|
|
|
|
Prawo miejscowe Uchwały Rady Gminy Rok 2012
|
|
UCHWAŁA NR XXIV/182/2012 RADY GMINY ŁĄCZNA z dnia 21 grudnia 2012 r.
w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łączna
UCHWAŁA NR XXIV/182/2012
RADY GMINY ŁĄCZNA
z dnia 21 grudnia 2012 r.
w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łączna
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990
r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)
art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.
U. z 2012 r., poz. 391), art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów
normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2011 r., Nr
197, poz. 1172 z późn. zm.) – Rada Gminy Łączna uchwala, co następuje:
§ 1. Uchwala się regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łączna
w brzmieniu określonym w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi gminy Łączna.
§ 3. Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały traci moc uchwała Rady Gminy Łączna
Nr 41/IX/2007 z dnia 27 grudnia 2007 w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania
czystości i porządku na terenie gminy Łączna
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni po opublikowaniu w Dzienniku
Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego, z mocą obowiązywania od dnia 1 lipca 2013
r.
Id: 1775C5F2-C3D7-4C9A-BF25-AC8A9C915618. Podpisany Strona 1
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXIV/182/2012
Rady Gminy Łączna
z dnia 21 grudnia 2012 r.
Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łączna
DZIAŁ I.
Rozdział 1.
Postanowienia ogólne
§ 1. Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łączna, zwany dalej
„Regulaminem”, określa szczegółowe zasady postępowania i obowiązki wszystkich osób
przebywających na terenie gminy związane z utrzymaniem czystości
i porządku.
§ 2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1. ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996 roku
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach („ucpg”) (Dz. U. 2012, poz. 391 tekst jedn.);
2. nieruchomości – należy przez to rozumieć nieruchomości zamieszkałe
jak i niezamieszkałe;
3. nieruchomość użyteczności publicznej – to teren lub budynek przeznaczony
dla administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty,
opieki zdrowotnej, opieki społecznej i socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii,
usług, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, poczty
lub telekomunikacji oraz inny ogólnodostępny budynek przeznaczony do wykonywania
podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy
i socjalny;
4. właścicielach nieruchomości –rozumie się przez to także współwłaścicieli,
użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomość
w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością; jeżeli
nieruchomość jest zabudowana budynkami wielolokalowymi (wielorodzinnymi), w których
ustanowiono odrębną własność lokali, obowiązki właścicieli nieruchomości obciążają osoby
sprawujące zarząd nieruchomością wspólną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24
czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2000r. Nr 80, poz.903 z późn. zm.) lub
właścicieli lokali, jeżeli zarząd nie został wybrany;
5. miejscu zamieszkania - rozumie się przez to miejsce, w którym dana osoba zazwyczaj
spędza czas przeznaczony na odpoczynek, niezależnie od czasowych nieobecności
związanych z wypoczynkiem, urlopem, odwiedzinami czy leczeniem medycznym;
6. pojemnikach – należy przez to rozumieć pojemniki plastikowe, jak również worki
foliowe oraz kontenery i kosze uliczne przeznaczone do gromadzenia odpadów;
Id: 1775C5F2-C3D7-4C9A-BF25-AC8A9C915618. Podpisany Strona 1
7. kompostowniku – rozumie się przez to specjalną skrzynię, pojemnik, zagłębienie lub
pryzmę służące do kompostowania odpadów organicznych, których lokalizacja powinna
spełniać wymogi zapisane w § 36 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia
2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
usytuowanie ( Dz. U. z 2002 r. Nr 75, póz. 690 z późn. zm.)
8. harmonogramie – należy przez to rozumieć harmonogram odbioru odpadów
komunalnych na terenie gminy Łączna, uwzględniający zapisy regulaminu dotyczące
minimalnej częstotliwości odbioru poszczególnych rodzajów odpadów, miejsca ich
wytwarzania, opracowany przez gminę;
9. Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami (WPGO) – rozumie się przez
to plan wprowadzony uchwałą nr XXI/360/12 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego
w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami
dla województwa świętokrzyskiego 2012-2018” i następujące w nim zmiany;
10. Krajowy Plan Gospodarki Odpadami 2014 (KPGO) – należy przez to rozumieć
dokument przyjęty przez Radę Ministrów uchwałą Nr 217 z dnia 24 stycznia 2010 r. (M.P.
Nr 101, poz. 1183)
11. odpadach komunalnych - należy przez to rozumieć odpady komunalne
w rozumieniu art. 3 ust.3 pkt 4 ustawy o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243ze
zm.), a więc odpady powstające w gospodarstwach domowych,
zwyłączeniem pojazdów wycofanych z eksploatacji, a także odpady niezawierające
odpadów niebezpiecznych, pochodzące od innych wytwórców odpadów, które
ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających
w gospodarstwach domowych;
12. odpadach ulegających biodegradacji - należy przez to rozumieć odpady
w rozumieniu art.3 ust.2 pkt 7 ustawy o odpadach, a więc odpady, które ulegają rozkładowi
tlenowemu lub beztlenowemu przy udziale mikroorganizmów;
13. odpadach opakowaniowych - należy przez to rozumieć opakowania z papieru
i tektury, opakowania wielomateriałowe, opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania ze
szkła, opakowania z blachy stalowej i opakowania z aluminium;
14. odpadach budowlano-remontowych i rozbiórkowych – należy przez to rozumieć
frakcję odpadów powstające podczas prac budowlanych, remontowych i rozbiórkowych, na
które nie trzeba uzyskać pozwolenia na budowę lub których nie trzeba zgłaszać do
administracji budowlano-architektonicznej; prowadzonych we własnym zakresie;
15. odpadach niebezpiecznych – należy przez to rozumieć frakcję odpadów
niebezpiecznych w rozumieniu ustawy o odpadach, na które składają się np.: zużyte baterie,
akumulatory, świetlówki, leki przeterminowane, resztki środków chemicznych stosowanych
w gospodarstwach domowych (farb, lakierów, rozpuszczalników, środków do impregnacji
drewna, olejów mineralnych i syntetycznych, benzyn), opakowania po środkach ochrony
roślin i nawozach;
16. odpadach problemowych – należy przez to rozumieć odpady, które ze względu na
swoje właściwości fizyko-chemiczne lub wymiary wymagają odrębnego postępowania np.
niebezpieczne, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony oraz odpady
wielkogabarytowe.
