 
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; 
zwanym dalej „RODO”) informujemy, że: 
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Wójt Gminy Łączna, Czerwona Górka 1B, 26- 
140 Łączna; 
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO 
w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, 
prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego. 
3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie 
dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P. 
4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od 
dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 
lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 
5) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest 
wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy P.Z.P., związanym z udziałem w 
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 
6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane 
w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO. 
7) posiada Pani/Pan: 
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w 
przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie 
dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających 
na celu sprecyzowanie żądania, 
w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub 
konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia); 
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z 
prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia 
publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może 
naruszać integralności protokołu oraz jego załączników); 
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych 
osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania 
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 
RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania 
w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w 
celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub 
z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); 
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, 
że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 
8) nie przysługuje Pani/Panu: 
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; 
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; 
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż 
podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 
9) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO 
przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla 
przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, 
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. 
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00278316/01 z dnia 2021-11-22 
2021-11-22 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi 
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie 
4.1.2.) Numer referencyjny: F.3051.1.2021 
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi 
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot 
odrębnego postępowania: Nie 
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie 
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie 
przedmiotu zamówienia: Nie 
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia: 
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia 
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia kredytu długoterminowego na pokrycie 
deficytu budżetu Gminy Łączna w wysokości 4 454 000,00 PLN. 
2. Kredyt uruchomiony zostanie w terminie: 
dnia 20.12.2021 r. – 1 300 000 PLN, 
dnia 20.05.2022 r. - 3 154 000 PLN 
Zamawiający zastrzega sobie prawo wykorzystania kredytu w innym terminie od podanego 
wyżej , wykorzystania kredytu w transzach, jak też rezygnacji z uruchomienia kredytu i oczekuje, 
że bank nie będzie pobierał żadnych opłat (poza prowizją przygotowawczą) od wartości z 
których zamawiający zrezygnował. 
3. Spłata rat kapitałowych nastąpi w okresach kwartalnych, 15 dnia miesiąca lutego, maja, 
sierpnia, listopada (jeżeli wypada w dzień wolny od pracy, termin spłaty upływa następnego dnia 
roboczego). Pierwsza spłata raty kapitałowej nastąpi 15.02.2025 r. 
W 2025 roku – 200.000 PLN ( 4 raty po 50 000 PLN), 
W 2026 roku – 204.000 PLN ( 4 raty po 51.000 PLN), 
W 2027 roku – 600.000 PLN ( 4 raty po 150.000 PLN), 
W 2028 roku - 1.150.000 PLN ( 4 raty po 287.500 PLN), 
W 2029 roku – 1.150.000 PLN ( 4 raty po 287.500 PLN), 
W 2030 roku – 1.150.000 PLN ( 4 raty po 287.500 PLN), 
4. W terminie podpisania umowy, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu do akceptacji 
harmonogram spłaty kredytu, uwzględniający wszystkie wymagania określone w SWZ. 
5. Zamawiający będzie powiadamiany o wysokości raty przypadającej do spłaty w terminie do 
1 miesiąca przed terminem zapłaty. 
6. Spłata odsetek będzie następowała w terminach kwartalnych, 15 dnia miesiąca lutego, maja, 
sierpnia, listopada (jeżeli wypada w dzień wolny od pracy, termin spłaty upływa następnego dnia 
roboczego) w wysokości odpowiedniej do wykorzystanego kredytu. Pierwsza spłata odsetek 
nastąpi 15.02.2022 r. 
7. Odsetki od udzielonego kredytu, stanowić będą jedyne wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu 
wykonania umowy kredytowej. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów 
i opłat związanych z przygotowaniem, udzieleniem, ubezpieczeniem oraz wszelkich innych opłat 
związanych z obsługą kredytu. 
8. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą od kwoty aktualnego zadłużenia 
i podlegają spłacie kwartalnej zgodnie z pkt. 6. 
9. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą od dnia powstania zadłużenia do dnia 
poprzedzającego jego spłatę. 
10. O wysokości oprocentowania w danym okresie obrachunkowym bank zawiadomi 
Zamawiającego na piśmie w terminie 7 dni od daty ustalenia oprocentowania dla tego okresu 
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00278316/01 z dnia 2021-11-22 
2021-11-22 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi 
11. Wykonawca zobowiązuje się zagwarantować przyjęcie przedterminowej spłaty części lub 
całości kredytu bez obciążania zamawiającego dodatkowymi kosztami po uprzednim 
powiadomieniu Wykonawcy przez Zamawiającego, w terminie 7 dni przed dniem dokonania 
spłaty, o zamiarze dokonania takiej spłaty. 
12. Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty kredytu w innych terminach, w celu 
wykonania zapisów art. 243 ustawy o finansach publicznych (np. przesunięcie jednej lub dwóch 
rat 
z danego roku na rok następny). Z tego tytułu Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych 
