(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Urząd Gminy
Statut Gminy
Wójt Gminy
Rada Gminy
Prawo miejscowe
Budżet i finanse
Zamierzenia, strategie i programy
Publiczny dostępny wykaz danych o środowisku
Oświadczenia majątkowe
Przetargi
Ochrona środowiska
Jednostki organizacyjne
Rejestry
Komunikaty
Wybory Samorządowe/Sołeckie/Izby Rolne/Ławnicy/Sejmu i Senatu RP/PE/Prezydent RP
Konkurs na stanowiska urzędnicze
Konkursy na dyrektorów szkół
Współpraca z Organizacjami Pożytku Publicznego
Audyty i Kontrole
Kącik adopcyjny bezpańskich zwierząt
Druki dla interesantów
Sprawozdania
Rewitalizacja
RODO
Narodowy Spis Powszechny/Rolny/Ludności
-------------------------
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Zarządzenie Nr 53/2024 Wójta Gminy Łączna z dnia 7 października 2024r.
» UCHWAŁA NR VII/28/2024 RADY GMINY ŁĄCZNA z dnia 26 września 2024 r.
» UCHWAŁA NR VII/27/2024 RADY GMINY ŁĄCZNA z dnia 26 września 2024 r.
» UCHWAŁA NR VII/26/2024 RADY GMINY ŁĄCZNA z dnia 26 września 2024 r.
» UCHWAŁA NR VII/25/2024 RADY GMINY ŁĄCZNA z dnia 26 września 2024 r.
  • Przetargi
  • 2022r.
  • Pytania i odpowiedzi do przetargu - Kompleksowa termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w miejscowości Zalezianka gm. Łączna

    Łączna, 2022.01.17

    Nr referencyjny postępowania: T.271.4.2021

    Wszyscy zainteresowani

    ODPOWIEDZI NA PYTANIA
    Dotyczy: Zamówienia w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.) pn.:
    Kompleksowa termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w miejscowości Zalezianka gm. Łączna.

    Działając na podstawie art. 284 ust. 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.), uprzejmie informuję, iż do Zamawiającego wpłynęły wnioski o wyjaśnienie treści Specyfikacji Warunków Zamówienia. Poniżej przedstawiam ich treść wraz z wyjaśnieniem udzielonym przez Zamawiającego

    PYTANIE 1:
    W związku z planowanym udziałem naszej firmy w w/w postępowaniu przetargowym zwracamy się z uprzejmą prośbą o :
    a) zamieszczenie na stronie Zamawiającego dokumentacji technicznej na wykonanie robót elektrycznych i PV. Brak tak ważnego elementu dokumentacji przetargowej czyni wycenę tegoż elementu niemożliwą do zaoferowania . W przypadku nie udostępnienia dokumentacji przetargowej wnioskujemy o wyłączenie robót elektrycznych i PV z zakresu robót niezbędnego do wykonania.

    b) ponadto wnioskujemy o przekazanie - uzupełnienie dokumentacji przetargowej o wycenę robót demontażowych w zakresie instalacji centralnego ogrzewania (demontaż rurociągów oraz grzejników) oraz demontaż urządzeń i armatury w obrębie kotłowni.

    ODPOWIEDŹ 1:
    a) Zamawiający uzupełnia na swojej stronie https://www.uglaczna.bip.doc.pl/ brakującą dokumentację techniczną dot. wykonania robót elektrycznych;

    b) roboty demontażowe w zakresie instalacji centralnego ogrzewania (demontaż rurociągów oraz grzejników) oraz demontaż urządzeń i armatury w obrębie kotłowni wchodzą w zakres przedmiotu zamówienia. Ofertę należy przygotować zgodnie z zapisami SWZ: „...z uwagi na ryczałtową formę wynagrodzenia podstawą wyceny oferty jest dokumentacja projektowa. Jeżeli wystąpią różnice pomiędzy projektem, a przedmiarami robót (które stanowią dokumenty pomocnicze dla wykonawcy), do wyceny należy przyjąć wielkości zawarte w projekcie”.

    PYTANIE 2:
    a. W projekcie jest zapis odnośnie wykonania opaski z kostki brukowej wokół budynku. W przedmiarze robót jest taka pozycja. Czy należy uwzględnić te prace w wycenie?
    b. w przedmiarze uwzględniono pięć typów lamp oświetleniowych: A, B, C, D, E, F. W materiałach przetargowych nie ma ich charakterystyki. Czy można prosić o uszczegółowienie tej kwestii?