Id: 1775C5F2-C3D7-4C9A-BF25-AC8A9C915618. Podpisany Strona 2
17. odpadach zielonych – należy przez to rozumieć odpady zielone zgodnie z definicją
legalną zawartą w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach
18. wielkogabarytowych odpadach komunalnych – są to stałe odpady komunalne
z gospodarstw domowych, które nawet po odpowiednim rozdrobnieniu nie mogą być
umieszczone w typowych pojemnikach i workach ze względu na rozmiary lub masę
i wymagają oddzielnego wywozu;
19. nieczystościach ciekłych – rozumie się przez to ścieki gromadzone przejściowo
w zbiornikach bezodpływowych;
20. podmiocie uprawnionym – należy przez to rozumieć przedsiębiorcę, który uzyskał
wpis do prowadzonego przez Wójta Gminy Łączna rejestru działalności regulowanej
w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
21. punktach selektywnego zbierania – należy to rozumieć w znaczeniu art. 3 ust. 2 pkt
6 ustawy, z tym że punkty mogą być stacjonarne i mobilne, punktem mobilnym jest także
samochód, odbierający wyselekcjonowane odpady sprzed domów;
22. stawkach opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi – należy przez to
rozumieć stawki ustalone uchwałą Rady Gminy Łączna na podstawie upoważnienia
zawartego w art. 6k ust. 1 ustawy;
23. zbiornikach bezodpływowych – rozumie się przez to instalacje i urządzenia
przeznaczone do gromadzenia nieczystości ciekłych w miejscu ich powstawania;
24. zwierzętach bezdomnych – są to zwierzęta domowe lub gospodarskie, które uciekły,
zabłąkały się lub zostały porzucone przez człowieka i stwarzają zagrożenie dla człowieka,
a nie istnieje możliwość ustalenia w chwili odłowienia zwierzęcia ich właściciela lub innej
osoby, pod której opieką stale dotąd pozostawały;
25. zwierzętach domowych – należy przez to rozumieć zwierzęta tradycyjnie
przebywające wraz z człowiekiem w jego domu lub innym odpowiednim pomieszczeniu,
utrzymywane przez człowieka w charakterze jego towarzysza, a w szczególności: psy, koty
oraz inne zwierzęta nadające się do trzymania w mieszkaniach w celach niehodowlanych;
26. zwierzętach gospodarskich – w rozumieniu niniejszego Regulaminu są nimi: bydło,
trzoda chlewna, konie, gołębie, drób, hodowlane zwierzęta futerkowe (bez ograniczeń);
DZIAŁ II.
Obowiązki właścicieli nieruchomości w zakresie utrzymania czystości i porządku
na terenie gminy
Rozdział 1.
Zasady prowadzenia selektywnego zbierania odpadów komunalnych
§ 3. 1. Właściciele nieruchomości zamieszkałych i innych, na których powstają odpady
komunalne, zobowiązani są do selektywnego zbierania powstałych na terenie
nieruchomości odpadów komunalnych.
2. W drodze selektywnej zbiórki wydzieleniu z wytworzonych na terenie nieruchomości
odpadów komunalnych podlegają:
1) odpady surowcowe/opakowaniowe: (frakcja sucha)
a) papier i tektura (w tym opakowania, gazety, itp.),
b) szkło bezbarwne i kolorowe,
Id: 1775C5F2-C3D7-4C9A-BF25-AC8A9C915618. Podpisany Strona 3
c) tworzywa sztuczne i plastik
d) opakowania wielomateriałowe
e) metal,
2) odpady ulegające biodegradacji w tym odpady opakowaniowe ulegające
biodegradacji, (frakcja mokra),
3) odpadów higienicznych powstających w łazienkach, trwale zanieczyszczonych
opakowań
4) przeterminowane leki,
5) chemikalia, zużyte baterie i akumulatory,
6) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
7) meble i odpady wielkogabarytowe,
8) odpady budowlane i rozbiórkowe,
9) zużyte opony i inne odpady niebezpieczne
10) popiół
3. Odpady komunalne zbierane w sposób selektywny pod rygorem uznania odpadów za
zmieszane należy gromadzić: w pojemnikach z zachowaniem odpowiedniej kolorystyki lub
specjalnie oznakowanych dla poszczególnych frakcji ( oznakowaniem może być napis na
pojemniku )
1) odpady surowcowe/opakowaniowe, których mowa pkt. 2 ust. 1) – umieszcza się
w worku o kolorze żółtym,
2) odpady ulegające biodegradacji, o ile nie są kompostowane na nieruchomości –
umieszcza się w worku o kolorze brązowym,
3) odpady higieniczne powstające w łazienkach, trwale zanieczyszczone opakowania –
umieszcza się w worku o kolorze niebieskim,
4) popiół – umieszcza się w worku o kolorze czarnym,
5) odpady zmieszane, nieposegregowane powinny być zbierane w pojemnikach koloru
czarnego lub workach koloru białego specjalnie oznakowanych.
4. Obowiązek wydzielania frakcji ulegającej biodegradacji właściciele nieruchomości
w zabudowie jednorodzinnej realizują poprzez wykorzystywanie jej na własne potrzeby, po
przeprowadzeniu kompostowania w przydomowych kompostownikach, w sposób zgodny
z wymaganiami określonymi w niniejszym regulaminie pod warunkiem nie stwarzania
uciążliwości dla ludzi, jeżeli zgłoszą ten fakt w Urzędzie Gminy Łączna w formie
deklaracji, której wzór określa uchwała Rady Gminy Łączna wydana na podstawie art. 6n
ustawy.
