| 
| SPRAWOZDANIE ROCZNE    z wykonania budżetu Gminy Łączna  za  2013 rok 
 I. 	SPRAWOZDANIE ROCZNE
 z wykonania budżetu Gminy Łączna
 za  2013 rok
 
 
 Plan budżetu Gminy  Łączna wg Uchwały budżetowej Nr XXV/190/2013  Rady Gminy                       w  Łącznej z dnia 30 stycznia 2013 roku stanowił kwotę:
 * Po stronie dochodów                                                                                     15 230 000  zł
 - dochody bieżące 							                   13 682 170  zł
 - dochody majątkowe 							          1 547 830  zł
 * Po stronie wydatków                                                                                     16 685 000  zł
 - wydatki bieżące 							                    12 927 243 zł
 - wydatki majątkowe 						                                  3 757 757 zł
 
 
 Po  dokonanych zmianach w   2013 roku:
 
 * plan dochodów na 31.12.2013 roku wynosił                                            16 230 942,89 zł
 w tym:
 - dochody bieżące                                                                                 14 585 452,89 zł
 - dochody majątkowe                                                                              1 645 490,00 zł
 Plan dochodów wg ich źródła przedstawia się następująco:
 -	dochody własne (w tym udziały w podatku dochodowym
 od osób fizycznych)                                                                     4 858 762,00 zł
 -	subwencje                                                                                     6 395 467,00 zł
 -	dotacje celowe  na zadania zlecone                                              2 046 528,89 zł
 -        dotacje celowe  na zadania własne                                                 640 581,00 zł
 -	pozostałe dotacje, środki na dofinansowanie zadań własnych
 pozyskane  z innych źródeł                                                         2 289 604,00 zł
 
 * plan wydatków na 31.12.2013 roku wynosił                                              17 685 942,89 zł
 w tym:
 -  wydatki bieżące                                                                            13 824 325,89 zł
 -   wydatki majątkowe                                                                        3 861 617,00 zł
 
 
 Wójt Gminy korzystając z udzielonego mu przez Radę Gminy upoważnienia wydał                               zarządzenia, w których  dokonał zmian w planie dochodów i wydatków budżetu Gminy Łączna na 2013 rok. Zmiany dochodów dotyczyły m.in: zwiększenie dotacji na zwrot płatności części podatku akcyzowego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych, wprowadzenie zmian wynikających ze zmian dotacji wg decyzji wojewody świętokrzyskiego dotyczących pomocy społecznej,  zwiększenie dotacji na pomoc materialną dla uczniów o charakterze socjalnym, przeniesienia wydatków w ramach działów.
 Zmiany wydatków wynikały ze zmian w/w dochodów,  jak również z  dostosowaniu planu wydatków budżetu w celu prawidłowości jego realizacji.
 
 
 DOCHODY
 Dochody budżetu gminy za 2013 rok zostały wykonane w kwocie 14.890 876,38 zł                           na planowane 16 230 942,89 zł, co stanowi 91,7  %,
 
 STRUKTURA WYKONANIA DOCHODÓW
 
 L.p.	Wyszczególnienie	Plan	Wykonanie	% wykonan.	% do ogółem wykonanych dochodów
 1.	Dochody własne gminy w tym, udziały w podat. dochodowym od osób fizycznych	                                                                     4 858 762,00
 4 316 546,78
 88,8
 28,9
 2.	Subwencja ogólna	6 395 467,00	6 426 422,00	100,5	43,2
 3.	Dotacje celowe  na zadania zlecone	2 046 528,89	2 018 879,67	98,6	13,6
 4.	Dotacje celowe na zadania własne
 640 581,00
 615 101,90
 96,0
 4,1
 5.	Pozostałe dotacje, środki na dofinansowanie zadań własnych pozyskane z  innych źródeł
 2 289 604,00
 1 513 926,03
 66,1	10,2
 OGÓŁE M DOCHODY	16 230 942,89	 14.890 876,38	91,7	100,00
 
 Z analizy powyższej struktury i Załącznika Nr 1 wynika, że realizacja przyjętego planu dochodów za  2013 roku na poziomie 91,7 % jest prawidłowa.
 Wykonanie dochodów w poszczególnych działach przedstawia się następująco:
 
 Dochody bieżące: Plan 14 585 452,89 zł, wykonanie 14 109 104,30 zł, tj. 96,7 % planu
 
 DZIAŁ 010
 ROLNICTWO I ŁOWIECTWO
 Na plan  39 313,89 zł wykonanie 39 313,84 zł tj.  100,0  % planu.
 Dochody w tym dziale to dotacja na zwrot części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego w kwocie 22 440,89 zł, refundacja środków  na zrealizowany w 2012 roku  projekt „Remont pomieszczeń obiektu pełniącego funkcję świetlicy w Klonowie” w kwocie 16 872,95 zł.
 DZIAŁ 020
 LEŚNICTWO
 Na plan  1 000,00 zł wykonanie 1 054,50 zł tj.  105,5 % planu
 Dochody w tym dziale dotyczą wpływów za dzierżawę obwodów łowieckich .
 DZIAŁ 600
 TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ
 Na plan  2 000,00 zł wykonanie 1 680,50 zł tj.  84,0 % planu
 Dochody w tym dziale dotyczą opłat wnoszonych przez przewoźników za korzystanie z przystanków autobusowych.
 DZIAŁ 700
 GOSPODARKA MIESZKANIOWA
 Na plan 60 200,00 zł – wykonanie 57 671,73 zł tj. 95,8  % planu.
 W dziale tym wpłynęły dochody z niżej wymienionych tytułów:
 - wpływy z opłat za zarząd i użytkowanie  wieczyste nieruchomości i zarząd 5.284,00  zł
 - wpływy z różnych opłat – koncesja za wydobycie gazu i ropy naftowej 4 219,21 zł
 - dzierżawa gruntów gminnych 4 6 903,29 zł
 - odsetki od nieterminowych wpłat czynszów i dzierżaw 1 265,23 zł
 
 DZIAŁ 710
 DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA
 Na plan 82 472 zł wykonanie 82 472 zł tj. 100,0 % planu
 Dochód w kwocie 82.472,00 zł dotyczy zwrotu środków z rachunku niewygasających wydatków.
 
