(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Urząd Gminy
Statut Gminy
Wójt Gminy
Rada Gminy
Prawo miejscowe
Budżet i finanse
Zamierzenia, strategie i programy
Publiczny dostępny wykaz danych o środowisku
Oświadczenia majątkowe
Przetargi
Ochrona środowiska
Jednostki organizacyjne
Rejestry
Komunikaty
Wybory Samorządowe/Sołeckie/Izby Rolne/Ławnicy/Sejmu i Senatu RP/PE/Prezydent RP
Konkurs na stanowiska urzędnicze
Konkursy na dyrektorów szkół
Współpraca z Organizacjami Pożytku Publicznego
Audyty i Kontrole
Kącik adopcyjny bezpańskich zwierząt
Druki dla interesantów
Sprawozdania
Rewitalizacja
RODO
Narodowy Spis Powszechny/Rolny/Ludności
-------------------------
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» OGŁOSZENIE O WYNIKACH NABORU na stanowisko pracy: Sekretarz Gminy w Urzędzie Gminy Łączna
» Informacja o naborze na stanowisko konserwator - palacz
» Rejestr dziennych opiekunów
» INFORMACJA O NABORZE na stanowisko Sekretarza Gminy w Urzędzie Gminy Łączna
» Harmonogram odbioru odpadów komunalnych za miesiąc styczeń 2025 r.
  • Prawo miejscowe
  • Uchwały Rady Gminy
  • ROK 2018
  • UCHWAŁA NR XLIX/254/2018 Rady Gminy Łączna z dnia 14 listopada 2018r. w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach

    UCHWAŁA NR XLIX/254/2018
    Rady Gminy Łączna
    z dnia 14 listopada 2018r.

    w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady Gminy Łączna.

    Na podstawie art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2018r. poz. 994 z późn. zm.) uchwala się co następuje:

    § 1
    Ustala się Regulamin głosowania w wyborach przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady Gminy Łączna, zgodnie z brzmieniem załącznika do niniejszej uchwały.

    § 2
    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.



    Załącznik
    Do uchwały Nr XLIX/254/2018
    Rady Gminy Łączna
    z dnia 14 listopada 2018r.

    REGULAMIN
    Głosowania w wyborach przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady Gminy Łączna przeprowadzonego na sesji w dniu 22 listopada 2018r.

    Rozdział I
    Przepisy ogólne

    § 1

    1. Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Łączna, radni wybierają ze swego grona spośród nieograniczonej liczby kandydatów, w głosowaniu tajnym.
    2. Głosowanie przeprowadza wybrana spośród radnych Komisja Skrutacyjna.

    § 2

    Prawo zgłaszania kandydatów przysługuje radnemu i grupie radnych.

    § 3

    1. Głosowanie odbywa się przy pomocy kart do głosowania.
    2. Karty do głosowania sporządza i rozdaje radnym Komisja Skrutacyjna po ustaleniu przez Radę listy radnych, którzy kandydują na stanowisko Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Rady.
    3. Karty opatrzone są pieczęcią Rady Gminy Łączna.

    § 4

    1. Głosowanie odbywa się na sesji poprzez wywołanie przez członka Komisji Skrutacyjnej wg listy obecności, nazwiska radnego, który podchodzi do urny i w obecności Komisji Skrutacyjnej wrzuca do niej kartę do głosowania.
    2. Podczas głosowania na sali znajduje się parawan, kabina lub inne urządzenie umożliwiające radnym tajne (dyskretne) dokonanie wyboru kandydata na karcie do głosowania.

    § 5

    1. Po przeprowadzeniu głosowania Komisja Skrutacyjna ustala wyniki głosowania i sporządza protokół.
    2. Protokół podpisują osoby wchodzące w skład Komisji Skrutacyjnej.
    3. Wyniki wyborów ogłasza przewodniczący Komisji Skrutacyjnej poprzez odczytanie protokołu na sesji.

    § 6

    Wybór przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady Gminy następuje bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady, tj. 8 radnych.


    Rozdział II
    Zasady głosowania w przypadku zgłoszenia jednego kandydata

    § 7

    Karty do głosowania sporządzone wg jednolitej formy zawierają brzmienie:
    „Karta do głosowania w wyborach przewodniczącego/wiceprzewodniczącego Rady Gminy Łączna” oraz pytanie „Czy jesteś za wyborem radnego…………………………………..…
    (imię i nazwisko kandydata)
    na przewodniczącego/wiceprzewodniczącego Rady Gminy Łączna”. Obok nazwiska z prawej/lewej strony umieszcza się dwie jednakowe kratki: jedna nad wyrazem „tak”, druga nad wyrazem „nie”.