5. Wyselekcjonowane odpady należy dostarczyć do punktów ich zbiórki wyznaczonych
przez Wójta Gminy lub będą odbierane z nieruchomości według harmonogramów
ustalonych przez gminę z przedsiębiorcą wybranym w postępowaniu przetargowym
przeprowadzonym przez gminę.
6. Wła ś ciciele nieruchomo ś ci zobowi ą zani s ą we własnym zakresie do
wyposa ż enia
Id: 1775C5F2-C3D7-4C9A-BF25-AC8A9C915618. Podpisany Strona 4
nieruchomości w odpowiednią ilośćpojemników do gromadzenia odpadów
komunalnych.
§ 4. Organizator imprezy o charakterze publicznym zobowiązany jest do:
1) wyposażenia miejsca, w którym organizowana jest impreza w pojemniki lub worki na
odpady, o minimalnej pojemności 110 l na każdych 100 jej uczestników oraz w szalety
w ilości 1 szt. na 200 uczestników,
2) bezpośrednio po zakończeniu imprezy oczyszczenia terenu i terenów przyległych, jeśli
jest taka potrzeba.
Rozdział 2.
Zasady postępowania w zakresie uprzątania błota, śniegu, lodu
i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego
§ 5. 1. Właściciele nieruchomości w zakresie uprzątania błota, śniegu, lodu i innych
zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego, są zobowiązani
do:
a) Utrzymania czystości, porządku oraz należytego stanu sanitarno-higienicznego
nieruchomości oraz znajdujących się przy nich urządzeń;
b) Uprzątnięcia błota, śniegu, lodu, chwastów i innych zanieczyszczeń z chodnika
znajdującego się na wysokości danej posesji
tworzącego ciąg komunikacyjny.
c) Gromadzenia uprzątniętego błota, śniegu i lodu przy krawędzi chodnika z jezdnią,
w sposób umożliwiający swobodne i bezpieczne poruszanie się pieszych;
d) Usunięcia śliskości na chodniku położonym wzdłuż nieruchomości niezwłocznie po jej
pojawieniu się, poprzez odlodzenie i zabezpieczenie powierzchni celem umożliwienia
bezpiecznego poruszania się pieszych;
e) Usuwania sopli lodu i nawisów śniegu z dachu, stwarzających zagrożenie dla
przechodniów.
f) Właściciele nieruchomości są zwolnieni z wykonywania obowiązków
o których mowa w pkt b, jeżeli na chodniku dopuszczony jest płatny postój
lub parkowanie pojazdów;
2. Właściciele punktów handlowych, parkingów, obiektów sportowych, kierownicy
budów, jednostki użytkujące tereny służące komunikacji publicznej, zarządcy dróg oraz
organizatorzy imprez o charakterze publicznym mają obowiązek niezwłocznego usuwania
śniegu, lodu, błota i innych zanieczyszczeń z dróg, przystanków komunikacyjnych oraz
placów i chodników, w sposób niepowodujący zakłóceń ruchu pieszych i pojazdów.
Rozdział 3.
Obowiązki w zakresie mycia i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami
i warsztatami naprawczymi
§ 6. 1. Mycie pojazdów mechanicznych poza myjniami może odbywać się wyłącznie
na terenie zapewniającym odprowadzanie powstających ścieków do kanalizacji sanitarnej
lub gromadzenie ich w sposób umożliwiający ich usuniecie zgodnie z przepisami ustawy
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
W szczególności ścieki takie nie mogą być odprowadzane bezpośrednio
do kanalizacji deszczowej, zbiorników wodnych lub do gruntu.
Id: 1775C5F2-C3D7-4C9A-BF25-AC8A9C915618. Podpisany Strona 5
2. Naprawy pojazdów mechanicznych poza warsztatami naprawczymi mogą odbywać
się wyłącznie w miejscach, w których prace związane z naprawą pojazdów nie będą
uciążliwe dla sąsiednich nieruchomości, oraz pod warunkiem, że nie będą powodowały
zanieczyszczenia środowiska wodno-gruntowego,
a sposób postępowania z odpadami powstającymi w wyniku naprawy będzie zgodny
z przepisami szczególnymi.
DZIAŁ III.
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów
komunalnych i gromadzenia nieczystości ciekłych na terenie nieruchomości oraz na
drogach gminnych.
§ 7. 1. Dla potrzeb zbierania odpadów komunalnych i gromadzenia nieczystości ciekłych
ustala się następujące rodzaje pojemników i ich minimalną pojemność:
1) pojemniki przewidziane do zbierania odpadów segregowanych na terenie gminy to:
a) worki o pojemności od 30 do 120 l,
b) pojemniki o pojemności 120 l, 240 l, 360l, 1100 l,
c) pojemniki typu iglo o odpowiednio zastosowanej kolorystyce do danej frakcji,
d) kontenery KP 7, o odpowiednio zastosowanej kolorystyce do danej frakcji;
2) pojemniki przewidziane do zbierania odpadów niesegregowanych to:
a) worki o pojemności od 30l do 120l,
b) kosze uliczne o pojemności od 10 l do 30 l,
c) pojemniki o pojemności 120 l, 240 l, 360l, 1100 l,
d) kontenery KP 7,
3) nieczystości ciekłe odprowadzane są do:
a) sieci kanalizacyjnej,
b) zbiorników bezodpływowych o pojemności dostosowanej do liczby osób
zamieszkujących nieruchomość oraz ilości zużywanej wody,
c) oczyszczalni przydomowych.
2. Pojemnik z tworzywa sztucznego o pojemności 120 l, 240 l lub 360l powinien:
1) spełniać wymagania polskiej normy PN-EN 840,
2) być kompletny i zdatny do użytkowania,
3) być odporny na UV, niskie temperatury i nagrzewanie,
4) być wyposażony w kółka,
5) posiadać szczelnie zamykaną klapę,
6) posiadać uchwyt lub listwę ułatwiającą przetaczanie,
7) posiadać nadruk określający jakie odpady w nich umieszczać.