 DZIAŁ 750
 ADMINISTRACJA PUBLICZNA
 Na plan 48 998,00 zł, wykonanie 50 063,79 zł tj. 102,2 %  planu.
 Rozdział:  75011 Urzędy wojewódzkie
 - dotacja celowa ze Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego na realizację zadań zleconych
 z zakresu administracji rządowej  42.398,00 zł,
 - dochody należne gminie za udostępnienie danych osobowych – 10,85 zł
 Rozdział: 75023 Urzędy Gmin
 - odsetki od lokat i środków na rachunku bankowym 4 454,19 zł,
 - wpływy z różnych dochodów – premie dla pracodawcy z Powiatowego Urzędu Pracy - 3 200,75 zł,
 DZIAŁ 751
 URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ  KONTROLI  I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA.
 Na plan 909,00 zł wykonanie  909,00 zł tj.  100,0 % planu.
 - wpływ dotacji za zadania zlecone gminom- aktualizacja prowadzenia  rejestru  wyborców  909 zł,
 DZIAŁ 756
 DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM
 Na plan 4 390 440,00 zł wykonanie  3 983 812,58 zł tj. 90,7 % planu.
 Rozdział: 75601 Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych	                                                                                                                                                                                                       Na   plan 1 000  zł wykonanie 528,00 zł tj. 52,8 % planu, środki z Urzędów Skarbowych.
 Rozdział: 75615 – Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilno prawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych.
 Na plan 974 600,00 zł   wykonanie 1.006 920,80 zł  tj. 103,3   % planu w tym:
 - podatek  od  nieruchomości  928 277,00 zł tj. 103,1 % planu
 - podatek rolny 880,00 zł tj. 88,0 % planu
 - podatek leśny 64 381,00 zł tj. 107,3 % planu.
 - podatek od środków transportowych 3 808,00 zł tj. 95,2 % planu,
 - odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat w kwocie 9 478,00 zł , koszty upomnienia  96,80 zł.
 Rozdział: 75616 – Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od  czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych.
 Na plan 516 600,00 zł   wykonanie 531 223,01  zł  tj. 102,8 % planu w tym:
 - podatek  od  nieruchomości 216 233,13 zł tj. 103,0 % planu
 - podatek rolny   161 711,35  zł tj.   101,1  % planu
 - podatek leśny   12 118,97  zł tj.  93,2 %  planu
 - podatek od środków transportowych  58 939,60 zł  tj. 98,2 % planu
 - podatek od spadków i darowizn 23 301,00 zł, tj. 155,3   % planu
 - wpływy z opłaty targowej 164,00 zł, tj.164,0 % planu
 - podatek od czynności cywilnoprawnych 49 170,50   tj. 98,3 % planu
 - wpływy z różnych opłat ( koszty upomnienia )  2 471,92 zł tj. 130,1 % planu
 - odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat w kwocie 7 112,54  zł tj. 107,8  % planu,
 Rozdział: 75618 Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw.
 Na plan  958 300,00zł wykonanie 585 578,77 zł tj.  61,1  % planu, w tym:
 - wpływy z opłaty skarbowej  9 069 zł tj. 100,8  % planu
 - wpływ za zezwolenia na sprzedaż alkoholu 60 682,51 zł tj. 93,4 % planu
 - wpływy z opłaty eksploatacyjnej 384 037,80 zł, tj. 57,4 % planu
 - wpływy z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi 118 328,90 zł tj. 60,8 % planu
 - za zajęcie pasa drogowego wg decyzji 7 276,46 zł. tj.
 - odsetki i koszty od nieterminowych wpłat 6 184,10 zł..
 Rozdział: 75621 Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa.
 Na plan 1 939 940 zł wykonanie  1 859 562,00 zł tj.  95,9 % planu w tym:
 - podatek dochodowy od osób fizycznych 1 863 536,00 zł  tj. 96,4 % planu, przekazywany przez
 Ministerstwo Finansów
 - podatek dochodowy od osób prawnych   -3 974,00 nadpłata do zwrotu do Urzędów Skarbowych.
 DZIAŁ 758
 RÓŻNE ROZLICZENIA
 Na plan 6 395 467,00 zł wykonanie  6 426 422,00  zł tj. 100,5 % planu
 Rozdział: 75801 Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego.
 Na plan 4 281 264,00 zł wykonanie 4 281 264,00 zł tj.  100,0 % planu.
 Rozdział: 75802 Uzupełnienie subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego.
 Wykonanie 30 955,00 zł. Planu nie wprowadzono, ponieważ pismo zwiększające subwencję    wpłynęło do Gminy dnia 30 grudnia, czyli  po terminie ostatniej Sesji Rady Gminy.
 Rozdział: 75807 Część  wyrównawcza  subwencji ogólnej dla gmin
 Na plan  2 005 690,00 zł wykonanie  2 005 690,00 zł tj.100,00 % planu
 Rozdział: 75831 Część równoważąca subwencji ogólnej dla gmin
 Na plan 108 513,00  zł wykonanie 108 513,00 zł  tj. 100,00 % planu
 
 DZIAŁ 801
 OŚWIATA I WYCHOWANIE
 Na plan 176 472,00 zł wykonanie  131 988,10  zł tj.  74,8 % planu.
 Realizacja dochodów w dziale 801 przedstawia się następująco:
 - czynsz z tytułu najmu lokali 14 448,12 zł tj. 55,6 % planu
 - odpłatność za   przedszkole 70 916,94 zł tj. 83,4 % planu
 - odsetki  od środków na rachunkach bankowych 957,99  zł,
 - opłaty za wymianę legitymacji szkolnych 142,00 zł,
 - wpływy z różnych dochodów 2 467,05 zł,
 - dotacja do oddziałów przedszkolnych 9 522,00 zł,
 - dotacja do przedszkoli 33 534,00 zł
 DZIAŁ 852
 POMOC  SPOŁECZNA
 Na plan 2 464 640,00  zł wykonanie 2 428 452,79  zł tj. 98,5 % planu.
 Rozdział:85202 Domy pomocy społecznej
 Na plan 6 000,00  zł wykonanie 6 400,00  zł tj. 106,7 % planu
 - odpłatność za pobyt pensjonariuszy w DPS.
 Rozdział:85206 Wspieranie rodziny
 Na plan 32 405,00  zł wykonanie 27 023,36  zł tj. 83,4 % planu
 - dotacja na asystenta rodziny
 Rozdział:85212 Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego
 Na plan 1 950 847,00 zł wykonanie 1 921 755,51  zł tj. 98,5  % planu.
 - dotacja na świadczenia rodzinne i świadczenia z funduszu alimentacyjnego w kwocie
 1 893 459,84 zł, tj. 98,6 % planu.
 - dochody dla budżetu gminy z zaliczek alimentacyjnych i funduszy alimentacyjnych ściągniętych     przez  komornika w kwocie 14 763,40 zł, tj.113,6 % planu.
 - odsetki od niesłusznie pobranych świadczeń 1 757,27 zł, tj. 39,1 % planu
 - zwrot niesłusznie pobranych świadczeń  11 775,00 zł, tj. 94,2 % planu
 Rozdział: 85213 Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące
 w zajęciach w centrum integracji społecznej.
 Wpływ dotacji na realizację zadań zleconych gminie.
 Na plan 25 932,00 zł wykonanie 25 508,90  zł tj. 98,4 % planu.
 Rozdział: 85214 Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe.
 Na plan  96 150,00 zł wykonanie 96 150,00 zł  tj. 100,0 % planu.
 - dotacja na wypłaty zasiłków okresowych w kwocie  77 311,00 zł,
 - dotacja jako wkład własny na realizację projektu 18 839,00 zł.
 Rozdział: 85216 Zasiłki stałe.
 Na plan  157 527,00 zł wykonanie 156 744,27 zł  tj. 99,5 % planu
 - dotacja na wypłatę zasiłków stałych 156 744,27 zł, tj. 99,5 % planu,
 Rozdział: 85219 Ośrodki pomocy społecznej
 Na plan 76 086,00 zł   wykonanie   75 177,94 zł tj. 98,8  %  planu.
 - dotacja na zadania własne 74 298,50 zł, tj. 98,8 %
 - odsetki od środków na rachunku bankowym 879,44  zł, tj. 103,5 %
 Rozdział 85295 Pozostała działalność
 Na plan 119 693,00 zł wykonanie 119 692,81 zł tj. 100,0 % planu.
 - dotacja na dofinansowanie realizacji programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie      dożywiania” w kwocie 71 595 zł,
 - dotacja na wspieranie osób pobierających świadczenia pielęgnacyjne  48 097,81 zł
 DZIAŁ 853
 POZOSTAŁE ZADANIA W ZAKRESIE POLITYKI SPOŁECZNEJ
 Na plan  781 241,00 zł  wykonanie 769 607,44  zł tj. 98,5 % planu
 Dochody w tym rozdziale to środki z dotacji celowej na:
 - realizację przez GOPS w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, projektu pn. 'Dziś szansą na lepsze jutro” 159 414,53 zł,
 - realizację przez UG programów „Wyrównywanie szans w gminie Łączna” 128 376,47 zł, oraz „Utworzenie placu zabaw w miejscowości Kamionki” 6 240 zł, projekt „Bajkowy świat” - 475 250 zł, oraz odsetki a, vista w kwocie 326,44 zł.
 DZIAŁ 854
 EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA
 Na plan  132 300,00 zł - wykonanie  132 300,00  zł tj. 100,0  % planu.
 - dotacja na stypendia  dla uczniów – 117 175 zł,
 - dotacja na wyprawkę szkolną  15 125 zł.
 
 DZIAŁ 900
 GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA
 Na plan 10 000  zł – wykonanie 3 356,03 zł tj.  33,6 % planu
 Środki   pochodzą z WFOŚiGW w ramach  funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej.
 
 
 
 Dochody majątkowe: Plan 1 645 490,00 zł, wykonanie 781 772,08 zł, tj. 47,5 % planu
 
 DZIAŁ 600
 TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ
 Na plan 838 002,00 zł ,wykonanie 735 458,26 zł, tj. 87,8 % planu .
 - dotacja na współfinansowanie zadania „Budowa dróg dojazdowych do zbiornika wodnego Jaśle” 681 458,26 zł .
 - kwota 54 000 zł zwrot środków z rachunku niewygasających wydatków.
 
