|  | 
|  |  |  |  |  |  | Przetargi 2022r.
 |  |  |  | 
| Przetarg nieograniczony: Modernizacja budynku użyteczności publicznej wraz z zagospodarowaniem terenu i zapleczem technicznym w miejscowości Kamionk 
 
 Ogłoszenie o zamówieniu
 Roboty budowlane
 Modernizacja budynku użyteczności publicznej wraz z zagospodarowaniem terenu i zapleczem technicznym w
 miejscowości Kamionki
 SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
 1.1.) Rola zamawiającego
 Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
 1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Łączna
 1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291010180
 1.5) Adres zamawiającego
 1.5.1.) Ulica: Czerwona Górka 1b
 1.5.2.) Miejscowość: Łączna
 1.5.3.) Kod pocztowy: 26-140
 1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
 1.5.5.) Kraj: Polska
 1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
 1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: [email protected]
 1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.uglaczna.bip.doc.pl
 1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu
 terytorialnego
 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
 SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
 2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
 Zamówienia publicznego
 2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
 2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
 Modernizacja budynku użyteczności publicznej wraz z zagospodarowaniem terenu i zapleczem technicznym w
 miejscowości Kamionki
 2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2f6f48f3-074a-11ed-8000-d680d39e541a
 2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00266069/01
 2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
 2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-19 12:39
 2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
 2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
 2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii
 Europejskiej: Nie
 2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
 Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
 SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
 3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
 https://www.uglaczna.bip.doc.pl/przetargi
 Ogłoszenie nr 2022/BZP 00266069/01 z dnia 2022-07-19
 2022-07-19 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
 3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
 3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń
 oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
 3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z
 wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
 Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPu
 https://epuap.gov.pl/wps/portal, [email protected]
 3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 3. Wymagania techniczne i
 organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elek¬tronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie
 korzy¬stania z miniPortalu dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi oraz Regulaminie ePUAP.
 3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie
 dostępne: www.uglaczna.bip.doc.pl
 3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych
 budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
 3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w postaci katalogu
 3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
 polski
 3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
 z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
 rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Wójt Gminy Łączna, Czerwona Górka 1B, 26-140 Łączna;
 2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
 w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu
 nieograniczonego.
 3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
 oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P.
 4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od dnia zakończenia
 postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza
 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
 5) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
 określonym w przepisanych ustawy P.Z.P., związanym z udziałem
 w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
 6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
 w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
 7) posiada Pani/Pan:
 a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących
 (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać
 Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania
 nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego
 postępowania o udzielenie zamówienia);
 b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie
 z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą
 postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
 c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
 okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2
 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
 korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy
 interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
 d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
 osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
 8) nie przysługuje Pani/Panu:
 a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
 b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
 c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
 Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
 9) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych
 osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki
 2, 00-193 Warszawa.
 3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie przysługuje Pani/Panu:
 a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
 b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
 Ogłoszenie nr 2022/BZP 00266069/01 z dnia 2022-07-19
 2022-07-19 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
 c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
 Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
 SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
 4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
 4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
 4.1.2.) Numer referencyjny: T.272.6.2022
 4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
 4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
 4.1.5.) Wartość zamówienia: 451523,75 PLN
 4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
 4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
 4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
 4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
 Modernizacja budynku użyteczności publicznej wraz
 z zagospodarowaniem terenu i zapleczem technicznym
 w miejscowości Kamionki
 4.2.6.) Główny kod CPV: 45443000-4 - Roboty elewacyjne
 4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-30
 4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
 4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty
 budowlane: Nie
 4.3.) Kryteria oceny ofert
 4.3.1.) Sposób oceny ofert: 3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najwyższą ilością punktów określonych w kryteriach
 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
 Kryterium 1
 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
 4.3.6.) Waga: 60
 Kryterium 2
 4.3.4.) Rodzaj kryterium:
 inne.
 4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużony okres gwarancji
 4.3.6.) Waga: 40
 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek
 kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
 SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
 5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
 5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
 Zdolność techniczna lub zawodowa
 jedną robotę budowlaną związaną z budową lub przebudową lub rozbudową lub termomodernizacją budynku/ów.
 Wymagana wartość wykonanych robót budowlanych wynosi minimum 400 000,00 zł brutto.
 Ogłoszenie nr 2022/BZP 00266069/01 z dnia 2022-07-19
 2022-07-19 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
 Do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty.
 1) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego.
 Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje n/w osobami:
 • Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi
 w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.
 • Kierownikiem robót posiadającym uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi
 w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
 i elektroenergetycznych.
 Do wykazu osób należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowane osoby posiadają wymagane uprawnienia i
 przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane
 Sytuacja ekonomiczna i finansowa
 Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
 w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (wykonywaniem robót budowlanych) na sumę
 gwarancyjną określoną przez Zamawiającego nie mniejszą niż:
 500 000,00 PLN
 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. O
 udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy złożą wraz z ofertą oświadczenia
 a wskazany Wykonawca na żądanie Zamawiającego w terminie nie krótszym niż 5 dni od wezwania, przedłoży wymagane w SWZ
 dokumenty w zakresie:
 1) spełnienia warunków udziału w postępowaniu
 2) niepodlegania wykluczeniu
 2. Oświadczenia o których mowa w ust. 1 należy złożyć zgodnie z odpowiednim wzorem stanowiącym załączniki do SWZ.
 Oświadczenia te dla podmiotów składających ofertę wspólnie oraz podmiotów udostępniających zasoby składane są oddzielnie dla
 każdego z tych podmiotów. Oświadczenia wraz
 z ofertą składane są w formie elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub postaci elektronicznej
 opatrzone podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
 3. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
 W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia następujących
 podmiotowych środków dowodowych w zakresie:
 Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie. Zamawiający nie dokona oceny
 spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
 Dokumenty określone w Rozdziale V SWZ
 5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
 5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
 Zgodnie z SWZ
 SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
 6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
 6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
 6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
 6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
 1. Wadium w wysokości: 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100)
 należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
 1) pieniądzu;
 2) gwarancjach bankowych;
 3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia
 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
 3. Dowód wniesienia wadium w oryginale należy załączyć do oferty jeżeli wadium zostało wniesione
 w formie niepieniężnej (przez wniesienie wadium w oryginale należy rozumieć przekazanie dokumentu w formie
 elektronicznej otrzymanej od podmiotu który zabezpieczenia wadialnego dokonał).
 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:
 Bank Spółdzielczy w Suchedniowie
 Nr rachunku 67 8520 0007 2003 0030 2364 0001
 z dopiskiem „Wadium budynek Kamionki”
 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
 6. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z art. 98, z zastrzeżeniem art. 98 ust. 6 pkt.1 ustawy PZP.
 7. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli:
 Ogłoszenie nr 2022/BZP 00266069/01 z dnia 2022-07-19
 2022-07-19 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
 1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust.
 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków
 dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w
 art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223
 ust. 2 pkt 3), co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej;
 2) Wykonawca, którego oferta została wybrana:
 a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych
 w ofercie;
 b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
 c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
 którego oferta została wybrana.
 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
 6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
 1. W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja/spółki cywilne) oferta
 musi spełniać wymagania określone w art. 58 ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym:
 1) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie
 z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich
 w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub pełnomocnictwo do reprezentowania
 w postępowaniu i zawarcia umowy. W związku z powyższym niezbędne jest przedłożenie
 w ofercie dokumentu zawierającego pełnomocnictwo w celu ustalenia podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu
 Wykonawców w sposób umożliwiający ich identyfikację.
 2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie,
 z którego wynika jaki zakres rzeczowy zamówienia realizować zamierzają poszczególni Wykonawcy.
 3) W celu wykazania niepodlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia
 w rozdziale VI wymagane jest załączenie do oferty oświadczenia i przedłożenia na wezwanie dokumentów dla każdego
 konsorcjanta oddzielnie.
 2. W odniesieniu do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga aby:
 1) Doświadczeniem, o którym mowa w rozdziale V ust. 4 pkt 1 SWZ - w zakresie wykonanych robót wykazał się konsorcjant,
 który będzie wykonywał kluczowy zakres robót.
 2) Pozostałe warunki udziału w postępowaniu podlegają sumowaniu.
 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na
 sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
 SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
 7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
 7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
 Wszelkie zmiany treści umowy mogą nastąpić w formie papierowej pod rygorem nieważności
 7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją
 zamówienia: Nie
 SEKCJA VIII – PROCEDURA
 8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-03 09:00
 8.2.) Miejsce składania ofert: 2. Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć za pośrednictwem mini portalu na
 elektroniczną skrzynkę podawczą: Urzędy Gminy Łączna: ePUAP: /09v7jfy1xv/SkrytkaESP
 8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-03 10:00
 8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
 