3. Pojemnik z tworzywa sztucznego lub stali o pojemności 1100 l powinien:
1) spełniaćwymagania normy PN-EN 840,
Id: 1775C5F2-C3D7-4C9A-BF25-AC8A9C915618. Podpisany Strona 6
2) byćkompletny i zdatny do użytkowania,
3) posiadaćszczelnie zamykaną klapę,
4) posiadać uchwyt lub listwę ułatwiającą przetaczanie,
5) być wyposażony w 4 kółka,
6) dla zmieszanych odpadów komunalnych być w kolorze stonowanym, z wyłączeniem:
białego, żółtego, zielonego, niebieskiego i czerwonego,
7) posiadać nadruk określający jakie odpady w nich umieszczać.
4. W dzwonach o których mowa w ust. 1 oddzielnie zbiera się:
a) szkło bezbarwne (pojemnik biały)
b) metale, tworzywa sztuczne (pojemnik żółty)
c) odpady ulegające biodegradacji (pojemnik zielony),
d) tektura i papier opakowaniowy (pojemnik niebieski)
e) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny małych gabarytów (pojemnik czerwony)
5. Kontenery KP 5, KP 7, KP 10, KP 14 powinny:
1) być wykonane ze stali ocynkowanej bądź stali nierdzewnej,
2) być kompletne i zdatne do użytkowania,
3) posiadać szczelnie zamykające się klapy,
4) być dostosowane do załadunku hakowego, bramowego lub hakowo - bramowego,
5) być w kolorze stonowanym, z wyłączeniem kolorów: żółtego i zielonego.
6. Worki powinny :
1) mieć odpowiednią wytrzymałość zarówno na przebicie jak i rozciąganie,
2) posiadać mocny i trwały zgrzew,
3) być wykonane z surowca LDPE,
§ 8. 1. Liczba pojemników i częstotliwość odbierania odpadów z nieruchomości
powinna zapewnić nie przeciążanie urządzeń oraz utrzymanie czystości i porządku wokół
nich.
2. Przyjmuje się, że na terenie gminy Łączna średnia ilość wytworzonych odpadów przez
jednego mieszkańca w ciągu tygodnia wynosi 30 litrów.
3. Ustala się średnie wskaźniki nagromadzenia odpadów komunalnych wytworzonych
przez mieszkańców i w obiektach struktury społeczno – gospodarczej wynikające
z KPGO:
1) dla szkół wszelkiego typu 3 l na każdego ucznia i pracownika;
2) dla żłobków i przedszkoli 3 l na każde dziecko i pracownika;
3) dla lokali handlowych 50 l na każde 10m2 powierzchni całkowitej, jednak,
co najmniej jeden pojemnik 120 l na lokal;
4) dla punktów handlowych poza lokalem 50 l na każdego zatrudnionego, jednak,
co najmniej jeden pojemnik 120 l na każdy punkt;
Id: 1775C5F2-C3D7-4C9A-BF25-AC8A9C915618. Podpisany Strona 7
5) dla lokali gastronomicznych 20 l na jedno miejsce konsumpcyjne dotyczy to także
miejsc w tzw. ogródkach zlokalizowanych na zewnątrz lokalu, jednak nie mniej niż
jeden pojemnik o pojemności 120 l na lokal;
6) dla ulicznych punktów szybkiej konsumpcji, co najmniej jeden pojemnik 120 l;
7) dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych w odniesieniu
do pomieszczeń biurowych i socjalnych pojemnik 120 l na każdych
10 pracowników;
8) dla hoteli, pensjonatów, domów opieki 20 l na jedno łóżko;
9) w przypadku lokali handlowych i gastronomicznych, dla zapewnienia czystości
wymagane jest również ustawienie na zewnątrz, poza lokalem, co najmniej
jednego pojemnika na odpady.
§ 9. Uwzględniając podane w § 8 wskaźniki przyjmuje się następujące rodzaje
pojemników lub kontenerów, w których należy gromadzić odpady:
1. dla odpadów komunalnych zmieszanych, niesegregowanych:
Lp. Podmiot zobowiązany Rodzaj i wielkość
pojemnika/worka
1.
2.
3.
4.
1-4 osobowa rodzina w budynku
jednorodzinnym
5-8 osobowa rodzina w budynku
jednorodzinnym
pow. 8 osobowa rodzina w budynku
jednorodzinnym
Zarządcy nieruchomości wielorodzinnych
120 l
240 l lub 2x 120 l
360 l lub 3x 120l lub 120 + 240 l
1100 L lub KP 5, KP 7, KP 10, KP
14
Worki 30-120 l
2. dla odpadów komunalnych gromadzonych selektywnie w podziale na frakcje mokrą
(odpady biodegradowalne) i suchą :
Lp. Podmiot zobowiązany Rodzaj i wielkość pojemnika/worka
1. Frakcja mokra
a) w zabudowie jednorodzinnej
b) w zabudowie wielorodzinnej
Worki 30 l - 120 l
Pojemniki 120 l – 360 l
pojemniki od 1100 l do 7000 l
KP 5, KP 7, KP 10, KP 14
2. Frakcja sucha
a)w zabudowie jednorodzinnej Worki 30 l - 120 l
Pojemniki 120 l – 360 l
Id: 1775C5F2-C3D7-4C9A-BF25-AC8A9C915618. Podpisany Strona 8
b)w zabudowie wielorodzinnej Worki 30 l - 120 l
Pojemniki 1100 l – 7000 l
KP 5, KP 7, KP 10, KP 14
§ 10. Właściciel nieruchomości ma obowiązek utrzymania urządzeń do zbierania
odpadów komunalnych we właściwym stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, a w
szczególności utrzymania ich w czystości.