 DZIAŁ 700
 GOSPODARKA MIESZKANIOWA
 Na plan 100 000 zł, wykonanie 0 zł , nie dokonano sprzedaży działek gminnych mimo dwukrotnie ogłoszonego przetargu.
 DZIAŁ 720
 INFORMATYKA
 Na plan 304 318  zł – wykonanie 8 313,82 zł, tj. 2,7 % planu.
 - dochody dotyczą realizacji  niewielkiego etapu inwestycji pn. ”Budowa infrastruktury Społeczeństwa Informacyjnego”, który zaplanowany jest do realizacji  już kolejny rok.
 DZIAŁ 853
 POZOSTAŁE ZADANIA W ZAKRESIE POLITYKI SPOŁECZNEJ
 Na plan 38 000 zł, wykonanie 38 000 zł, tj. 100,0 % planu.
 -  Środki z dotacji na wydatki majątkowe przy realizacji projektu „ Wyrównywanie szans w gminie Łączna”.
 DZIAŁ 921
 KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO
 Na plan 365 170 zł, wykonanie 0 zł.
 Planowane środki dotyczyły dotacji na realizacje projektu „ Przebudowa budynku po byłej Szkole Podstawowej z przeznaczeniem na cele społeczno-kulturalne”, zadanie rozpoczęło się w miesiącu  grudniu 2013 r., częściowe rozliczenie i wpływ dotacji nastąpi w 2014 roku.
 
 Na wykonanie niektórych źródeł dochodów wpływają czynniki niezależne, dotyczy to:
 - odsetek od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat,
 - dochodów z Urzędu Skarbowego,
 - udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych realizowanych przez Ministerstwo Finansów, na  realizację tych dochodów gmina nie ma wpływu.
 Stan należności pozostałych do zapłaty   (zaległości) gminy na koniec  2013 roku wynosi 303 502,44 zł, są to zaległości podatków : od nieruchomości, rolnego, leśnego, od środków transportu, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zaległości z tytułu czynszów najmu lokali, oraz odsetki od nich, zaległości od dochodów wykazane w sprawozdaniach z Urzędu Skarbowego.
 Zaległości te wynoszą:
 Podatek od  nieruchomości osób prawnych                                                                        441,00 zł
 Podatek od  osób fizycznych:
 1. Podatek od nieruchomości                                                                               119 577,51 zł
 2. Podatek rolny                                                                                                    22 802,58 zł               3. Podatek leśny                                                                                                      1 908,24 zł
 4. Podatek od środków transportowych                                                                43 590,20 zł
 5. Podatek od spadków i darowizn   i inne z Urzędów Skarbowych                      6 410,00 zł
 6. Czynsz od najmu lokali i odsetki                                                                      83 937,37 zł
 7. Czynsz dzierżawy  i odsetki	       8 248,96 zł
 8. Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi                                        10 326,00 zł
 9. Opłata za korzystanie z przystanków autobusowych                                          6 260 58 zł
 
 Nadpłaty z powyższych podatków i opłat wynoszą  4 256,30 zł
 Celem likwidacji powstających  zaległości na bieżąco wysyłane są  upomnienia , wezwania do zapłaty, oraz wystawiane tytuły wykonawcze.
 Niektóre zaległości  dotyczące najmu lokali systematycznie wzrastają z powodu braku skuteczności działań komorniczych.
 
 
 W  2013 roku Gmina nie udzieliła żadnych poręczeń i gwarancji.
 
 
 
 WYDATKI
 Wydatki w  2013 roku wyniosły 15 543 500,35  zł   na plan 17 685 942,89zł
 co stanowi 87,9 % planu.
 W/w kwota  odzwierciedla realizację zadań bieżących oraz inwestycyjnych gminy w 2013r.
 Z analizy zawartej w Załączniku Nr 2 i Nr 2a wykonania  wydatków  wynika, że:
 ▪ wydatki bieżące wykonano na kwotę 12 945 642,64 zł, na plan 13 824 325,89 zł, tj. 93,6 % planu
 ▪ wydatki majątkowe wykonano na kwotę 2 597 857,71 zł, na plan 3 861 617,00 zł, tj. 67,3  % planu
 
 Wykonanie wydatków w poszczególnych działach przedstawia się następująco:
 
 Wydatki bieżące:
 
 DZIAŁ 010
 ROLNICTWO I ŁOWIECTWO
 Na plan 123 470,89 zł wykonano  114 808,74 zł tj.  93,0  % planu.
 Rozdział 01010 Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi
 Na plan 77 230,00 zł wykonanie   68 861,59 zł tj.  89,2  % planu.
 * grupie wynagrodzenia i składki od nich naliczane 1 480 zł  umowa zlecenie za opracowanie kosztorysu budowlanego ( budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach  Gózd , Łączna).
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań 67 381,59 zł, modernizacja stacji uzdatniania wody w Klonowie 45.000 zł, usługa geodezyjna, oraz zakup części do remontu wodociągu w Zajamniu 22 381,59 zł.
 Rozdział 01030 Izby rolnicze.
 Na plan  3 300 zł wykonanie 3 235,00 zł tj.  98,0 % planu.
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań- 3 235 zł (wpłata gminy na rzecz Izby Rolniczej w Kielcach w wysokości 2 % uzyskanych wpływów z podatku rolnego).
 Rozdział  01095 Pozostała działalność.
 Na plan  42 940,89 zł , wykonanie  42 712,15  zł tj.  99,5 % planu.
 Wydatki dotyczyły grupy wydatków związanych z realizacją zadań statutowych 42 712,15 zł,               w tym:
 - zakup materiałów i wyposażenia 440,02 zł (wydatki na zakup art. przemysłowych)
 - różne opłaty i składki , ( zwrot części podatku akcyzowego   22 440,89 zł,
 składki  członkowskie za przynależność do Związków – 19 831,24 zł).
 DZIAŁ 400
 WYTWARZANIE I ZAOPATRYWANIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ, GAZ I WODĘ
 Na plan  84 800 zł wykonano 84 800 zł  tj.   100,0 % planu
 * w grupie dotacje na zadania bieżące: 84 800 zł
 – dotacja do Zakładu Gospodarki Komunalnej w Łącznej na dopłatę do cen wody 84 800 zł.
 DZIAŁ 600
 TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ
 Na plan 314 100,00 zł wykonano 296 876,59 zł tj. 94,5 % planu.
 Rozdział: 60004 Lokalny transport zbiorowy
 Na plan 13 000,00  zł – wykonanie 12 800,00 zł tj.  98,5  % planu.
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań: 12 800,00 zł
 - zakup usług pozostałych (dopłata do kosztów transportu  lokalnego : MPK -12 800 zł, )
 Rozdział: 60011 Drogi publiczne krajowe
 Na plan 800 zł wykonanie 800 zł tj. 100,0  % planu.
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań -800 zł (opłata za zajęcie pasa drogowego na drodze krajowej).
 Rozdział: 60014 Drogi publiczne powiatowe
 Na plan 10 500 zł wykonanie 10 335,40 zł tj. 98,4   % planu.
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań -10 335,40 zł (opłata za zajęcie pasa drogowego)
 Rozdział: 60016 Drogi publiczne gminne
 Na plan 289 800,00  zł  wykonanie  272 941,19 zł tj. 94,2  % planu.
 * grupie wynagrodzenia i składki od nich naliczane  42 800,64 zł
 - wydatki na utrzymanie grupy robót interwencyjnych tj.: wynagrodzenie, pochodne od wynagrodzeń,
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań  155 996,27 zł, w tym:
 - składki na PFRON 10 965,00 zł
 - zakup materiałów i wyposażenia 20 343,73 zł ( kruszywo,  zakup koszy, rur, paliwo i części do kosiarki).
 - zakup usług remontowych – 72 960,10 zł ( remont drogi w miejscowości Podzagnańszcze, naprawa rowów przy drogach gminnych, naprawa dróg. )
 - zakup usług pozostałych  47 592,38 zł ( transport kruszywa, usługi koparką, wykonanie oznakowań poziomych, udrażnianie rowów przy drogach )
 - odpis na ZFŚŚ pracowników grupy robót interwencyjnych 4 135,06 zł
 * w grupie dotacje na zadania bieżące  73 999,98 zł jako dotacja do ZGK na zimowe utrzymanie dróg.
 * w grupie świadczenia na rzecz osób fizycznych 144,30 zł
 
 DZIAŁ 700 GOSPODARKA MIESZKANIOWA
 Na plan 48 000 zł, wykonanie  39 036,97 zł tj. 81,3 %.
 