opłat 
i prowizji. 
13. Wykonawca nie może uzależnić udzielenia kredytu od przejęcia bankowej obsługi 
Zamawiającego oraz od ubezpieczenia kredytu przez Zamawiającego. Wykonawca do obsługi 
kredytu, winien otworzyć rachunek techniczny – bez opłat i prowizji. 
14. Wykonawca nie będzie wymagał innego zabezpieczenia zaciągniętego kredytu poza 
wekslem in blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. Weksel in 
blanco - bez kontrasygnaty skarbnika wraz z deklaracją wekslową z kontrasygnatą Skarbnika. 
15. Zamawiający wyraża zgodę na zaoferowanie przez Wykonawcę kredytu ze środków 
pochodzących z Europejskiego Banku Inwestycyjnego. 
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu 
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie 
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2030-11-15 
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie 
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na 
podobne usługi lub roboty budowlane: Nie 
4.3.) Kryteria oceny ofert 
4.3.1.) Sposób oceny ofert: W celu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający przyjął kryterium 
ceny (100%) tj.: koszt obsługi kredytu za realizację całego zamówienia . 
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny 
Kryterium 1 
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 
4.3.6.) Waga: 100 
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet 
lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie 
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie 
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak 
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu. 
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na 
zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego 
warunki udziału w postępowaniu. 
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00278316/01 z dnia 2021-11-22 
2021-11-22 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi 
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: 
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. 
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika 
to z odrębnych przepisów: 
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży aktualne zezwolenie na 
prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także na realizację usług objętych 
przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo 
bankowe (Dz. U. 2020, poz. 1896 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 
ustawy Prawo bankowe – inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem 
wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe; 
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: 
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. 
4) zdolności technicznej lub zawodowej: 
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. 
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie 
zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – 
dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców. 
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada 
wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w 
szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne 
przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację 
zamówienia. 
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 
1) Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym, o którym 
mowa w art. 125 ustawy p.z.p wraz z oświadczeniem wykonawcy, 
w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w 
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji 
i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę wraz z 
dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o 
dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej 
grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ; 
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji 
i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie 
wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub 
ewidencji; 
3) Zezwolenie na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy Prawo bankowe 
(Dz. U. 2020, poz. 1896, z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo 
bankowe – inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie 
ustawy; 
4) Umowę w sprawie realizacji zamówienia publicznego z uwzględnieniem postanowień wynikających z 
treści SWZ oraz danych zawartych w ofercie. 
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków 
udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w 
oświadczeniu wstępnym, o którym mowa w art. 125 ustawy p.z.p wraz z oświadczeniem wykonawcy, 
w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w 
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji 
i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę wraz z 
dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o 
dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej 
grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ; 
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji 
i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie 
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00278316/01 z dnia 2021-11-22 
2021-11-22 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi 
wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub 
ewidencji; 
3) Zezwolenie na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy Prawo bankowe 
(Dz. U. 2020, poz. 1896, z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo 
bankowe – inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie 
ustawy; 
4) Umowę w sprawie realizacji zamówienia publicznego z uwzględnieniem postanowień wynikających z 
treści SWZ oraz danych zawartych w ofercie. 
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA 
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie 
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie 
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie 
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie 
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o 
udzielenie zamówienia: 
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku 
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do 
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno 
być załączone do oferty. 
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, 
oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 2 SWZ, składa każdy z wykonawców. 
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w 
zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 