§ 11. 1. Miejsca publiczne takie jak: drogi publiczne, ciągi handlowo-usługowe,
przystanki
komunikacji, parki, są przez właścicieli nieruchomości lub przedsiębiorców użytkujących
tereny obowiązkowo wyposażane w zamocowane na stałe kosze uliczne, zgodnie
z następującymi zasadami:
1) odległość pomiędzy koszami rozstawionymi wzdłuż ciągów handlowo-usługowych,
w parkach, skwerach oraz parkingach nie może przekraczać 150 m;
2) na przystankach komunikacji publicznej kosze należy lokalizować w miarę możliwości
pod wiatą, a jeśli jej nie ma to w sąsiedztwie oznaczenia przystanku;
§ 12. Właściciel nieruchomości wyposaża nieruchomość w zbiornik bezodpływowy
o objętości dostosowanej do ilości osób stale lub czasowo przebywających na jej terenie,
w taki sposób by opróżnianie było konieczne nie rzadziej niż raz w miesiącu, bez
dopuszczenia do przepełnienia. Podobnie przepustowość przydomowej oczyszczalni
ścieków musi zostać dostosowana do ilości mieszkańców w sposób zapewniający uzyskanie
stopnia ich oczyszczania określonego w przepisach odrębnych.
DZIAŁ IV.
Warunki prowadzenia procesu kompostowania w przydomowych
kompostownikach
§ 13. W przydomowych kompostownikach właściciel nieruchomości może
kompostować następujące odpady:
1) miękkie części uprawianych roślin,
2) ściętą trawę, liście, drobne gałęzie, chwasty, małe kawałki drewna, spadłe owoce,
3) odpady po owocach i warzywach,
4) obierki po owocach i warzywach, skórki od bananów, resztki owoców cytrusowych,
5) resztki produktów mleczarskich, stary chleb,
6) fusy po herbacie i kawie z filtrem jeśli jest papierowy,
7) skorupki od jajek.
8) popiół z drzewa, węgla drzewnego lub torfu.
§ 14. Do kompostowania nie należy przeznaczać:
1) kości, mięsa,
2) zepsutej żywności, płynnych resztek jedzenia, tłuszczy,
3) herbat ekspresowych,
Id: 1775C5F2-C3D7-4C9A-BF25-AC8A9C915618. Podpisany Strona 9
4) odchodów zwierzęcych,
5) tkanin, materiałów nieorganicznych, sztucznych materiałów organicznych,
6) papieru, niedopałków papierosów,
7) popiołu z węgla kamiennego,
8) materiałów i substancji zanieczyszczonych (np. zawierających metale ciężkie lub
toksyczne związki organiczne).
DZIAŁ V.
Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych
z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego.
§ 15. 1. Ustala się następujące częstotliwości odbioru odpadów komunalnych z terenu
nieruchomości
1) odpady segregowane surowcowe/opakowaniowe:
a) w zabudowie jednorodzinnej – nie rzadziej niż raz na 2 miesiące,
b) w zabudowie wielorodzinnej – nie rzadziej niż raz na miesiąc;
2) odpady higieniczne i zanieczyszczone odpady opakowaniowe , odpady ulegające
biodegradacji i odpady zielone o ile nie są kompostowane w sposób określony
w dziale IV Regulaminu :
a) w zabudowie jednorodzinnej – nie rzadziej niż raz na 1 miesiąc,
b) w zabudowie wielorodzinnej – nie rzadziej niż raz na miesiąc;
3) odpady niesegregowane:
a) w zabudowie jednorodzinnej – nie rzadziej niż raz na miesiąc,
b) w zabudowie wielorodzinnej – nie rzadziej niż raz na miesiąc;
4) popiołu z przydomowych kotłowni : – nie rzadziej niż raz po sezonie grzewczym
5) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów
wielkogabarytowych oraz zużytych opon – nie rzadziej niż 2 razy w roku,
2. Opróżnianie koszy znajdujących się przy ciągach publicznych na terenie gminy
odbywa się nie rzadziej niż raz na tydzień.
3. Organizatorzy imprez masowych zobowiązani są usuwać odpady i opróżniać
przenośne toalety oraz usuwać je niezwłocznie po zakończeniu imprezy.
4. Prowadzenie selektywnego gromadzenia pozostałych odpadów powstających
w gospodarstwie domowym odbywa się na terenie nieruchomości według następujących
zasad:
6) przeterminowane leki – mieszkańcy wrzucają do specjalistycznych pojemników, które
znajdują się w wyznaczonych punktach (wykaz punktów stanowi załącznik nr 1 do
Regulaminu) lub oddają według harmonogramu
7) zużyte baterie – mieszkańcy oddają do usytuowanych na terenie gminy pojemników
(wykaz punktów stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu)lub oddają wg harmonogramu
8) chemikalia i akumulatory – mieszkańcy dostarczają do wyznaczonych punktów odbioru
znajdujących się na terenie gminy;
Id: 1775C5F2-C3D7-4C9A-BF25-AC8A9C915618. Podpisany Strona 10
9) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny należy gromadzić
w przezroczystych workach tak, aby można było zidentyfikować jego zawartość oddając
wg harmonogramu lub dostarczać do punktów odbioru takiego sprzętu; informacja na
stronie internetowej www.uglaczna.bip.doc.pl oraz w załączniku nr 1 do niniejszego
Regulaminu
10) meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyte opony – mieszkańcy dostarczają
do wyznaczonych punktów odbioru znajdujących się na terenie gminy lub odbierane
będą według harmonogramu
11) odpady budowlane i rozbiórkowe – są składane do kontenera i odbierane wg
harmonogramu na indywidualne zgłoszenia mieszkańca.
5. Opróżnianie zbiorników bezodpływowych winno odbywać się z częstotliwością
uwzględniającą ilość osób zamieszkałych na danej nieruchomości oraz zużycie wody; nie
należy dopuszczać do przepełnienia zbiornika.
6. Częstotliwość opróżniania z osadów ściekowych oczyszczalni przydomowych wynika
z instrukcji eksploatacji
7. Miejsca do gromadzenia odpadów komunalnych przy budynkach wielorodzinnych
powinny być dostępne dla osób niepełnosprawnych.