    § 8

    1. Radny dokonuje wyboru poprzez postawienie znaku „x” w kratce nad wyrazem „tak” opowiadając się w ten sposób za wyborem, lub w kratce „nie”, opowiadając się w ten sposób przeciwko wyborowi tego kandydata.
    2. Jeżeli radny na karcie głosowania:
    1) postawi znak „x” jednocześnie w kratce nad wyrazem „tak”, jak i w kratce nad wyrazem „nie”;
    2) nie postawił znaku „x” w kratce ani nad wyrazem „tak”, ani nad wyrazem „nie”;
    3) wypełnił kartę w sposób niezgodny z ust. 1
    - jego głos uważa się za nieważny.
    3. Karty wyjęte z urny niesporządzone przez Komisję Skrutacyjną są kartami nieważnymi.
    4. Kart całkowicie przedartych Komisja Skrutacyjna nie bierze pod uwagę.

    § 9

    Kandydata na przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady uważa się za wybranego, jeżeli w głosowaniu uzyskał ilość głosów (znaków „x” w kratce nad wyrazem „tak”), przewyższającą połowę liczby radnych obecnych na sesji, z zastrzeżeniem § 6.

    § 10

    1. W protokole, Komisja Skrutacyjna określa co najmniej:
    1) liczbę radnych obecnych na sesji uprawnionych do głosowania;
    2) imię i nazwisko zgłoszonego kandydata;
    3) liczbę głosów minimalną, konieczną do ważnego wyboru, zgodnie z § 6 Regulaminu;
    4) liczbę radnych, którym wydano karty do głosowania;
    5) liczbę kart wyjętych z urny (gdyby liczba kart wyjętych z urny różniła się od liczby osób, którym wydano karty do głosowania, Komisja podaje w protokole przypuszczalną przyczynę tej niezgodności);
    6) liczbę kart nieważnych;
    7) liczbę głosów nieważnych;
    8) liczbę głosów ważnych;
    9) liczbę głosów ważnych oddanych za wyborem kandydata;
    10) liczbę głosów ważnych oddanych przeciw wyborowi kandydata
    - a nadto stwierdza wynik wyborów, tzn. czy kandydat uzyskał wystarczającą liczbę głosów, o której mowa w pkt. 3.

    2. Komisja, odnotowuje w protokole, wszelkie okoliczności i uwagi mogące mieć wpływ na wynik głosowania oraz zastrzeżenia zgłoszone przez członków Komisji Skrutacyjnej odnoszące się do naruszenia procedury w trakcie głosowania, obliczania głosów lub sporządzania protokołu.
    3. ustala się wzór protokołu z przeprowadzonego głosowania zgodnie z brzmieniem załącznika Nr 1 do Regulaminu.

    Rozdział III
    Zasady głosowania w przypadku zgłoszenia co najmniej dwóch kandydatów

    § 11

    Karty do głosowania sporządzone wg jednolitej formy zawierają brzmienie: „Karta do głosowania w wyborach przewodniczącego/wiceprzewodniczącego Rady Gminy Łączna” oraz zamieszczone w kolejności alfabetycznej nazwiska i imiona radnych zgłoszonych na kandydatów na przewodniczącego/wiceprzewodniczącego Rady Gminy Łączna. Obok każdego nazwiska z lewej/prawej strony umieszcza się jednakową kratkę.

    § 12

    1. Radni dokonują wyboru poprzez postawienie znaku „x” w jednej kratce, obok nazwiska kandydata, opowiadając się w ten sposób za wyborem tego kandydata na przewodniczącego/wiceprzewodniczącego Rady.
    2. Jeżeli radny na karcie głosowania:
    1) postawi znak „x” w więcej niż jednej kratce;
    2) nie postawił znaku „x” w kratce obok nazwiska żadnego kandydata;
    3) wypełnił kartę w sposób niezgodny z ust. 1
    - głos taki uważa się za nieważny.
    3. Karty wyjęte z urny, niesporządzone przez Komisję Skrutacyjną, są kartami nieważnymi.
    4. Kart całkowicie przedartych Komisja Skrutacyjna nie bierze pod uwagę.

    § 13

    1. Za wybranego na przewodniczącego/wiceprzewodniczącego Rady uważa się kandydata, który uzyskał największą ilość głosów (znaków „x” w kratce przy nazwisku tego kandydata), przewyższającą połowę liczby radnych obecnych na sesji, z zastrzeżeniem § 6.