 Rozdział 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami.
 Na plan 48 000 zł, wykonanie  39 036,97zł tj. 81,3 %.
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań 39 036,97 zł, w tym:
 - zakup materiałów i wyposażenia 2 021,72 zł ( zakup materiałów do remontu schodów w budynku po byłej szkole w Klonowie),
 - zakup energii  6 450,46 zł ( za energię elektryczną w 3 budynkach po zlikwidowanych szkołach).
 - zakup usług pozostałych  29 946,76 zł ( wykonanie monitoringu w budynku  po byłej szkole w Łącznej, usługa geodezyjna, ochrona budynku, ogłoszenie w prasie, odszkodowania za przejęte grunty, opłaty notarialne),
 -  opłaty za telefon 618,03 zł
 DZIAŁ 710
 DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA
 Na plan 90 772 zł,  wykonanie 7 531,20 zł tj. 8,3 % planu
 Rozdział 71004 Plany zagospodarowania przestrzennego.
 Na plan 82 472 zł wykonanie 0 zł , środki zaplanowane na zapłatę należności za wykonanie planu zagospodarowania przestrzennego . Do końca roku 2013 urbanista przez kolejny rok nie wywiązał się z zawartej umowy i nie przedstawił dokumentów umożliwiających zapłatę za wykonaną usługę.
 Rozdział 71035 Cmentarze
 Na plan 1 660,00 zł wykonanie 908,16 zł tj.  54,7  %
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań- 908,16 zł
 Wydatki na bieżące utrzymanie grobów żołnierskich na cmentarzu.
 Rozdział 71095 Pozostała działalność.
 Na plan 6.640,00 zł wykonanie 6 623,04 zł tj.  99,7 %.
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań 6 623,04 zł  zakup materiałów na remont mogiły, oraz bieżące utrzymanie pomników żołnierzy poległych w czasie II wojny światowej,
 DZIAŁ 750
 ADMINISTRACJA PUBLICZNA
 Na plan 1 498 698,00 zł wykonanie 1 483 708,16 zł tj. 99,0  % planu.
 Rozdział 75011 Urzędy wojewódzkie.
 Na plan 53 248,00 zł wykonanie  52 912,12  zł tj. 99,4 % planu.
 * w grupie wynagrodzenia i składki od nich naliczane  42 398 zł
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań  10 514,12 zł, w tym:
 - zakup materiałów i wyposażenia 2 483,31  zł, (zakup druków, zakup artykułów na organizację uroczystości 50-lecia pożycia związku małżeńskiego)
 - zakup usług pozostałych 8 030,81  zł, (obsługa serwisowa oprogramowania Micropesel,  konserwacja   systemu USC, zakup mebli).
 Rozdział: 75022  Rady gmin (miast i miast na prawach powiatu).
 Plan 115 200 zł – wykonanie 114 737,68 zł tj.  99,6 % planu.
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań 2 014,87 zł, w tym:
 - zakup materiałów i wyposażenia 819,87 zł ( art. spożywcze i pozostałe)
 - usługi pozostałe 1 195 zł ( usługi transportowe)
 * w grupie świadczenia na rzecz osób fizycznych 112 722,81 zł ( diety Rady Gminy)
 Rozdział: 75023  Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu).
 Na plan 1 255 840 zł  wykonanie  1243 697,97 zł tj. 99,0  % planu.
 * w grupie wynagrodzenia i składki od nich naliczane – 1 061 429,76 zł, w tym:
 - wynagrodzenia  osobowe  812 450,22 zł
 - dodatkowe wynagrodzenie roczne  66 381,54 zł
 - składka ZUS  146 226,63 zł
 - składka FP    14 966,37 zł
 - wynagrodzenia bezosobowe 21 405,00 zł
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań  181 980,41 zł, w tym:
 - zakup materiałów i wyposażenia 33 122,79 zł (materiały biurowe ,  środki czystości , zakup prasy                   i publikacje książkowe , druki, tusze do drukarek, papier ksero  i inne).
 - zakup energii elektrycznej i cieplnej  40 122,64 zł
 - zakup usług remontowych  4 500 zł
 - zakup usług zdrowotnych  1 000 zł
 - zakup usług  pozostałych    34 626,73 zł, ( usługi pocztowe , usługi kominiarskie , obsługa bankowa ,   obsługa serwisowa ksero , wykonanie pieczątek , zakup mebli i inne).
 - zakup usług dostępu do sieci Internet   1 804,84 zł,
 - opłaty z tyt. usług telefonii komórkowej  5 019,27 zł
 - opłaty z tyt. usług telefonii stacjonarnej  7 853,39 zł
 - podróże służbowe krajowe    16 308,34 zł , ( delegacje służbowe ,  ryczałty samochodowe )
 - odpisy na ZFŚS  25 091,11 zł,
 -  koszty  odszkodowania 4 520,00 zł,
 -  szkolenia 6 598,30 zł
 - różne opłaty i składki 1 413,00 zł
 * w grupie świadczenia na rzecz osób fizycznych 287,80 zł
 - ekwiwalent za pranie odzieży roboczej , pozostałe wydatki związane z BHP
 Rozdział 75075 Promocja jednostek samorządu terytorialnego.
 Na plan 19 500 zł, wykonanie 19 456,43  zł tj. 99,8 %.
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań 19 456,43 zł (materiały promocyjne,  usługi transportowe na występy KGW oraz młodzieży promujące gminę, wydruk kalendarzy).
 Rozdział: 75095  Pozostała działalność
 Na plan 54 910 zł  wykonanie 52 903,96  zł tj. 96,3 % planu.
 * w grupie wynagrodzenia i składki od nich naliczane 18 755,00 zł (prowizja sołtysów za pobór podatków) ,
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań 18 732,29 zł ( wydatki związane
 z poborem podatków, m.in. konserwacja oprogramowania, opłaty pocztowe za wysyłkę upomnień).
 * w grupie świadczenia na rzecz osób fizycznych- 15 416,67 (diety sołtysów).
 
 DZIAŁ 751
 URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI
 I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA.
 Na plan  909,00 zł  wykonanie  909,00  zł tj. 100,0 % planu.
 Rozdział 75101 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa .
 Na plan  909,00 zł, wykonanie 909,00 zł tj. 100,0 % planu.
 * w grupie wynagrodzenia i składki od nich naliczane 909 zł (za sporządzanie list wyborczych- środki z dotacji).
 