8. Przeznaczone do selektywnego zebrania opakowania po żywności i inne, które uległy
zabrudzeniu, należy przed złożeniem do worka umyć.
9. Z odpadów opakowaniowych posiadających zakrętki należy je odkręcić selekcjonując
oddzielnie lub można je ponownie nakręcić po zgnieceniu, tak by zachowały zmniejszoną
objętość.
10. Opróżnione opakowania należy, jeśli rodzaj materiału na to pozwala, trwale zgnieść
przed złożeniem do worka lub pojemnika.
11. Odpady niebezpieczne należy gromadzić, a także przygotować do odbioru, w taki
sposób, aby uniemożliwić lub ograniczyć dostęp osób trzecich.
12. Odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe, muszą zostać załadowane przez
właścicieli do odpowiedniego kontenera przeznaczonego na tego typu odpady. Właściciel
nieruchomości ma obowiązek odpowiednio wcześniej zamówić taki kontener
u przedsiębiorcy odbierającego odpady.
§ 16. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do pozbycia się:
1) odpadów komunalnych zebranych na terenie nieruchomości w terminach określonych
w udostępnionym mieszkańcom harmonogramie,
2) nieczystości ciekłych zgromadzonych w zbiorniku bezodpływowym w terminach
określonych w niniejszym Regulaminie i zgodnie z zawartą umową z przedsiębiorcą
posiadającym zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport
nieczystości ciekłych.
Id: 1775C5F2-C3D7-4C9A-BF25-AC8A9C915618. Podpisany Strona 11
DZIAŁ VI.
Szczegółowe zasady dotyczące pozbywania się odpadów komunalnych i opróżniania
zbiorników bezodpływowych
§ 17. 1. Właściciel nieruchomości jest zobowiązany umieścić pojemniki wypełnione
odpadami w miejscu dostępnym dla pracowników podmiotu uprawnionego, bez
konieczności wchodzenia na teren nieruchomości lub, gdy takiej możliwości nie ma, należy
wystawiać je w dniu odbioru, zgodnie z harmonogramem, na chodnik lub ulicę przed
wejściem na teren nieruchomości; dopuszcza się także wjazd na teren nieruchomości
pojazdów podmiotu uprawnionego w celu odbioru odpadów zgromadzonych
w pojemnikach.
2. Odpady wielkogabarytowe i niebezpieczne należy wystawić przed wejściem na teren
nieruchomości, w terminie zgodnym z harmonogramem;
3. Odpady budowlane muszą być złożone w udostępnionych przez podmiot uprawniony
kontenerach lub workach, w miejscu umożliwiającym dojazd pojazdu podmiotu
uprawnionego oraz nie utrudniającym korzystania z nieruchomości lub, w przypadku
budynków wielorodzinnych, w wyznaczonym przez zarządcę nieruchomości miejscu;
Właściciel nieruchomości umożliwi wjazd na teren nieruchomości przedsiębiorcy
uprawnionemu do odbioru nieczystości ciekłych, w celu opróżnienia zbiornika
bezodpływowego, w terminach określonych w niniejszym regulaminie i zgodnie
z zawartą z tym przedsiębiorcą umową
DZIAŁ VII.
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami dla
województwa świętokrzyskiego 2014 oraz innych przepisów.
§ 18. 1. Odbieranie od właścicieli nieruchomości i zagospodarowanie odpadów
komunalnych należy do zadań gminy.
2. Wykonywanie obowiązku określonego w pkt 1 odbywa się według warunków
wynikających z przeprowadzonego przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów.
3. Koszty odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych obciążają właścicieli
nieruchomości, na których odpady powstają.
4. Właściciele nieruchomości uiszczają należności za odbiór i unieszkodliwianie
odpadów w formie opłat na rzecz gminy według odrębnych przepisów prawa miejscowego.
§ 19. W sytuacji nieuiszczania należnych opłat mają zastosowanie przepisy ordynacji
podatkowej oraz przepisy postępowania o egzekucji w administracji.
§ 20. Przedsiębiorcy, którzy realizują zadania odbioru z nieruchomości
i zagospodarowania odpadów na terenie gminy, są zobowiązani do przekazywania
zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania
odpadów komunalnych, do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych
właściwych dla Regionu 6, w którym znajduje sięGmina Łączna, zgodnie ze wskazaniem
Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami.
§ 21. Odpady zbierane selektywnie przed skierowaniem do instalacji termicznego
przekształcania odpadów, do recyklera lub instalacji odzysku odpadów należy:
1) w przypadku odpadów ulegających biodegradacji poddać w szczególności
kompostowaniu, lub skierować do fermentacji w instalacji biogazowej ,
Id: 1775C5F2-C3D7-4C9A-BF25-AC8A9C915618. Podpisany Strona 12
2) w przypadku odpadów opakowaniowych i surowców wtórnych poddać sortowaniu
celem podczyszczenia,
3) w przypadku odpadów wielkogabarytowych – poddać demontażowi, odzyskowi lub
unieszkodliwianiu.
§ 22. Odpady palne takie jak: odpady zmieszane poddane mechaniczno – biologicznemu
przetworzeniu, odpady wielkogabarytowe po procesie demontażu, odpady opakowaniowe
można wykorzystać do produkcji paliwa alternatywnego o kodzie 19 12 10 albo
przeznaczyć do spalania/współwspalania na zasadach określonych odrębnymi przepisami.
§ 23. 1. W ramach działań zmierzających do poprawy gospodarki odpadami należy:
1) prowadzić działania promujące postawy i działania zmierzające do ograniczenia ilości
odpadów powstających na nieruchomościach
2) informować, szczególnie w okresie poprzedzającym sezon grzewczy o wpływie spalania
odpadów w piecach centralnego ogrzewania na środowisko i organizm ludzki,
3) promować kompostowanie odpadów ulegających biodegradacji powstających na
nieruchomościach w zabudowie jednorodzinnej.