Oświadczenia te składane są wraz z ofertą. 
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty 
oświadczenie, z którego wynika, które dostawy / usługi wykonają poszczególni wykonawcy. 
Wzór oświadczenia stanowi załączniki 7 do SWZ. 
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia 
z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które 
zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: 
Nie 
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie 
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak 
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: 
1. Umowa zostanie zawarta według wzoru standardowej umowy kredytu obowiązującej 
Wykonawcę, który złoży najkorzystniejszą ofertę z zachowaniem postanowień niniejszej SWZ. 
2. Kwota kredytu w wysokości 4 454 000,00 zł. 
3. Kredyt zostanie uruchomiony z chwilą przekazania środków na rachunek bieżący 
Zamawiającego (Kredytobiorcy) prowadzony w Banku Spółdzielczym Suchedniów 
nr 69 8520 0007 2003 0029 4018 0001 
4. Termin uruchomienia – zgodnie z zapisami rozdziału XV, 
5. Okres karencji 14.02.2025 r. Nie przewiduje się karencji w spłacie odsetek. 
6. Waluta kredytu – złoty polski. 
7. Forma zabezpieczenia – weksel In blanco wraz z deklaracją wekslową, kontrasygnowaną 
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00278316/01 z dnia 2021-11-22 
2021-11-22 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi 
przez Skarbnika Gminy. 
8. Marża banku jest stała w umownym okresie kredytowania. 
9. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w złożonej przez Wykonawcę 
ofercie. 
10. Termin spłat rat kapitałowych – zgodnie z zapisami Rozdziału XV, ( jeżeli wypada 
w dzień wolny od pracy, termin spłaty upływa następnego dnia roboczego). 
11. Spłaty odsetek- zgodnie z zapisami Rozdziału XV ( jeżeli wypada w dzień wolny 
od pracy, termin spłaty upływa następnego dnia roboczego). 
12. Do obliczania kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w 
stosunku do 365 dni w roku, a w roku przestępnym 366 dni. 
13. Za datę spłaty kredytu oraz odsetek przyjmuje się dzień wpływu środków na konto 
Wykonawcy. 
14. W okresie obrachunkowym oprocentowanie kredytu jest stałe. 
15. Dla pierwszego okresu obrachunkowego stopa WIBOR 3M ustala się według notowań z 
ostatniego dnia roboczego przed dniem postawienia kredytu do dyspozycji kredytobiorcy. 
16. O wysokości oprocentowania w danym okresie obrachunkowym bank zawiadomi 
Zamawiającego na piśmie w terminie 7 dni od daty ustalenia oprocentowania dla tego okresu. 
17. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez 
dodatkowych opłat, po powiadomieniu Wykonawcy z 7-dniowym zawiadomieniem o zamierzonej 
spłacie. Z tego tytułu nie przysługuje Wykonawcy dodatkowa prowizja. W przypadku 
wcześniejszej spłaty kredytu odsetki będą liczone do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu 
umowy. 
18. Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty kredytu w innych terminach , w celu 
wykonania zapisów art. 243 ustawy o finansach publicznych (np. przesunięcie jednej lub dwóch 
rat z danego roku na rok następny). Z tego tytułu Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych 
opłat i prowizji. 
19. Odsetki naliczane są od wykorzystanej kwoty kredytu. Od kwoty niewykorzystanej nie 
pobiera się dodatkowych opłat. 
20. Zamawiający przewiduje możliwość umieszczenia na wekslu In blanco kontrasygnaty 
Skarbnika Gminy. 
21. Przewiduje się możliwość dokonania zmian w umowie w przypadku: 
1) zmiany harmonogramu spłat rat kapitałowych w sytuacji wcześniejszej spłaty kredytu bez 
ponoszenia dodatkowych kosztów przez Zamawiającego. 
2) zmiany nazwy, adresu i siedziby Wykonawcy lub Zamawiającego, 
3) zmiany osób, lub podmiotów reprezentujących oraz odpowiedzialnych za wykonywanie zadań 
ze strony Wykonawcy lub Zamawiającego – jeśli taka zmiana nie wpłynie na pozostałe warunki 
realizacji umowy, 
4) zmiany terminu spłaty rat kapitałowych i odsetek, 
5) zmiany rachunków bankowych określonych w umowie, 
6) zmiany stopy oprocentowania wynikającej ze zmiany stawki WIBOR 3M- marża banku w 
całym okresie kredytowania jest stała i niedopuszczalna jest jej zmiana. 
22. Zamawiający nie dopuszcza podpisania jako dodatkowego zabezpieczenia – Oświadczenia 
o poddaniu się egzekucji w oparciu o art. 97 ustawy Prawo Bankowe z dn. 29.08.1997 rok. 
23. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie do wzoru umowy zapisów niezbędnych, nie 
naruszających interesu prawnego i ekonomicznego Gminy, nie zmieniających formy umowy, a 
wymaganych przez Prawo Bankowe. 
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety 
związane z realizacją zamówienia: Nie 
SEKCJA VIII – PROCEDURA 
8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-30 09:00 
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00278316/01 z dnia 2021-11-22 
2021-11-22 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi 
8.2.) Miejsce składania ofert: 1.Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Formularza do złożenia lub 
wycofania oferty dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Sposób złożenia 
oferty opisany został w Instrukcji użytkownika dostępnej na miniPortalu do dnia 30.11.2021 r. do 
godziny 09:00. Ofertę należy złożyć za pośrednictwem mini portalu na elektroniczną skrzynkę 
podawczą: Urzędy Gminy Łączna 
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-30 12:00 
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni 
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00278316/01 z dnia 2021-11-22 
2021-11-22 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
  Data wprowadzenia: 2021-11-22 1303 Data upublicznienia: 2021-11-22 Art. czytany: 2296 razy
  
 |  
 
 |  
» SWZ+załączniki - rozmiar: 143546 bajtów Typ pliku: application/x-zip-compressed
 |  
 Wiadomość wprowadził: Krzysztof Pastuszka Autor dokumentu: Wojciech Fąfara
 |  
| 
Rejestr zmian: 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
 
 | 
 
 |  
| 
 |  
Urząd Gminy Łączna 
Czerwona Górka 1B 
26 - 140 Łączna 
 
tel. 041/25 - 48 - 960 
fax. 041/25-48-977 
 
Godziny otwarcia: 
Poniedziałek 
7.30-16.00 
Wtorek - Czwartek 
7.30-15.30 
Piątek 
7.30-15.00 
 
          Kasa czynna: 
poniedziałek - piątek 
           8.00-13.30 
 
ePUAP – adres skrytki podawczej: /09v7jfy1xv/SkrytkaESP 
 
Starostwo Powiatowe 
w Skarżysku-Kamiennej 
www.spskarzysko.bip.doc.pl 
 
Dziennik Ustaw 
http://dziennikustaw.gov.pl 
Monitor Polski 
http://monitorpolski.gov.pl 
 
 |  
| 
 |  
 
 |