    § 14

    1. W przypadku, gdy zgłoszono więcej niż dwóch kandydatów, a w głosowaniu żaden z nich nie otrzymał wymaganej większości głosów, zgodnie z § 6 Regulaminu, przeprowadza się II turę głosowania spośród kandydatów, którzy otrzymali kolejno dwie największe ilości głosów lub spośród kandydatów, którzy otrzymali największą równą ilość głosów.
    2. Jeżeli jeden z kandydatów otrzymał największą ilość głosów, ale ilość ta nie stanowi wymaganej większości, o której mowa w § 6 Regulaminu, a w następnej kolejności dwóch lub więcej kandydatów otrzymało równą ilość głosów, przeprowadza się dodatkowe głosowanie na tych kandydatów, a następnie II turę głosowania, o której mowa w ust. 1. W II turze głosowania bierze udział kandydat, który uzyskał największą ilość głosów w I turze głosowania oraz kandydat, który uzyskał największą ilość głosów w głosowaniu dodatkowym.
    3. W dodatkowym głosowaniu oraz w II turze głosowania Regulamin stosuje się odpowiednio.
    4. W przypadku braku rozstrzygnięcia, mimo przeprowadzenia dwóch tur głosowania, przeprowadza się ponowne wybory łącznie z ponownym zgłaszaniem kandydatów.

    § 15

    1. W protokole Komisja Skrutacyjna określa co najmniej:
    1) liczbę radnych obecnych na sesji uprawnionych do głosowania;
    2) imiona i nazwiska zgłoszonych kandydatów;
    3) liczbę głosów minimalną, konieczną do ważnego wyboru, zgodnie z § 6 Regulaminu;
    4) liczbę radnych, którym wydano karty do głosowania;
    5) liczbę kart wyjętych z urny (gdyby liczba kart wyjętych z urny różniła się od liczby osób, którym wydano karty do głosowania, Komisja podaje w protokole przypuszczalną przyczynę tej niezgodności);
    6) liczbę kart nieważnych;
    7) liczbę głosów nieważnych;
    8) liczbę głosów ważnych;
    9) liczbę głosów ważnych oddanych na poszczególnych kandydatów
    a nadto stwierdza wynik wyborów.
    2. Komisja odnotowuje w protokole wszelkie okoliczności i uwagi mogące mieć wpływ na wynik głosowania oraz zastrzeżenia zgłoszone przez członków Komisji Skrutacyjnej odnoszące się do naruszenia procedury w trakcie głosowania, obliczania głosów lub sporządzania protokołu.
    3. Ustala się wzór protokołu z przeprowadzonego głosowania zgodnie z brzmieniem załącznika Nr 2 do Regulaminu.





    Załącznik Nr 1
    Do Regulaminu głosowania w wyborach
    przewodniczącego/wiceprzewodniczącego Rady Gminy Łączna


    PROTOKÓŁ
    Z ustalenia wyników głosowania w wyborach przewodniczącego/wiceprzewodniczącego Rady Gminy Łączna sporządzony na sesji w dniu 22 listopada 2018r.

    Komisja Skrutacyjna w składzie:
    1) Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej - radny………………………………….;
    (imię, imiona i nazwisko)
    2) Członek Komisji Skrutacyjnej – radny …………………………………………..;
    3) Członek Komisji Skrutacyjnej – radny ……………………………………………
    po wyjęciu kart z urny i ich przeliczeniu stwierdza się co następuje:
    1. Liczba radnych Rady Gminy Łączna obecnych na sesji uprawnionych do głosowania: ….......... .

    2. Na przewodniczącego/wiceprzewodniczącego Rady Gminy Łączna zgłoszono kandydaturę radnego ……………………..………………………………………………………………..
    (imię, imiona i nazwisko)

    3. Minimalna liczba głosów do dokonania ważnego wyboru przewodniczącego/wiceprzewodniczącego Rady, zgodnie z § 6 Regulaminu, wynosi: 8.

    4. Liczba radnych, którym wydano karty do głosowania: ……. .

    5. Liczba kart wyjętych z urny ………… , ilość kart wyjętych z urny różni się od liczby osób, którym wydano karty do głosowania, przypuszczalnie z powodu …………………………………………………………………………………... .

    6. Liczba kart nieważnych ………………. .

    7. Liczba głosów nieważnych …………… .

    8. Liczba głosów ważnych: ……………… .

    9. Liczba głosów ważnie oddanych za wyborem kandydata: ……………………. .

    10. Liczba głosów ważnie oddanych przeciw wyborowi kandydata: ……………... .
    Wobec powyższego, Komisja Skrutacyjna stwierdza, że kandydat, radny ………………………………………… uzyskał/nie uzyskał minimalną/nej liczbę/y
    (imię, imiona i nazwisko)

    głosów określoną/nej w pkt 3 i został/nie został wybrany na przewodniczącego/wiceprzewodniczącego Rady Gminy Łączna.
    Ponadto Komisja stwierdza, że podczas głosowania zaszły następujące okoliczności, które mogły mieć wpływ na ważność głosowania: …………………………………………………...
    …………………………………………………………………………………………………..

    Na tym protokół zakończono i podpisano:

    1) Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej …………………………………………………

    2) Członek Komisji Skrutacyjnej ……………………………………………………….....

    3) Członek Komisji Skrutacyjnej ………………………………………………………….