2. Działania z ust. 1 można prowadzić we współpracy z organizacjami pozarządowymi.
DZIAŁ VIII.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe mające na celu ochronę
przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem
terenów przeznaczonych do wspólnego użytku.
§ 24. Utrzymujący zwierzęta domowe zobowiązani są do:
1) zachowania środków ostrożności zapewniających ochronę zdrowia i życia ludzi oraz
zwierząt, a także dołożenia starań, aby zwierzęta te nie były uciążliwe dla otoczenia,
2) sprawowania nad nimi właściwej opieki, a w szczególności nie pozostawiania ich bez
dozoru.
§ 25. Do obowiązku właścicieli utrzymujących zwierzęta domowe należy:
Utrzymujący psy są zobowiązani do:
1) prowadzenia psa na uwięzi, a psu rasy uznawanej za agresywną lub zagrażającą
otoczeniu, do nałożenia kagańca; dopuszcza się prowadzenia psa bez smyczy tylko
w miejscach mało uczęszczanych, głównie poza ścisłymi centrami, pod warunkiem, że
właściciel (opiekun) sprawuje kontrolę nad jego zachowaniem,
2) nie wprowadzania psów na teren placów zabaw i piaskownic dla dzieci,
3) nie wprowadzania psów do placówek handlowych, gastronomicznych i innych obiektów
użytku publicznego, jeżeli wynika to z oznakowania; nie dotyczy to psów przewodników
towarzyszących osobom niepełnosprawnym,
4) usuwania zanieczyszczeń pozostawionych przez psy na terenach przeznaczonych do
użytku publicznego; nie dotyczy to psów przewodników towarzyszących osobom
niepełnosprawnym.
§ 26. Utrzymujący gady, płazy, ptaki i bezkręgowce w lokalach mieszkalnych lub
użytkowych zobowiązani są zabezpieczyć je przed wydostaniem się z pomieszczenia.
Id: 1775C5F2-C3D7-4C9A-BF25-AC8A9C915618. Podpisany Strona 13
DZIAŁ IX.
Wymagania utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych
z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach
lub w poszczególnych nieruchomościach
§ 27. Zezwala się na utrzymywanie zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych
z produkcji rolnej pod warunkiem przestrzegania następujących zasad:
1) wytwarzane podczas prowadzenia hodowli odpady i nieczystości będą gromadzone
i usuwane zgodnie z obowiązującymi przepisami i nie będą powodować
zanieczyszczenia terenu nieruchomości oraz wód powierzchniowych i podziemnych,
2) nie powodowania przez prowadzoną hodowlę uciążliwości, w szczególności
zapachowych dla współużytkowników oraz użytkowników nieruchomości sąsiednich,
3) przestrzegania obowiązujących przepisów sanitarno-epidemiologicznych,
§ 28. Pszczoły należy trzymać w ulach, ustawionych w odległości, co najmniej 10m
od granicy nieruchomości w taki sposób, aby wylatujące i przylatujące pszczoły
nie stanowiły uciążliwości dla właścicieli nieruchomości sąsiednich
§ 29. 1. Właściciele zwierząt gospodarskich zobowiązani są do usuwania powstałych
podczas prowadzenia chowu lub hodowli, nieczystości w sposób nie powodujący
zanieczyszczenia terenu nieruchomości oraz wód powierzchniowych i podziemnych.
2. Właściciele zwierząt gospodarskich mają obowiązek usuwania odchodów
zwierzęcych, pozostałości karmy lub ściółki pozostawionych na ulicach, placach i w innych
miejscach publicznych.
3. Właściciele lub użytkownicy zwierząt gospodarskich wykorzystywanych do
wykonywania usług przewozowych i rekreacyjnych zobowiązany jest do usuwania
nieczystości pozostawionych przez zwierzęta.
DZIAŁ X.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania
§ 30. 1. Właściciele nieruchomości, w szczególności tych, na terenie których
prowadzona jest hodowla zwierząt gospodarskich, zobowiązani są do przeprowadzania
obowiązkowej deratyzacji raz w roku w terminie pomiędzy 1 a 30 października. Obowiązek
ten w odniesieniu do właścicieli budynków mieszkalnych może być realizowany tylko
w miarę potrzeb.
2. Deratyzację winno się przeprowadzić dodatkowo w przypadku wystąpienia populacji
gryzoni stwarzających zagrożenie sanitarne.
3. Koszty przeprowadzenia deratyzacji obciążają właścicieli nieruchomości.
DZIAŁ XI.
Przepisy końcowe
§ 31. 1. Na terenie gminy, mając na uwadze zasady utrzymania czystości i porządku,
zabrania się:
1) spalania odpadów niebezpiecznych na powierzchni ziemi oraz w instalacjach
grzewczych budynków;
2) spalania innych odpadów niż odpady z drewna, tektura w instalacjach a pozostałości
roślinnych porażonych chorobami i szkodnikami na powierzchni ziemi;
Id: 1775C5F2-C3D7-4C9A-BF25-AC8A9C915618. Podpisany Strona 14
3) wypalania trawy i innej roślinności na łąkach, pastwiskach, nieużytkach, rowach
i pasach przydrożnych;
4) umieszczania na pniach drzew afiszy, reklam, nekrologów, ogłoszeń itp.;
5) wyprowadzania psów na tereny przeznaczone dla zabaw dzieci i uprawiania sportu;
6) zakopywania odpadów;
7) indywidualnego wywożenia odpadów stałych do miejsc ich unieszkodliwiania chyba że
niniejszy regulamin inaczej stanowi;
8) wylewania nieczystości ciekłych poza wyznaczonymi do tego celu stacjami zlewnymi;
9) indywidualnego odprowadzania nieczystości ze zbiorników bezodpływowych przez
właścicieli nieruchomości;
10) wykorzystywania nieczynnych studni kopanych do gromadzenia odpadów,
nieczystości ciekłych i wód opadowych spływających z powierzchni dachów,
podjazdów, itp.;
11) stosowania odpadów budowlanych i popiołów z kotłowni przydomowych do
utwardzenia powierzchni nieruchomości w sposób naruszający stosunki wodne,
12) odprowadzania płynnych odchodów zwierzęcych oraz odsiąków z obornika do
zbiorników bezodpływowych, w których gromadzone są ścieki bytowe.
