(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Urząd Gminy
Statut Gminy
Wójt Gminy
Rada Gminy
Prawo miejscowe
Budżet i finanse
Zamierzenia, strategie i programy
Publiczny dostępny wykaz danych o środowisku
Oświadczenia majątkowe
Przetargi
Ochrona środowiska
Jednostki organizacyjne
Rejestry
Komunikaty
Wybory Samorządowe/Sołeckie/Izby Rolne/Ławnicy/Sejmu i Senatu RP/PE/Prezydent RP
Konkurs na stanowiska urzędnicze
Konkursy na dyrektorów szkół
Współpraca z Organizacjami Pożytku Publicznego
Audyty i Kontrole
Kącik adopcyjny bezpańskich zwierząt
Druki dla interesantów
Sprawozdania
Rewitalizacja
RODO
Narodowy Spis Powszechny/Rolny/Ludności
-------------------------
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Zarządzenie Nr 15/2024 Wójta Gminy Łączna z dnia 11 kwietnia 2024r.
» Zarządzenie Nr 14/2024 Wójta Gminy Łączna z dnia 4 kwietnia 2024r.
» Zarządzenie Nr 13/2024 Wójta Gminy Łączna z dnia 29 marca 2024r.
» Informacja Wójta Gminy Łączna z dnia 15 kwietnia 2024r.
» Projekt UCHWAŁA NR .......... RADY GMINY ŁĄCZNA z dnia ............ 2024 r.
  • Urząd Gminy
  • Deklaracja dostępności
  • Deklaracja Dostępności

    Deklaracja dostępności

    Urząd Gminy Łączna zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Łączna.

    Data publikacji strony internetowej: 2003

    Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2006

    Dokłada się starań, aby na bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej.
    Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej.

    Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych, poprawienie dostępności strony niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.

    Linki - także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie. Pozostałe są poprawiane w miarę możliwości.

    Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie).

    Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
    Jedno z takich darmowych narzędzi znajduje się na stronie OnlineOCR

    W przypadku braku możliwości skorzystania z powyższego rozwiązania prosimy o telefon do jednostki w celu umówienia się na przeczytanie niedostępnego dokumentu.

    Oświadczenie sporządzono dnia: 21.09.2020. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test - European Internet Inclusion Initiative (http://checkers.eiii.eu/), z którego wynika, że strona internetowa www.ugsokoly.bip.podlaskie.pl spełnia wymagania w 75.00 %.

    Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

    Informacje zwrotne i dane kontaktowe

    Mirosław Kopytek - Sekretarz Gminy koordynator ds. dostępności informacyjno - komunikacyjnej i architektonicznej

    Piotr Romanek - informatyk koordynator ds. dostępności cyfrowej

    Ewa Sadowska - koordynator ds. dostępności informacyjno - komunikacyjnej oraz cyfrowej w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji
    e - mail: [email protected]

    Adam Solecki - koordynator ds. dostępności architektonicznej w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji
    e - mail: [email protected]

    W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest informatyk Piotr Romanek. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (41) 25 48 963 oraz mailowo [email protected]

    Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

    Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

    Dostępność architektoniczna

    Urząd Gminy Łączna, ul. Czerwona Górka 1B, 26-140 Łączna

    Do budynku prowadzą dwa wejścia. Do wejścia głównego oraz bocznego prowadzą schody. Wejście boczne jest przeznaczone wyłącznie dla urzędników i pracowników obsługi. Budynek jest wyposażony w podjazd dla osób niepełnosprawnych.

    Sekretariat znajduję się na pierwszym piętrze naprzeciwko schodów, pokój nr 11

    W budynku nie ma windy. Osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich powinny skorzystać z dzwonka. Po uruchomieniu sygnału zostanie wezwany pracownik sekretariatu.
    W budynku nie ma toalety przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych.

    Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

    Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

    W urzędzie nie ma pętli indukcyjnych.

    W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

    W urzędzie osoby niepełnosprawne mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza - przewodnika. Osoby uprawnione zobowiązane są zgłosić zamiar korzystania z usługi tłumacza języka migowego, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie, kontaktując się z pracownikiem urzędu za pomocą:
    • Tel: (41) 25 48 960
    • Faks: 41 25 48 977
    • e-mail: [email protected]
    podając datę oraz godzinę wizyty w urzędzie oraz sposób przekazania informacji zwrotnej. Po otrzymaniu zgłoszenia urząd zapewni pomoc tłumacza języka migowego w terminie wyznaczonym przez osobę uprawnioną. W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia przekazana zostanie informacja o niemożliwości załatwienia sprawy w terminie wskazanym, z wyznaczeniem możliwego terminu realizacji świadczenia lub wskazaniem na inną formę jego realizacji.

    AKTUALIZACJA DEKLARACJI DOSTĘPNOŚCI

    ( art. 11 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019r. poz. 848) )

    W wyniku przeglądu deklaracji dostępności potwierdzam jej aktualność na dzień 2022-02-10.

    Dostępność architektoniczna

    · Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami;

    Przed budynkiem Urzędu w 2021 roku wybudowano parking oraz wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami, z niezbędnym oznakowaniem poziomym i pionowym.

    · Informacje dot. komunikacji publicznej do siedziby Urzędu Gminy Łączna;


    Wójt Gminy Łączna wykonując obowiązki organizatora publicznego transportu drogowego w ostatnim okresie uruchomił linie komunikacyjne Występa – Występa i Kamionki - Kamionki umożliwiające mieszkańcom nieposiadającym własnego środka transportu dojazd do budynku Urzędu oraz innych jednostek użyteczności publicznej znajdujących się na terenie Gminy.




    Data wprowadzenia: 2020-09-28 1045
    Data upublicznienia: 2020-09-28
    Art. czytany: 2486 razy

    » Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego Przedszkole Samorządowe w Goździe - rozmiar: 107431 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    » Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego Przedszkole w Łącznej - rozmiar: 1349068 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    » Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego Szkoła Podstawowa w Goździe - rozmiar: 107578 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    » Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego Szkoła Podstawowa w Łącznej - rozmiar: 1320464 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    » Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego Urząd Gminy Łączna - rozmiar: 1402456 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    » Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego Zespół Szkolno-Przedszkolny w Łącz - rozmiar: 1329271 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Mirosław Kopytek
    Autor dokumentu: Mirosław Kopytek
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy Łączna
    Czerwona Górka 1B
    26 - 140 Łączna

    tel. 041/25 - 48 - 960
    fax. 041/25-48-977

    Godziny otwarcia:
    Poniedziałek
    7.30-16.00
    Wtorek - Czwartek
    7.30-15.30
    Piątek
    7.30-15.00

    Kasa czynna:
    poniedziałek - piątek
    8.00-13.30

    ePUAP – adres skrytki podawczej: /09v7jfy1xv/SkrytkaESP

    Starostwo Powiatowe
    w Skarżysku-Kamiennej
    www.spskarzysko.bip.doc.pl

    Dziennik Ustaw
    http://dziennikustaw.gov.pl
    Monitor Polski
    http://monitorpolski.gov.pl

    Urząd Gminy Łączna