    Załącznik Nr 2
    Do Regulaminu głosowania w wyborach
    przewodniczącego/wiceprzewodniczącego Rady Gminy Łączna


    PROTOKÓŁ
    Z ustalenia wyników głosowania w wyborach przewodniczącego/wiceprzewodniczącego Rady Gminy Łączna sporządzony na sesji w dniu 22 listopada 2018r.

    Komisja Skrutacyjna w składzie:
    1) Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej – radny ………………………………….;
    (imię, imiona i nazwisko)

    2) Członek Komisji Skrutacyjnej – radny …………………………………………..;

    3) Członek Komisji Skrutacyjnej – radny ……………………………………………

    po wyjęciu kart z urny i ich przeliczeniu stwierdza, co następuje:

    1. Liczba radnych Rady Gminy Łączna obecnych na sesji uprawnionych do głosowania: ….......... .

    2. Na przewodniczącego/wiceprzewodniczącego Rady Gminy Łączna zgłoszono kandydatury radnych:

    1) …………………………………..….
    (imię, imiona i nazwisko)
    2) …………………………………..….
    3) ……………………………………...

    3. Minimalna liczba głosów do dokonania ważnego wyboru przewodniczącego/wiceprzewodniczącego Rady, zgodnie z § 6 Regulaminu, wynosi: 8.

    4. Liczba radnych, którym wydano karty do głosowania: ……. .

    5. Liczba kart wyjętych z urny: ………… .
    Różnica ilości kart wyjętych a liczby osób, którym wydano karty do głosowania, powstała przypuszczalnie z powodu ………………………………………….....
    ……………………………………………………………………………………

    6. Liczba kart nieważnych ………………. .
    7. Liczba głosów nieważnych …………… .
    8. Liczba głosów ważnych: ……………… .
    9. Liczba głosów ważnych bez dokonania wyboru: …………………….

    10. Liczba głosów ważnie oddanych za wyborem poszczególnych kandydatów:

    1) ……………………………………… oddano głosów ………… ;
    (imię, imiona i nazwisko)
    2) ……………………………………… oddano głosów ………… ;
    3) ……………………………………… oddano głosów ………… .



    Wobec powyższego, Komisja Skrutacyjna stwierdza,*

    Wariant I
    że kandydat, radny ………………………………………… uzyskał wymaganą liczbę głosów
    (imię, imiona i nazwisko)
    (określoną w pkt 3) i został wybrany na przewodniczącego/wiceprzewodniczącego Rady Gminy Łączna.

    Wariant II
    że żaden z kandydatów nie uzyskał wymaganej liczby głosów (określonej w pkt 3) i należy przeprowadzić II turę głosowania spośród kandydatów:
    1) …………………………………… ;
    (imię, imiona i nazwisko)

    2) …………………………………… .

    Wariant III
    że żaden z kandydatów nie uzyskał wymaganej liczby głosów (określonej w pkt 3) i należy przeprowadzić dodatkowe głosowanie spośród kandydatów:

    1) …………………………………… ;
    (imię, imiona i nazwisko)

    2) …………………………………… .

    następnie II turę głosowania z udziałem kandydata, który uzyska największą liczbę głosów w głosowaniu dodatkowym oraz radnego ……………………………………, tj. kandydata,
    (imię, imiona i nazwisko)
    który uzyskał największą liczbę głosów w I turze głosowania.
    Ponadto Komisja stwierdza, że podczas głosowania zaszły/nie zaszły* następujące okoliczności, które mogły mieć wpływ na ważność głosowania: …………………………………………………..........................................................................

    Na tym protokół zakończono i podpisano:

    4) Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej …………………………………………………
    5) Członek Komisji Skrutacyjnej ……………………………………………………….....
    6) Członek Komisji Skrutacyjnej ………………………………………………………….













    * - wybrać właściwy wariant


    Data wprowadzenia: 2018-11-29 1256
    Data upublicznienia: 2018-11-29
    Art. czytany: 2513 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Mirosław Kopytek
    Autor dokumentu: Aneta Mik
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy Łączna
    Czerwona Górka 1B
    26 - 140 Łączna

    tel. 041/25 - 48 - 960
    fax. 041/25-48-977

    Godziny otwarcia:
    Poniedziałek
    7.30-16.00
    Wtorek - Czwartek
    7.30-15.30
    Piątek
    7.30-15.00

    Kasa czynna:
    poniedziałek - piątek
    8.00-13.30

    ePUAP – adres skrytki podawczej: /09v7jfy1xv/SkrytkaESP

    Starostwo Powiatowe
    w Skarżysku-Kamiennej
    www.spskarzysko.bip.doc.pl

    Dziennik Ustaw
    http://dziennikustaw.gov.pl
    Monitor Polski
    http://monitorpolski.gov.pl

    Urząd Gminy Łączna