§ 32. Sankcje za nieprzestrzeganie obowiązków wynikających z niniejszego regulaminu
określa art. 10 ust. 2a ustawy.
§ 33. Nadzór nad realizacją obowiązków wynikających z Regulaminu sprawuje Wójt
Gminy Łączna, który może zwrócić się do Policji o pomoc przy przeprowadzeniu
odpowiednich czynności kontrolnych.
Id: 1775C5F2-C3D7-4C9A-BF25-AC8A9C915618. Podpisany Strona 15
Załącznik Nr 1
do Regulaminu utrzymania czystości i porzadku
na terenie Gminy Łączna przyjetego uchwałą
Nr XXIV/182/2012 Rady Gminy Łączna
z dnia 21 grudnia 2012 r.
Punkty zbiórki odpadów niebezpiecznych:
1) przeterminowanych leków, które można zwracać do ustawionych pojemników
w wyznaczonych punktach:
- Ośrodek Zdrowia Łączna, Kamionki 59
- Punkt Apteczny Łączna, Kamionki 1C
2) zużytych baterii i akumulatorów, które można zwracać do ustawionych pojemników
w wyznaczonych punktach:
- Szkoła Podstawowa w Goździe,
- Szkoła Podstawowa w Zaleziance,
- Zespół Szkół w Łącznej,
- Urząd Gminy Łączna,
3) odpadów selektywnych: plastik, szkło i małych gabarytów sprzętu elektrycznego
i elektronicznego (tzw. drobna elektryka) – gromadzone w odpowiednich pojemnikach
- przy ZGK Łączna 115
Id: 1775C5F2-C3D7-4C9A-BF25-AC8A9C915618. Podpisany Strona 1
Uzasadnienie
do uchwały Nr XXIV/182/2012 Rady Gminy Łączna z dnia 21 grudnia 2012r.
w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy
Łączna
Zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. (Dz. U. z dnia 11 kwietnia 2012 r.
poz. 391) o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, regulamin określa szczegółowe
zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łączna, w tym wymagania
dotyczące: kompostowania odpadów ulegających biodegradacji, uprzątania błota, śniegu,
lodu z części nieruchomości, służących do użytku publicznego, mycia i naprawy
pojazdów poza myjniami i warsztatami naprawczymi, obowiązków osób utrzymujących
zwierzęta domowe oraz utrzymania zwierząt gospodarskich.
Reguluje również system gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności
w zakresie selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych.
W regulaminie odniesiono się do poszczególnych strumieni wytwarzanych odpadów
komunalnych, zgodnie z Krajowym Programem Gospodarki Odpadami.
Uchwalając niniejszy Regulamin Rada Gminy tworzy ramy prawne dla systemu
zbierania i odbierania wszystkich rodzajów odpadów komunalnych, w tym również
powstających w gospodarstwach domowych przeterminowanych leków i chemikaliów,
zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych
oraz zużytych opon i odpadów zielonych.
W ten sposób Gmina Łączna zapewnia objęcie wszystkich mieszkańców gminy
zorganizowanym systemem odbierania wszystkich rodzajów odpadów komunalnych
i realizuje swoje obowiązki ustawowe, w szczególności takie, jak zapewnienie warunków
funkcjonowania systemu selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych,
aby było możliwe: ograniczenie składowania odpadów komunalnych ulegających
biodegradacji, wydzielenie odpadów niebezpiecznych z odpadów komunalnych,
osiągnięcie poziomów odzysku i recyklingu.
Projekt Regulaminu został przekazany do zaopiniowania przez Państwowego
Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Skarżysku- Kamiennej, który pismem znak:
SE.Ia-446-1/15/12
z dnia 03.12.2012 r. pozytywnie zaopiniował niniejszy regulamin.
Był on również poddany konsultacjom społecznym z mieszkańcami poszczególnych
sołectw.
Niniejszy regulamin uwzględnia wszystkie wymagania co do jego treści, zawarte w art.
4 ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i został dostosowany do jej
znowelizowanych zapisów.
Ze względu na zakres zmian wprowadzonych do ustawy z dnia 13 września 1996 r.
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, należy wprowadzić nowy tekst
Regulaminu.
Wojewódzki Plan Gospodarki Odpadami został uchwalony 28 czerwca 2012r.
a zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości
Id: 1775C5F2-C3D7-4C9A-BF25-AC8A9C915618. Podpisany Strona 1
i porządku w gminach, Rada gminy jest obowiązana dostosować regulamin do
wojewódzkiego planu gospodarki odpadami w terminie 6 miesięcy od dnia uchwalenia
tego planu.
W świetle powyższego, uchwalenie niniejszej uchwały jest uzasadnione.
Id: 1775C5F2-C3D7-4C9A-BF25-AC8A9C915618. Podpisany Strona 2
Data wprowadzenia: 2013-02-01 1132 Data upublicznienia: 2013-02-01 Art. czytany: 4677 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Krzysztof Pastuszka
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|
|
Urząd Gminy Łączna
Czerwona Górka 1B
26 - 140 Łączna
tel. 041/25 - 48 - 960
fax. 041/25-48-977
Godziny otwarcia:
Poniedziałek
7.30-16.00
Wtorek - Czwartek
7.30-15.30
Piątek
7.30-15.00
Kasa czynna:
poniedziałek - piątek
8.00-13.30
ePUAP – adres skrytki podawczej: /09v7jfy1xv/SkrytkaESP
Starostwo Powiatowe
w Skarżysku-Kamiennej
www.spskarzysko.bip.doc.pl
Dziennik Ustaw
http://dziennikustaw.gov.pl
Monitor Polski
http://monitorpolski.gov.pl
|
|
|