 
 
 Data wprowadzenia: 2022-07-19 1245
 Data upublicznienia: 2022-07-19
 Art. czytany: 1841 razy
 
 
 |  |  | » dokumentacja techniczna - rozmiar: 14204627 bajtów Typ pliku: application/octet-stream
 |  | » SWZ+załączniki - rozmiar: 222536 bajtów Typ pliku: application/octet-stream
 |  |  Wiadomość wprowadził: Krzysztof Pastuszka Autor dokumentu: Wojciech Fąfara
 |  | Rejestr zmian: |  |  |  |  |  | 
|   |  |  |  | Urząd Gminy Łączna Czerwona Górka 1B
 26 - 140 Łączna
 
 tel. 041/25 - 48 - 960
 fax. 041/25-48-977
 
 Godziny otwarcia:
 Poniedziałek
 7.30-16.00
 Wtorek - Czwartek
 7.30-15.30
 Piątek
 7.30-15.00
 
 Kasa czynna:
 poniedziałek - piątek
 8.00-13.30
 
 ePUAP – adres skrytki podawczej: /09v7jfy1xv/SkrytkaESP
 
 Starostwo Powiatowe
 w Skarżysku-Kamiennej
 www.spskarzysko.bip.doc.pl
 
 Dziennik Ustaw
 http://dziennikustaw.gov.pl
 Monitor Polski
 http://monitorpolski.gov.pl
 
 
 |  |  |  |