 DZIAŁ 754
 BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
 Na plan 95 904,98 zł wykonanie  61 964,82 zł tj. 64,6 % planu.
 Rozdział: 75412 Ochotnicze straże pożarne.
 Na plan 62 904,98 zł wykonanie 61 964,82 zł  tj. 98,5 % planu.
 * w grupie wynagrodzenia i składki od nich naliczane  7 376,00 zł - wynagrodzenie konserwatora - kierowcy
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań  29 097,34 zł ,w tym:
 - zakup materiałów i wyposażenia  8 982,62 zł ( paliwo,  zakup umundurowania i części do samochodu OSP)
 - energia elektryczna 15 546,61 zł, ( energia elektryczna i cieplna),
 - zakup usług zdrowotnych 830,00 zł,
 - zakup usług pozostałych 1 161,71 zł ( wykonie półek do agregatów, przegląd samochodów, nabijanie butli z tlenem i inne)
 - wyjazdy służbowe 170,40 zł
 - opłaty i składki  2 406 zł ( ubezpieczenia samochodu i członków OSP )
 * w grupie świadczenia na rzecz osób fizycznych 9 587,10 zł jako ekwiwalent za udział w akcjach gaśniczych.
 * w grupie dotacje na zadania bieżące 15 904,38 zł  dotacja jako wkład własny w realizację dwóch projektów dot. remontu pomieszczenia OSP , oraz organizacji dożynek gminnych.
 Rozdział 75421 Zarządzanie kryzysowe
 Na plan 33 000,00 zł  wykonanie  0 zł.
 DZIAŁ  757
 OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO
 Na plan  270 000 zł, wykonanie  224 927,48 zł , tj. 83,3 % planu
 * w grupie wydatki na obsługę długu 224 927,48 zł jako odsetki od wcześniej zaciągniętych kredytów          i   pożyczek
 DZIAŁ 801
 OŚWIATA I WYCHOWANIE
 Plan na 2013 rok wynosił  6 376 939 zł, wykonanie  6 036 497,80 zł tj.  94,7 % planu.
 Rozdział 80101 Szkoły podstawowe.
 Na plan  3 292 075,00 zł  wykonanie  wynosi 3 236 447,66 zł tj.  98,3 % planu.
 * w grupie wynagrodzenia i składki od nich naliczane  2 469 752,59 zł
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań  251 528,64 zł, w tym:
 - zakup  materiałów  i wyposażenia 35 241,25 zł
 - zakup pomocy naukowych, dydaktycznych, książek 2 375,52 zł
 - zakup energii  6 816,15  zł
 - zakup usług remontowych  59 754,50 zł
 - zakup usług zdrowotnych     1 950,00 zł
 - zakup usług pozostałych  29 810,28 zł
 - zakup usług dostępu do sieci Internet  701,76 zł
 - opłaty z tyt. zakupu usług telefonii stacjonarnej 4 862,68 zł
 - podróże służbowe krajowe 2 519,78 zł
 - odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych   102 906,72 zł
 - podatek od nieruchomości 276,00zł
 - szkolenia  2 700,00 zł
 - ubezpieczenia 1 614 zł
 * w grupie świadczenia na rzecz osób fizycznych  122 800,39 zł ( dodatki mieszkaniowe dla nauczycieli).
 * w grupie dotacje na zadania bieżące 392 366,04 zł dotacja dla Stowarzyszenia w Zaleziance.
 Rozdział 80103 Odziały przedszkolne w szkołach podstawowych.
 Na plan  235 032,00 zł, wykonanie 207 044,46 zł tj.  88,1  %.
 * w grupie wynagrodzenia i składki od nich naliczane  183 097,27 zł
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań  13 866,52 zł, w tym:
 - zakup energii 1 174,92 zł
 - zakup usług pozostałych    598,38 zł
 - odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 6 681,48 zł
 - inne niezbędne do zachowania ciągłości działania jednostek   5 411,74 zł
 * w grupie świadczenia na rzecz osób fizycznych  10 080,67 zł ( dodatki mieszkaniowe dla nauczycieli ).
 Rozdział 80104  Przedszkola.
 Na  plan 288 853,00 zł wykonanie wynosi  231 651,86 zł tj. 80,2 % planu.
 * w grupie wynagrodzenia i składki od nich naliczane 191 140,03 zł
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań 29 926,39 zł, w tym:
 - zakup materiałów i wyposażenia 3 301,11 zł
 - zakup energii 1 911,69 zł,
 - zakup usług remontowych 9 902,20 zł ( remont podłogi)
 - zakup usług pozostałych  1 038,10 zł
 - podróże służbowe krajowe 118,29 zł
 - odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 11 965,00 zł
 -  inne niezbędne do zachowania ciągłości działania jednostek  1 690 zł
 * w grupie świadczenia na rzecz osób fizycznych  10 585,44 zł ( dodatki mieszkaniowe dla nauczycieli)
 Rozdział 80110  Gimnazja
 Na plan 2 173 700,00 zł wykonanie wynosi   2  007 146,13  zł   tj. 92,3 % planu.
 * w grupie wynagrodzenia i składki od nich naliczane   1 426 160,43 zł
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań  503 191,45 zł, w tym:
 - zakup  materiałów  i wyposażenia 85 347,31 zł
 - zakup pomocy naukowych, dydaktycznych, książek  2 142,61 zł
 - zakup energii  301 519,15  zł
 - zakup usług remontowych  17 152,70 zł
 - zakup usług zdrowotnych      540,00 zł
 - zakup usług pozostałych  30 494,45 zł
 - podróże służbowe krajowe 2 308,50 zł
 - różne opłaty i składki 5 945,00  zł
 - odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych   57 628,18 zł
 - inne niezbędne do zachowania ciągłości działania jednostek   113,55 zł
 * w grupie świadczenia na rzecz osób fizycznych  77 794,25 zł ( dodatki mieszkaniowe dla nauczycieli)
 Rozdział 80113 Dowożenie uczniów do szkół
 Na plan 326 200,00 zł  wykonanie wynosi 303 564,78 zł tj. 93,1 % planu.
 * w grupie wynagrodzenia i składki od nich naliczane 61 264,10 zł
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań  242 300,68  zł ( dowóz uczniów  do szkół)
 Rozdział 80146 Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli.
 Na  plan 8 300,00 zł, wykonanie wynosi 4 165,39 zł tj. 50,2  % planu.
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań  4 165,39 zł ( dokształcanie nauczycieli)
 Rozdział 80195 Pozostała działalność.
 Na plan  52 779,00 zł wykonanie wynosi 46 477,52 zł tj. 88,1 % planu.
 * w grupie wynagrodzenia i składki od nich naliczane 320,00 zł wynagrodzenie komisji egzaminacyjnej
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań  43 437,76 zł, ( odpisy na ZFŚS emerytowanych nauczycieli ),
 * w grupie dotacje na zadania bieżące  2 719,76 zł dotacja na dofinansowanie dzieci uczęszczających do przedszkola  na terenie innej gminy.
 
