(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Urząd Gminy
Statut Gminy
Wójt Gminy
Rada Gminy
Prawo miejscowe
Budżet i finanse
Zamierzenia, strategie i programy
Publiczny dostępny wykaz danych o środowisku
Oświadczenia majątkowe
Przetargi
Ochrona środowiska
Jednostki organizacyjne
Rejestry
Komunikaty
Wybory Samorządowe/Sołeckie/Izby Rolne/Ławnicy/Sejmu i Senatu RP/PE/Prezydent RP
Konkurs na stanowiska urzędnicze
Konkursy na dyrektorów szkół
Współpraca z Organizacjami Pożytku Publicznego
Audyty i Kontrole
Kącik adopcyjny bezpańskich zwierząt
Druki dla interesantów
Sprawozdania
Rewitalizacja
RODO
Narodowy Spis Powszechny/Rolny/Ludności
Deklaracja dostępności
Petycje
-------------------------
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Petycja w sprawie przywrócenia zawieszonych kursów autobusowych firmy przewozowej Darjan oraz uruchomienia kursów w niedzielę
» UCHWAŁA NR XXI/88/2025 RADY GMINY ŁĄCZNA z dnia 8 września 2025 r.
» UCHWAŁA NR XXI/87/2025 RADY GMINY ŁĄCZNA z dnia 8 września 2025 r.
» Projekty Uchwał XXI sesja
» Porządek XXI sesji Rady Gminy Łączna
  • Prawo miejscowe
  • Uchwały Rady Gminy
  • Rok 2017
  • UCHWAŁA Nr XXXIX/192/2017 Rady Gminy Łączna z dnia 28 grudnia 2017 w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy Łączna

    UCHWAŁA Nr XXXIX/192/2017
    Rady Gminy Łączna
    z dnia 28 grudnia 2017

    w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy Łączna
    Na podstawie art. 18a ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. , poz. 446 z późn. zm.), w związku z art. 229 pkt 3), art.238 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. z 2017r. poz.1257 ) Rada Gminy Łączna uchwala, co następuje:
    § 1
    Po rozpatrzeniu skargi trzech radnych Gminy Łączna , na pominięcie zakładu ubojni drobiu w Zagórzu w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Łączna, po zapoznaniu się ze stanowiskiem Komisji Rewizyjnej , uznaje się skargę za bezzasadną z przyczyn określonych w uzasadnieniu do niniejszej uchwały.
    § 2

    Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Gminy. Zobowiązuje się Przewodniczącego Rady Gminy Łączna do powiadomienia skarżących o sposobie załatwienia skargi, poprzez przesłanie odpisu niniejszej uchwały wraz z uzasadnieniem.
    § 3

    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.



    U Z A S A D N I E N I E
    Dnia 15 listopada 2017r, do Rady Gminy Łączna wpłynęło pismo Wojewody Świętokrzyskiego dotyczące spostrzeżeń radnych Gminy Łączna odnośnie funkcjonowania gminy.
    Cztery spośród 10 spostrzeżeń, dotyczyły realizacji zadań własnych Gminy w związku z czym, Wojewoda Świętokrzyski przekazał powyższe punkty Radzie Gminy Łączna, według właściwości do załatwienia.
    W oparciu o przedstawione dokumenty a także wyjaśnienia pracowników Urzędu Gminy ustalono, co następuje.
    Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego zostało przyjęte uchwałą Nr XXI/101/2016 Rady Gminy Łączna z dnia 18 lipca 2016 r.
    Zgodnie z obowiązującym prawem, miejscowy plan zagospodarowania jest aktem prawa miejscowego, natomiast studium to dokument sporządzany dla całego obszaru gminy, określający w sposób ogólny politykę przestrzenną i lokalne zasady zagospodarowania.
    Obowiązujący plan zagospodarowania przestrzennego, który jest aktem prawa miejscowego, przyjęty uchwałą Nr V/30/2011 Rady Gminy Łączna z dnia 24 lutego 2011 r. obejmujący nieruchomość ubojni drobiu „Marlej” dopuszcza na w/w terenie obsługę produkcji w gospodarstwach rolnych i hodowlanych.
    Zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2017 r. poz. 1875 ze zm. ) „do wyłącznej właściwości rady gminy należy:
    5) uchwalanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.”