    ODPOWIEDŹ 2:
    a. Ofertę należy przygotować zgodnie z zapisami SWZ: „...z uwagi na ryczałtową formę wynagrodzenia podstawą wyceny oferty jest dokumentacja projektowa. Jeżeli wystąpią różnice pomiędzy projektem, a przedmiarami robót (które stanowią dokumenty pomocnicze dla wykonawcy), do wyceny należy przyjąć wielkości zawarte w projekcie”.

    b. Zamawiający uzupełnia na swojej stronie https://www.uglaczna.bip.doc.pl/ brakującą dokumentację techniczną dot. wykonania robót elektrycznych.

    PYTANIE 3:
    W związku z planowanym udziałem naszej firmy w w/w postępowaniu przetargowym zwracamy się z uprzejmą prośbą o udzielenie jednoznacznej odpowiedzi, czy należy przewidzieć do zamontowania zarówno czopuch jaki i przewód kominowy, czy może systemu odprowadzenia spalin nie należy wykonywać (wykorzystanie systemu istniejącego).
    Zgodnie z przekazaną dokumentacją techniczną na wykonanie instalacji sanitarnych grzewczych cyt. 'Odprowadzenie spalin od projektowanego kotła przewiduje się kanałem spalinowym DN200 poprzez włączenie do istniejącego kanału spalinowego. Przed włączeniem należy sprawdzić stan techniczny kanału spalinowego. W przypadku braku możliwości wykorzystania istniejącego kanału należy wykonać nowy komin o przekroju DN200'.
    W tym miejscu pragniemy nadmienić, iż sprawdzenie stanu technicznego oraz przeprowadzenie stanu technicznego przewodów kominowych zgodnie z Prawem Budowlanym art. 62 należy do podstawowych obowiązków zarządcy budynku lub właściciela budynku. Obecnie obowiązujące przepisy wskazują, że przeglądy kominiarskie należy wykonywać co najmniej raz do roku . W przypadku ogrzewania budynku poprzez źródło ciepła z wykorzystaniem paliwa stałego to czyszczenie przewodów kominowych powinno odbywać się cztery razy do roku. Mając powyższe na uwadze przeniesienie na Wykonawcę obowiązku kontroli stanu technicznego w trakcie wykonywania robót technologicznych kotłowni jest niezgodne z prawem. Wnioskujemy zatem o przekazanie aktualnej opinii przeprowadzonej przez uprawniony zakład kominiarski. Ponadto (w przypadku stwierdzenia przez projektanta konieczności montażu nowego systemu odprowadzenia spalin) wnioskujemy o przekazanie obliczeń oraz doboru systemu kominowego z określeniem podstawowych parametrów jak np. wysokość czynna komina, średnica przewodu wynikająca z obliczeń oraz zestawienie kształtek i rur.

    ODPOWIEDŹ 3:
    Ofertę należy przygotować zgodnie z zapisami SWZ, podstawą wyceny jest dokumentacja projektowa.
    Zamawiający przewiduje obowiązek odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej oraz sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego.



    Data wprowadzenia: 2022-01-17 0946
    Data upublicznienia: 2022-01-17
    Art. czytany: 1554 razy

    » Dokumentacja elektryczna - rozmiar: 6971262 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Mirosław Kopytek
    Autor dokumentu: Wojciech Fąfara
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy Łączna
    Czerwona Górka 1B
    26 - 140 Łączna

    tel. 041/25 - 48 - 960
    fax. 041/25-48-977

    Godziny otwarcia:
    Poniedziałek
    7.30-16.00
    Wtorek - Czwartek
    7.30-15.30
    Piątek
    7.30-15.00

    Kasa czynna:
    poniedziałek - piątek
    8.00-13.30

    ePUAP – adres skrytki podawczej: /09v7jfy1xv/SkrytkaESP

    Starostwo Powiatowe
    w Skarżysku-Kamiennej
    www.spskarzysko.bip.doc.pl

    Dziennik Ustaw
    http://dziennikustaw.gov.pl
    Monitor Polski
    http://monitorpolski.gov.pl

    Urząd Gminy Łączna