 DZIAŁ 851
 OCHRONA ZDROWIA
 Na plan 76 710,00 zł wykonanie wynosi 52 674,04 zł tj. 68,7 % planu.
 Rozdział 85153 Zwalczanie narkomanii.
 Na plan 6 000,00 zł, wykonanie 2 026,00 zł
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań 2 026 zł
 Rozdział   85154 Przeciwdziałanie alkoholizmowi.
 Na plan 70 710,00 zł wydatkowano 50 648,04 zł tj. 71,6 % planu.
 * w grupie wynagrodzenia i składki od nich naliczane 24 077,60 zł ( wynagrodzenie osoby zatrudnionej jako pełnomocnik ds. profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych , oraz wynagrodzenia członków komisji za udział w posiedzeniach )
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań  16 570,44 zł, w tym:
 - zakup materiałów i wyposażenia  3 105,02 zł
 - zakup usług pozostałych 12 508,51 zł (programy profilaktyczne, kolonie)
 - różne opłaty i składki (opłata biegłego sądowego) 240,00 zł,
 - przejazdy na terapię 180,88 zł
 - odpis socjalny profilaktyka 536,03 zł
 * w grupie dotacje na zadania bieżące 10 000 zł (dotacja celowa przekazana dla organizacji pozarządowych na zorganizowanie wypoczynku letniego dla dzieci z rodzin , w których występuje problem alkoholowy ( podmioty wyłonione w drodze konkursu).
 DZIAŁ 852
 POMOC SPOŁECZNA
 Na plan 2 866 884,02  zł wykorzystano  2 807 335,78 zł  tj.  97,9 % planu.
 Rozdział 85202 Domy pomocy społecznej.
 Na plan 91 800,00 zł wykonanie 86 849,36   zł tj.  94,6 %.
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań 86 849,36 zł ( dopłata do umieszczenia osób w domach pomocy społecznej).
 Rozdział 85206 Pomoc rodzinie
 Na plan 32 405,00 zł wykonanie 27 023,36 zł tj.  83,4 %.
 * w grupie wynagrodzenia i składki od nich naliczane 27 023,36 zł
 Rozdział 85212 Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego
 Na plan 1 937 847,00 zł  wykonano 1 906 992,11 zł  tj. 98,4 % planu.
 * w grupie wynagrodzenia i składki od nich naliczane 112 115,10 zł
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań 14 654,40 zł,
 * w grupie świadczenia na rzecz osób fizycznych 1 780 222,61 zł ( wypłata świadczeń rodzinnych)
 Rozdział 85213 Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące
 w zajęciach w centrum integracji społecznej.                                                                                                                                                                                    Na plan  26  172,00 zł  wykonano  25 508,90 zł  tj. 97,5  % planu.
 * w grupie  wydatki związane z realizacją statutowych zadań 25 508,90 zł (składki na ubezpieczenia zdrowotne ).
 Rozdział 85214 Zasiłki i pomoc w naturze  oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe.
 Na plan 119 409,00 zł  wykonanie 119 409,00 zł tj. 100,0  % planu
 * w grupie świadczenia na rzecz osób fizycznych 100 570,00 zł ( zasiłki  celowe)
 * w grupie wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt. 2 i 3 – kwota 18 839 zł – realizacja projektu  POKL.
 Rozdział 85216 Zasiłki stałe
 Na plan 157 527,00 zł  wykonanie 156 744,27 zł tj. 99,5 %  planu
 * w grupie świadczenia na rzecz osób fizycznych 156 744,27 zł ( wypłata zasiłków stałych)
 Rozdział 85218 Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie
 Na plan 7 192,02 zł  wykonanie 6 742,01 zł tj. 93,7 %  planu
 * w grupie  wydatki związane z realizacją statutowych zadań 6 742,01 zł opłata za pobyt dzieci
 w rodzinach zastępczych i ośrodku opiekuńczym.
 Rozdział 85219 Ośrodki pomocy społecznej.
 Na plan 338 290,00 zł  wykonanie 335 711,44  zł tj.  99,2 % planu
 * w grupie wynagrodzenia i składki od nich naliczane 271 763,93 zł
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań 62 158,64 zł, w tym:
 - zakup materiałów i wyposażenia  17 099,67 zł
 - zakup energii 2 878,44 zł
 - zakup usług pozostałych  22 381,87 zł
 - zakup usług dostępu do sieci Internet 593,44 zł
 - opłaty z tyt. zakupu usług telefonii stacjonarnej  3 023,49zł
 - opłaty czynszowe 5 602,92 zł
 - delegacje służbowe 2 550,49 zł
 - odpis na ZFŚS  5 299,32 zł
 - szkolenia 2 650,00 zł, inne 79,00 zł
 * w grupie świadczenia na rzecz osób fizycznych 1 788,87 zł
 Rozdział 85228  Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze.
 Na plan 5 049,00 zł  wykonanie  4 257,52 zł tj. 84,3  %.
 * w grupie wynagrodzenia i składki od nich naliczane 4 257,52 zł
 Rozdział 85295 Pozostała działalność
 Na plan 151 193,00 zł  - wykonanie 138 097,81 zł  tj. 91,3 % planu.
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań 1 397,81 zł,
 * w grupie świadczenia na rzecz osób fizycznych 136 700,00 zł- dożywianie
 DZIAŁ 853
 POZOSTAŁE ZADANIA W ZAKRESIE POLITYKI SPOŁECZNEJ
 Na plan 882 378,00  zł wykonano 805 424,29 zł tj. 91,3  %  planu.
 * w grupie wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt. 2 i 3 – kwota 805 424,29 zł, w tym :
 - realizacja   przez GOPS w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, projektu pn. 'Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej'- kwota 159 414,53 zł,
 - realizacja przez Urząd Gminy programów:
 * „ Utworzenie placu zabaw w miejscowości Kamionki”  kwota 9 594,00 zł
 * „Wyrównywanie szans w Gminie Łączna” kwota 104 131,47 zł
 - realizowany przez Zespół Szkół w Łącznej projekt  „Bajkowy świat” kwota 532 284,29 zł
 DZIAŁ 854
 EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA
 Na plan 166 600,00 zł wykonanie 166 600,00 zł. tj. 100,0  % planu.
 Rozdział 85415 Pomoc materialna dla uczniów.
 •	w grupie świadczenia na rzecz osób fizycznych  166 600,00 zł, w tym 151 475,00 zł wypłata stypendiów uczniom  , oraz  zakup podręczników dla uczniów 15 125,00 zł.
 DZIAŁ 900
 GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA
 Na plan  774 460,00 zł wykonano 617 436,80 zł tj. 79,7 % planu.
 Rozdział 90001 Gospodarka ściekowa i ochrona wód.
 Na plan 149 300,00 zł wykonanie wynosi 149 279,97 zł  tj. 100,0 % planu.
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań 19 680,00 zł za koncepcję modernizacji oczyszczalni ścieków w Kamionkach.
 * w grupie dotacje na zadania bieżące: 129 599,97 zł ( dotacja do Zakładu Gospodarki Komunalnej  Łącznej na dopłatę do cen ścieków ).
 Rozdział 90002 Gospodarowanie odpadami.
 Na plan 193 800,00  zł wykonanie  125 624,31 zł. tj.  64,8 % planu
 * w grupie wynagrodzenia i składki od nich naliczane 266,00 zł ( prowizja sołtysów)
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań 125 358,31 zł , w tym:
 - zakup materiałów i usług -12 273,11 zł, ( zakup komputerów, licencji, oprogramowania, stacji dokującej),
 - zakup usług pozostałych 113 085,20 zł ( za wywóz odpadów komunalnych z terenu gminy, konserwacja oprogramowania)
 Rozdział 90003 Oczyszczanie miast i wsi.
 Na plan 11 300,00  zł wykonanie  9 524,53 zł. tj.  84,3 % planu.
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań  9 524,53 zł (wywóz nieczystości z przystanków autobusowych, oraz z Urzędu Gminy)
 Rozdział 90015  Oświetlenie ulic, placów i dróg.
 Na plan 374 089,00 zł – wykonanie  317 220,11 zł tj. 84,8 % planu.
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań  317 220,11 zł, w tym:
 - oświetlenie uliczne  122 711,50 zł,
 -oświetlenie węzła Zalezianka i MOP  152 886,44 zł
 - konserwacja oświetlenia ulicznego  41 622,17 zł
 Rozdział 90019 Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska
 Na plan 29 221,00 zł – wykonanie 0 zł .
 W 2013 roku nie dokonano odbioru i utylizacji wyrobów zawierających azbest.
 Rozdział 90095 Pozostała działalność.
 Na plan  16 750,00  zł wykonanie 15 787,88 zł tj. 94,3 % planu.
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań  15 787,88 zł ( wyłapywanie bezdomnych zwierząt, usługi weterynaryjne, przetrzymywanie w schronisku bezdomnych zwierząt).
 
 DZIAŁ 921
 KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO
 Na plan 79 700,00 zł, wykonanie 75 841,09 zł tj.  95,2  % planu.
 Rozdział 92116 Biblioteki.
 Na plan 65 000,00 zł  wykonanie 65 000,00 zł tj. 100,0 % planu.
 * w grupie dotacja na zadania bieżące 65 000,00 zł ( dotacja podmiotowa dla Instytucji Kultury- Gminna Biblioteka Publiczna)
 Rozdział 92195 Pozostała działalność
 Na plan 14 700,00 zł  wykonanie 10 841,09 zł , tj. 73,7 % planu.
 * w grupie wynagrodzenia i składki od nich naliczane 3 700,00 zł umowa zlecenie za wykonanie gminnej ewidencji zabytków,
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań  7 141,09 zł , wydatki przeznaczone na organizacje dożynek gminnych.
 DZIAŁ 926
 KULTURA FIZYCZNA I SPORT
 Na plan 74 000,00 zł wykonanie 69 269,88 zł tj. 93,6% planu.
 Rozdział 92605 Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu.
 Na plan 44 000,00 zł wykonanie 43 223,19  zł tj. 98,2 % planu
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań  8 223,19 zł ( wydatki Szkolnego Koła Sportowego )
 * w grupie dotacja na zadania bieżące – 35 000 zł ( dotacja celowa do ULKS Łączna)
 Rozdział 92695 Pozostała działalność
 Na plan 30 000,00 zł wykonanie 26 046,69 zł tj. 86,8 % planu
 * w grupie wydatki związane z realizacją statutowych zadań  26 046,69 zł ( zapewnienie opieki ratownika oraz zakup piasku na plaże przy zbiorniku Jaśle, wykonanie chodnika przy boisku sportowym).
 
 Wydatki majątkowe
 
 Wykonanie 2 597 857,71zł, na plan 3 861 617,00 zł, tj. 67,3  % planu.
 
 Wykonanie wydatków majątkowych  w poszczególnych działach przedstawia się następująco:
 
 DZIAŁ 010
 ROLNICTWO I ŁOWIECTWO
 Na plan 160 000,00 zł wykonano  13 053,74  zł, tj.   8,2 % planu
 Kwota 13 053,74 zł przekazana do Związku Gmin Gór Świętokrzyskich na spłatę pożyczki i odsetek w WFOŚiGW zaciągniętej na realizację  zadania pn. ”Budowa kanalizacji w miejscowości Osełków ”.
 Niskie wykonanie w tym dziale wiąże się z przejęciem przez gminę z dniem 28.06.2013 roku długu ze ZGGŚ w kwocie 348 618,75 zł.
 DZIAŁ 600
 TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ
 Na plan 1 777 460,00 zł wykonano 1 772 777,07 zł, tj.99,7 % planu
 Rozdział 60016 – Drogi publiczne gminne
 Na plan 1 777 460,00 zł wykonano 1 772 777,07 zł , z tego realizacja inwestycji pn. „Budowa dróg dojazdowych do zbiornika wodnego Jaśle” , oraz odszkodowania za przejęte grunty pod budowę ww. drogi.
 
