|
|
|
|
Przetargi 2016r..
|
|
Pytania dotyczące przetargu nieograniczonego na „Przebudowa drogi gminnej Nr 1516018 Gózd - Jęgrzna -Zajamnie na odcinku Jęgrzna - Zajamnie na długości 1,43884 km”
W związku z art. 38 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych ( Dz.U. 2004 Nr 19 poz. 177 ze zm.), informuję
że w dniu 22.04.2016 r., wpłynęły pytania dotyczące przetargu nieograniczonego na „Przebudowa drogi gminnej Nr 1516018 Gózd - Jęgrzna -Zajamnie na odcinku Jęgrzna - Zajamnie na długości 1,43884 km”, następującej treści:
Pytanie 1
W przypadku zrealizowania całości zamówienia przed wyznaczonym terminem płatności przez Zamawiającego, zgodnie z art 106i ust. 3 pkt 1 ustawy o vat, faktura musi być wystawiona najpóźniej 30 dni od daty wykonania, czyli przedłożenia do odbioru usługi przez wykonawcę. Czy w związku z tym Wykonawca będzie mógł zgodnie z obowiązującymi zasadami wystawić fakturę Vat w ciągu 30 dni od odbioru wykonanego zamówienia?
Odpowiedź:
Tak, pod warunkiem zachowania zapisów z § 2 pkt.6 wzoru Umowy, „zapłata za wykonane zadanie może nastąpić nie wcześniej niż w kwietniu 2018r.”
Pytanie 2
Czy Zamawiający za okres oczekiwania na zapłatę faktury powyżej 30 dni za wykonane roboty (w umowie z Zamawiającym termin zapłaty § 2 ust 5 określony jako 30 dni) zapłaci odsetki ustawowe w wysokości ustalonej przez Min. Finansów ogłoszone w Dzienniku Ustaw?
Rozpatrując § 2 ust, 6 zawierający odroczenie płatności za zrealizowane zamówienie przed terminem zakończenia tj. 31.03.2018 r płatność za wykonanie nastąpi nie wcześniej niż w kwietniu 2018 r., Zamawiający musi przede wszystkim wziąć pod uwagę przepisy zawarte w ustawie z dnia 12 czerwca 2003 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz. U. z 2003 r. Nr 139 poz. 1323 z póżn. zm.).
Odpowiedź:
Nie.
Pytanie 3
Faktura VAT za wykonane roboty budowlane wystawiona po zakończeniu robót, rozliczeniu końcowym i odbiorze zakresu umownego płatna będzie przez Zamawiającego przelewem na konto Wykonawcy w terminie 30 dni od daty otrzymania kompletnych dokumentów rozliczeniowych i zatwierdzenia ich przez Zamawiającego przy potwierdzeniu przez Inspektora Nadzoru. Czy Zamawiający uwzględni w zapisach umownych przysługujące prawo naliczenia odsetek w przypadku nie zapłacenia faktury VAT zgodnie z § 2 ust 5 w terminie 30 dni.
Odpowiedź:
Tak, jeśli termin zapłaty będzie przypadał na kwiecień 2018r.
Pytanie 4
Czy po zakończeniu robót i zrealizowaniu całości zamówienia przez Wykonawcę oraz rozliczeniu końcowym, Zamawiający nie będzie zwlekał z odbiorem zakresu umownego i przekaże podpisany protokół odbioru końcowego bez zbędnej zwłoki.
Odpowiedź:
Nie.
Pytanie 5
Czy Zamawiający uzależnia podpisanie umowy od pozyskania środków na sfinansowanie zamówienia? Jeżeli tak, proszę o wskazanie terminu przewidzianego na podpisanie umowy.
Odpowiedź:
Tak. W ciągu 30 dni związania ofertą.
Data wprowadzenia: 2016-04-25 1544 Data upublicznienia: 2016-04-25 Art. czytany: 3103 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Krzysztof Pastuszka
|
Rejestr zmian:
|
|
|
|
|
|
Urząd Gminy Łączna
Czerwona Górka 1B
26 - 140 Łączna
tel. 041/25 - 48 - 960
fax. 041/25-48-977
Godziny otwarcia:
Poniedziałek
7.30-16.00
Wtorek - Czwartek
7.30-15.30
Piątek
7.30-15.00
Kasa czynna:
poniedziałek - piątek
8.00-13.30
ePUAP – adres skrytki podawczej: /09v7jfy1xv/SkrytkaESP
Starostwo Powiatowe
w Skarżysku-Kamiennej
www.spskarzysko.bip.doc.pl
Dziennik Ustaw
http://dziennikustaw.gov.pl
Monitor Polski
http://monitorpolski.gov.pl
|
|
|