    Rada Gminy Łączna podejmowała uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
    po czym w trybie nadzoru przesyłane były do Wojewody Świętokrzyskiego.
    Wojewoda Świętokrzyski nie miał zastrzeżeń do niniejszych uchwał, były one zgodne z prawem.
    Zmiany miejscowego planu przestrzennego umożliwiające w przyszłości budowę osiedli, obiektów usługowych, szeroko rozumianej infrastruktury, a także tworzenie nowych miejsc pracy dają możliwość rozwoju Gminy, polepszenia warunków bytowych i prawidłowego funkcjonowania gospodarki i społeczeństwa.

    Do Uchwały Nr XII/52/2015 Rady Gminy Łączna z dnia 30 września 2015 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu górniczego, Wojewoda Świętokrzyski nie zgłosił zastrzeżeń , a co za tym idzie jest ona zgodna z prawem.
    Zgodnie z art. 104 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze (Dz.U. 2017 poz. 2126) „Jeżeli w wyniku zamierzonej działalności określonej w koncesji przewiduje się istotne skutki dla środowiska, dla terenu górniczego bądź jego fragmentu można sporządzić miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, na podstawie przepisów o zagospodarowaniu przestrzennym.” Sporządzenie planu miejscowego ma więc obecnie charakter jedynie fakultatywny.

    Przewidywane dla środowiska skutki działalności określonej w koncesji określa się w opracowaniu ekofizjograficznym sporządzanym na potrzeby studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a także na podstawie odpowiednio projektu zagospodarowania złoża albo planu zagospodarowania podziemnego składowiska dwutlenku węgla.
    Zgodnie z art. 104 ust. 6 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze (Dz.U. 2017 poz. 2126) „Koszty sporządzenia projektu planu, o którym mowa w ust. 2, ponosi przedsiębiorca.”

    Zarzuty względem zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla firmy PCC Silicium oraz zarzuty dotyczące pozostałych zmian planów są więc bezzasadne.

    W związku z art. 239 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego - w przypadku gdy skarga uznana została za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności - organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy bez zawiadamiania skarżącego.



    Data wprowadzenia: 2018-01-15 1120
    Data upublicznienia: 2018-01-15
    Art. czytany: 4211 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Mirosław Kopytek
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    Budżet Gminy 2005
    Budżet Gminy 2008
    Budżet Gminy 2009
    Budżet Gminy 2010
    Budżet Gminy 2011
    Budżet Gminy 2012
    Budżet Gminy 2013
    Budżet Gminy 2014
    Budżet Gminy 2015
    Budżet Gminy 2016
    Budżet Gminy 2017
    Budżet Gminy 2018
    Budżet Gminy 2019
    Budżet Gminy 2020
    Budżet Gminy 2021
    Budżet Gminy 2022
    Budżet Gminy 2023
    Budżet Gminy 2024
    Budżet Gminy 2025
    Ostat. 10 wiadomości:

    » Uchwała Nr 117/2013 III Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej Kielcach z dnia 3 grudnia 2013 roku
    » Uchwała Nr 115/2013 III Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej Kielcach z dnia 3 grudnia 2013 roku
    » Uchwała Nr 115/2013 III Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej Kielcach z dnia 3 grudnia 2013 roku
    » Rb-28S ROCZNE SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA PLANU WYDATKÓW BUDŻETOWYCH JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO z a okres od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2013
    » Rb-27S ROCZNE SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA PLANU DOCHODÓW BUDŻETOWYCH JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO z a okres od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2013
    » Rb-Z KWARTALNE SPRAWOZDANIE O STANIE ZOBOWIĄZAŃ WEDŁUG TYTUŁÓW DŁUŻNYCH ORAZ PORĘCZEŃ I GWARANCJI wg stanu na koniec IV kwartału 2013 roku
    » Rb-N Kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych stan na koniec IV kwartału 2013
    » Rb-NDS KWARTALNE SPRAWOZDANIE O NADWYŻCE / DEFICYCIE 1 ) jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2013
    » SPRAWOZDANIE ROCZNE z wykonania budżetu Gminy Łączna za 2013 rok
    » Rb-Z KWARTALNE SPRAWOZDANIE 0 STANIE ZOBOWIĄZAŃ WEDŁUG TYTUŁÓW DŁUŻNYCH ORAZ PORĘCZEŃ I GWARANCJI wg stanu na koniec III kwartału 2013 roku
    Urząd Gminy Łączna