 DZIAŁ 720
 INFORMATYKA
 Na plan 366 518,00 zł wykonanie 9 780,96 zł, tj. 2,7 % planu
 Wydatki wykonane w tym rozdziale dotyczą wykonania niewielkiego zakresu inwestycji pn. „Rozbudowa Infrastruktury Informatycznej JST”.
 Stopień realizacji zadania na terenie naszej gminy uzależniony jest od instytucji Zarządzającej reprezentowanej przez Marszałka Województwa Świętokrzyskiego .
 
 DZIAŁ 801
 OŚWIATA I WYCHOWANIE
 Na plan 800 000,00 zł wykonanie  758 095,94 zł tj. 94,8 % planu
 Rozdział 80101 Szkoły podstawowe
 Na plan 800 000,00 zł wykonanie  758 095,94 zł tj. 94,8 % planu -  budowa  kotłowni węglowej w  Zespole Szkół w Łącznej.
 
 DZIAŁ 853
 POZOSTAŁE ZADANIA W ZAKRESIE POLITYKI SPOŁECZNEJ
 Na plan 38 000,00 zł wykonanie  38 000 zł tj. 100,0 % planu
 Wydatki w tym dziale dotyczą wydatków majątkowych przy realizacji projektu
 „ Wyrównywanie szans w Gminie Łączna” w grupie wydatki na programy finansowane          z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt. 2 i 3
 
 DZIAŁ 900
 GOPSODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA
 Na plan 6 200,00 zł wykonanie  6 150 ,00 zł tj. 99,2 % planu
 W rozdziale gospodarka odpadami zakupiono kolektor danych niezbędny do odczytywania kodów kreskowych przy odbiorze odpadów komunalnych od mieszkańców.
 
 DZIAŁ 921
 KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO
 Na plan 713 439,00 zł wykonanie  0 zł
 Planowane wydatki w tym dziale dotyczą zadania inwestycyjnego pn. ”Przebudowa budynku po byłej Szkole Podstawowej w Łącznej z przeznaczeniem na cele kulturalne”. W miesiącu grudniu 2013 roku podpisano umowę z wykonawcą, prace rozpoczęły się w miesiącu lutym 2014 roku, a zatem fakturowanie i płatności dotyczyć będą roku budżetowego 2014.
 
 
 
 
 
 
 
 REALIZACJA WYDATKÓW INWESTYCJI ROCZNYCH I WYDATKÓW ZWIĄZANYCH Z WIELOLETNIMI PROGRAMAMI  INWESTYCYJNYMI , ZAKUPÓW INWESTYCYJNYCH ORAZ DOTACJI NA REALIZACJĘ  ZADAŃ  MAJĄTKOWYCH
 Wykonane w  2013 roku  to:
 1.	Budowa dróg dojazdowych do zbiornika wodnego Jaśle  1 720 010,07 zł
 2.	Rozbudowa Infrastruktury Informatycznej JST  9 780,96 zł
 3.	Budowa kanalizacji Czerwona Górka Jęgrzna – pożyczka WFOŚiGW 13 053,74 zł
 4.	Zakupy majątkowe przy realizacji projektu „ Wyrównywanie szans w Gminie Łączna”  38 000 zł
 5.	Budowa kotłowni węglowej 758 095,94 zł
 6.	Budowa drogi w miejscowości Klonów -projekt  25 584,00 zł
 7.	Budowa drogi w miejscowości Zajamnie -projekt  27 183,00
 8.	Zakup kolektora danych 6 150,000 zł
 Realizację wydatków inwestycyjnych przedstawiają załączniki 2, 3, 4.
 
 WYDATKI   NA PROGRAMY I PROJEKTY REALIZOWANE ZE ŚRODKÓW POCHODZĄCYCH Z BUDŻETU UNII EUROPEJSKIEJ ORAZ INNYCH ŹRÓDEŁ ZAGRANICZNYCH , NIEPODLEGAJĄCYCH ZWROTOWI
 
 W  2013 roku wykonanie dotyczące realizacji projektów wynosiło:
 * projekt „ Budowa dróg dojazdowych do zbiornika wodnego Jaśle” kwota 1 720 010,07 zł,
 * projekt „ e-świętokrzyskie- Rozbudowa Infrastruktury Informatycznej jst.” kwota
 9 780,96 zł
 * projekt :” Utworzenie placu zabaw w miejscowości Kamionki” kwota 9 594,00 zł
 * projekt „ Dziś szansą na lepsze jutro” kwota 178 253,53 zł
 * projekt „ Wyrównywanie szans w Gminie Łączna” kwota 142 131,47 zł
 * projekt „ Bajkowy Świat” kwota 532 284,29 zł
 Realizację projektów przedstawiono w Załączniku Nr 5.
 
 
 PRZYCHODY I ROZCHODY BUDŻETU
 
 Przychody w  2013 roku planowane z tytułu kredytów i pożyczek w kwocie  2 386 505  zł,  zaś z tytułu nadwyżki z lat ubiegłych 215 895,00 zł.
 Wykonanie przychodów z tytułu pożyczek i kredytów  wyniosło  1 860 000 zł,  nadwyżka z lat ubiegłych w kwocie 215 895,81 zł.
 Rozchody budżetu planowane z tytułu spłat kredytów i pożyczek w kwocie
 1 147 400 zł, wykonanie 1 171 134,56 zł
 Realizację przychodów i rozchodów przedstawia Załącznik Nr 6.
 
 DOCHODY I WYDATKI ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ ZADAŃ Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ I INNYCH ZADAŃ ZLECONYCH ODRĘBNYMI USTAWAMI
 
 Na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami Gmina otrzymuje dotacje. Są to głównie:
 - dotacja na zwrot części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
 - dotacja z Urzędu Wojewódzkiego na realizację zadań z administracji rządowej,
 - dotacja z Krajowego Biura Wyborczego – na utrzymanie stałego spisu wyborców.
 - dotacje na świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego  i zaliczki alimentacyjne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne  i rentowe z ubezpieczenia społecznego,
 - dotacja na składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia     z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne,
 Realizację dochodów i wydatków za   2013 rok  przedstawia Załącznik Nr 7.
 Jednocześnie Gmina za realizację dochodów Budżetu Państwa uzyskała dochody
 - 50 % kwoty ściągniętej przez komornika wypłaconej zaliczki alimentacyjne od dłużnika alimentacyjnego i 40 %lub 20 % kwoty ściągniętej przez komornika wypłaconego świadczenia z funduszu alimentacyjnego  od dłużnika alimentacyjnego w kwocie
 14 763,40 zł.
 
 DOCHODY I WYDATKI ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ ZADAŃ REALIZOWANYCH NA PODSTAWIE POROZUMIEŃ (UMÓW) MIĘDZY JEDNOSTKAMI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
 
 Gmina realizuje w ramach porozumień:
 1.	Ze Związkiem Gmin Gór Świętokrzyskich Bodzentyn – realizacja projektu budowa kanalizacji na terenie Gminy Łączna – spłata odsetek do WFOŚiGW kwota 13 053,74 zł.
 Realizację w/w dochodów i wydatków przedstawia Załącznik Nr 3 i Nr 8.
 
 PLAN DOCHODÓW I WYDATKÓW DOCHODÓW WŁASNYCH
 Realizację w/w dochodów za 2013 roku przedstawia załącznik Nr 10.
 
 PLAN PRZYCHODÓW I WYDATKÓW ZAKŁADÓW BUŻETOWYCH ORAZ DOCHODÓW WŁASNYCH
 
 Realizację w/w dochodów za  2013 roku przedstawia załącznik Nr 9 i Nr 11.
 
 DOTACJE UDZIELONE Z BUDŻETU GMINY
 
 Z budżetu Gminy, udzielono dotacji:
 - dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Łącznej na dopłatę do cen wody i ścieków, oraz    dopłatę   do odśnieżania
 -	dla Gminnej Biblioteki Publicznej,
 -	dla stowarzyszeń wyłonionych w drodze konkursu na realizację zadań:
 •	finansowanie zadań z zakresu kultury fizycznej i sportu
 •	zorganizowanie wypoczynku letniego dla dzieci z rodzin, w których występuje problem alkoholowy
 -  dla Stowarzyszenia Rozwoju Społecznego „Zalezianka”,
 - pokrycie kosztów dotacji przekazywanej na dzieci uczęszczające do przedszkola
 w gminie Zagnańsk
 Realizację dotacji udzielonych z budżetu gminy w  roku przedstawiają Załączniki
 Nr 11,  Nr 12, Nr 13.
 
 
 Wykonanie budżetu Gminy Łączna za   2013 roku zamknęło się deficytem
 w wysokości  652 623,97 zł, na planowany deficyt 1 455 000,00   zł.
 
 Zadłużenie Gminy  Łączna z tytułu kredytów i pożyczek na koniec  2013 roku zgodnie ze sprawozdaniem Rb-Z wynosi 6 895 818,75 zł.
 
 Wskaźnik obciążenia długiem w stosunku do dochodów na koniec 2013 roku wynosi 46,3 % przy dopuszczalnym 60% i nie narusza warunków wynikających z art. 170 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych.
 
 Wskaźnik spłaty długu i jego obsługi w stosunku do dochodów na koniec 2013 roku wynosi 9,1 % przy dopuszczalnym 15% i nie narusza warunków wynikających z art. 169 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych.
 
 Dnia 28 czerwca 2013 r. gmina  przejęła dług w kwocie   348 618,75 zł z tytułu pożyczki udzielonej Związkowi Gmin Gór Świętokrzyskich w Bodzentynie przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach  na realizację zadania inwestycyjnego pod nazwą „ Ochrona naturalnych walorów przyrodniczych Związku Gmin Gór Świętokrzyskich – etap 6 – Budowa kanalizacji sanitarnej w Gminie Łączna” zgodnie z Uchwałą Rady Gminy Łączna nr XXX/211/2013 z dnia 26 czerwca 2013 r.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Sporządziła: Alicja Miernik
 
 
 
 Łączna, dnia 05.03.2014 r.
 II.	INFORMACJA
 o  kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć, o których mowa w art. 226 ust. 3 ustawy
 o finansach publicznych za  2013 rok.
 
 
 Uchwałą Nr XXV/189/2013 Rady Gminy Łączna z dnia 30 stycznia  2013 roku uchwalona została Wieloletnia Prognoza Finansowa na lata 2013-2022.
 Zmiany w zakresie WPF dokonywane były   uchwałami Rady Gminy.
 Ostatnia zmiana została dokonana Uchwałą Rady Gminy Nr XXXV/238/2013 z dnia
 30 grudnia 2013 r.
 
 Wieloletnia Prognoza Finansowa sporządzona została do roku 2022. Termin ten został wyznaczony przez przedsięwzięcia, których termin realizacji mija w 2016 roku, oraz
 prognozą kwoty długu do roku 2022 tj. do okresu całkowitej spłaty zadłużenia gminy, która to jest częścią WPF.
 
 WPF określa dla każdego roku budżetowego:
 - dochody bieżące oraz wydatki bieżące budżetu Gminy Łączna , w tym na obsługę długu, na wynagrodzenia i składki od nich naliczane oraz wydatki związane z funkcjonowaniem organów jednostki samorządu terytorialnego,
 - dochody majątkowe, w tym dochody ze sprzedaży majątku oraz wydatki majątkowe,
 - wynik budżetu oraz przeznaczenie nadwyżki,
 - przychody i rozchody budżetu gminy z uwzględnieniem długu zaciągniętego  oraz planowanego do zaciągnięcia,
 - kwotę długu Gminy Łączna, oraz sposób finansowania spłaty długu,
 - objaśnienia przyjętych wielkości.
 
 Dane , o których mowa powyżej dotyczące planu roku 2013 i wykonania za
 2013 r. zostały omówione w części I „Informacja o przebiegu wykonania budżetu gminy Łączna za  2013 roku ’’.
 
 Wieloletnia Prognoza Finansowa przedstawia realny stan finansów Gminy Łączna..
 
 W załączniku  Nr 3 do Wieloletniej Prognozy Finansowej  Gminy Łączna zestawiono przedsięwzięcia z podziałem na bieżące i majątkowe według następujących grup:
 
 1. Programy, projekty lub zadania związane z programami realizowanymi z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej, w tym:
 
 1.1 Projekt pn. „Bajkowy świat” realizowany przez Zespół Obsługi Szkół w Łącznej . Wielkość planowanych nakładów zestawiono w załączniku Nr 5 pod poz. 8 do „ Informacji
 o przebiegu wykonania budżetu gminy Łączna za 2013 roku.
 Realizacja projektu przebiega prawidłowo. W 2013 roku utworzono dwa oddziały przedszkolne, realizacja projektu finansowanego ze środków europejskich zakończy się
 w 2014 roku, przy jednoczesnym dwuletnim obowiązku kontynuowania przedsięwzięcia.
 
 1.2 Projekt pn. „Wyrównywanie szans w Gminie Łączna” realizowany przez Urząd Gminy.
 Wielkość planowanych nakładów zestawiono w załączniku Nr 5 pod poz. 7 do „ Informacji
 o przebiegu wykonania budżetu gminy Łączna za 2013 roku.
 Realizacja projektu przebiega prawidłowo.
 
 1.3 Projekt pn. „Budowa dróg dojazdowych do zbiornika wodnego Jaśle”- realizowany przez Urząd Gminy. Inwestycja zakończona , rozliczona. Wielkości planowanych  nakładów zestawiono w załączniku Nr 5 pod poz.1 do „ Informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy Łączna za  2013 roku”.
 
 1.4 Projekt pn. „ e- świętokrzyskie Rozbudowa Infrastruktury Informatycznej  JST”.  Rozpoczęto niewielki zakres realizacji projektu. Stopień realizacji zadania na terenie naszej gminy uzależniony jest od instytucji Zarządzającej reprezentowanej przez Marszałka Województwa Świętokrzyskiego . Wielkość planowanych i poniesionych nakładów zestawiono w załączniku Nr 5 pod poz.2  do „ Informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy Łączna za  2013 roku”.
 
 1.5 Projekt pn. ”e- świętokrzyskie Budowa Systemu Informacji Przestrzennej Województwa Świętokrzyskiego. Nie rozpoczęto realizacji projektu. Stopień realizacji zadania na terenie naszej gminy uzależniony jest od instytucji Zarządzającej reprezentowanej przez Marszałka Województwa Świętokrzyskiego . Wielkość planowanych nakładów zestawiono w załączniku Nr 5 pod poz. 3 do „ Informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy Łączna za  2013 roku.
 
 1.6 Projekt pn. „Przebudowa budynku po byłej Szkole Podstawowej z przeznaczeniem na cele kulturalne” realizowany przez Urząd Gminy  w Łącznej . Wielkość planowanych nakładów zestawiono w załączniku Nr 5 pod poz. 4 do „ Informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy Łączna za 2013 roku. Umowa z wykonawcą podpisana w miesiącu grudniu 2014r, planowane rozpoczęcie prac w miesiącu lutym 2014 r.
 
 2. Programy, projekty lub zadania pozostałe, w tym:
 
 2.1 Zadania pn. „ Budowa kanalizacji Czerwona Górka  Jęgrzna - Osełków „. Wielkości planowanych i poniesionych nakładów zestawiono w załączniku Nr 3 pod poz. 3 do „ Informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy Łączna za  2013 roku”.
 
 2.2 Zadanie pn. „Budowa kanalizacji Łączna-Gózd „ inwestycja zaplanowana do realizacji od 2014 roku.
 
 2.3 Zadanie pn. „ Budowa kanalizacji Występa -  Zaleziana- Jaśle- Stawik „
 Wielkości planowanych nakładów zestawiono w załączniku Nr 3 pod poz.2. do „ Informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy Łączna za  2013 roku”.
 
 Gmina Łączna nie udzielała i nie planowała środków na wieloletnie poręczenia i gwarancje.
 Gmina Łączna nie realizuje projektów związanych z umowami partnerstwa publicznoprawnego.
 
 
 
 Sporządziła: Alicja Miernik
 Łączna, dnia 05.03.2014 r.
 
 
 Data wprowadzenia: 2014-06-02 1005
 Data upublicznienia: 2014-06-02
 Art. czytany: 5703 razy
 
 
 |  |