|
|
|
|
Prawo miejscowe Zarządzenia Wójta Gminy 2017R
|
|
ZARZĄDZENIE NR 16/2017 WÓJTA GMINY ŁĄCZNA z dnia 23 marca 2017r. w sprawie: Powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej
ZARZĄDZENIE NR 16/2017
WÓJTA GMINY ŁĄCZNA
z dnia 23 marca 2017r.
w sprawie: Powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej i ustalenia
jej regulaminu
Na podstawie art. 8 ust. 3 i 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2016 r. poz. 778 ze zm.) oraz art. 6 ust. 2, art. 7 ust. 1 pkt. 1 i art.30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 446 ze zm.),
§1
1.Powołuje się Gminną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną, zwaną dalej „Komisją” jako organ doradczy Wójta w sprawach zagospodarowania przestrzennego.
2.Komisja składa się z członków powołanych przez Wójta Gminy Łączna, zwanego dalej „Wójtem”.
3. W skład Komisji wchodzą specjaliści z dziedziny planowania przestrzennego, urbanistyki i architektury.
Powołuje się Gminną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną w składzie:
a) Agata Nowakowska - Buk
b) Andrzej Michno
c) Maria Głowacka
d) Władysław Markulis
§2
1. Ustala regulamin organizacji i trybu działania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia. Organizację oraz zasady działania Komisji określa regulamin stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
2. Traci moc Zarządzenie NR 6/2009 Wójta Gminy Łączna z dnia 12 marca 2009 roku w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej oraz Zarządzenie NR 73/2015 Wójta Gminy Łączna z dnia 31 grudnia 2015 r. w sprawie zmian w Regulaminie Gminnej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej.
3. Wyniki prac Komisji zawarte będą w protokołach posiedzeń, przechowywanych w Wydziale Technicznym Urzędu Gminy Łączna.
4. Obsługę techniczną Komisji zapewnia Wydział Techniczny Urzędu Gminy Łączna.
§3
1. Wydatki związane z działalnością Komisji pokrywane będą z budżetu Gminy Łączna w ramach środków zaplanowanych na działalność z zakresu planowania przestrzennego.
§4
1. Wysokość wynagrodzenia za udział w jednym posiedzeniu Komisji ustala się następująco:
- przewodniczący Komisji: 400zł
- sekretarz: 400 zł
- zastępca przewodniczącego: 400 zł
- członek 350zł
2. Podstawą do wypłacenia, o którym mowa w ust 1.będzie lista obecności, potwierdzona przez pracownika Urzędu Gminy, że sporządzony został protokół zawierający wypracowane wnioski z posiedzenia.
§5
1. Wykonanie Zarządzenia powierza się Kierownikowi Wydziału Technicznego.
§6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik do Zarządzenia Nr 16/2017
Wójta Gminy Łączna z dnia 23 marca 2017r.
Regulamin pracy
Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej
§ 1
Niniejszy Regulamin określa organizację i tryb działania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej Gminy Łączna, zwanej dalej „Komisją”.
§ 2
Komisja jest organem doradczym Wójta Gminy Łączna zwanego dalej „Wójtem” w sprawach urbanistyki, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz architektury. Nadzór nad pracami Komisji sprawuje Wójt.
§ 3
1. W skład Komisji wchodzi 4 osoby powoływane przez Wójta Gminy:
• Przewodniczący Komisji
• Zastępca Przewodniczącego Komisji
• Sekretarz Komisji
• Członek Komisji
2. Zastępcę przewodniczącego i członków powołuje się spośród osób o wykształceniu
i przygotowaniu fachowym związanym bezpośrednio z teorią i praktyką planowania przestrzennego, rekomendowanych przez branżowe stowarzyszenia i samorządy zawodowe.
3. Posiedzenia Komisji zwoływane są stosownie do potrzeb.
§ 4
1. Komisja opiniuje projekty uchwał, zarządzeń, decyzji i innych dokumentów, związanych z urbanistyką, planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym oraz architekturą i doradza organom Gminy.
2. Obowiązkowo zaopiniowaniu przez Komisję podlegają projekty:
- opiniowania zasadności przystąpienia do sporządzania planu
- opiniowania projektów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
- opiniowania opracowań i koncepcji urbanistyczno-architektonicznych
- opiniowania aktualności obowiązujących opracowań urbanistycznych
- rozpatrywanie problemów z zakresu planowania przestrzennego zgłaszane przez Wójta za pośrednictwem referatu merytorycznego
3. Komisja opiniuje i wyraża stanowisko na temat uwag zgłoszonych do projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy i projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
4. Komisja opiniuje projekty dokumentów i wyraża stanowisko na wniosek Wójta
i upoważnionych pracowników Urzędu Gminy, Rady Gminy lub jej komisji, a także
z własnej inicjatywy.
5. Komisja może z własnej inicjatywy kierować uwagi i propozycje do organów Gminy
w sprawach dotyczących zakresu jej działania.
§ 5
1. Komisja obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez jej Przewodniczącego, który kieruje jej pracami.
2. Komisja obraduje w siedzibie Urzędu Gminy. Urząd Gminy zapewnia obsługę administracyjną i techniczną Komisji.
3. W uzasadnionych przypadkach Komisja może dokonywać wizji w terenie lub obradować poza siedzibą Urzędu.
4. Komisja może obradować, jeśli obecnych jest co najmniej 2 członków Komisji, w tym Przewodniczący lub Sekretarz.
5. W razie nieobecności Przewodniczącego zastępuje go Zastępca Przewodniczącego.
6. Powołanie i odwołanie Komisji następuje w drodze zarządzenia Wójta.
7. Na pierwszym posiedzeniu Komisja wybiera Przewodniczącego, Zastępcę i Sekretarza.
8. W przypadku rezygnacji któregoś z członków z pracy w Komisji lub odwołania przez Wójta któregoś z członków Komisji, Wójt wydaje nowe zarządzenie uzupełniające jej skład.
9. Komisje powołuje się na czas nieokreślony, z zastrzeżeniem ust. 8.
§ 6
1. Członkowie Komisji, będący pracownikami Urzędu Gminy biorą udział w jej pracach
w ramach swoich obowiązków służbowych, czas w pracy Komisji jest równoznaczny
z czasem pracy w ramach ich stosunku pracy w Urzędzie.
2. Za udział w posiedzeniach członkowie otrzymują diety. Wysokość ich określono w § 4 zarządzenia Wójta. Wynagrodzenie obejmuje koszty podróży, opiniowanie opracowań, wizje lokalne itp. Członkowie Komisji będący pracownikami Urzędu Gminy nie otrzymują wynagrodzeń.
§ 7
1. Z posiedzeń Komisji spisuje się protokół, dokumentujący przebieg obrad, w szczególności wnioski, opinie, uwagi i propozycje Komisji. Protokół spisuje Przewodniczący lub Sekretarz Komisji. Protokół z posiedzenia podpisują wszystkie uczestniczące w nim osoby, wchodzące w skład Komisji. Protokół z posiedzenia powinien zostać przedłożony przez Sekretarza Komisji Wójtowi w terminie 7 dni od daty posiedzenia Komisji.
2. Każdy członek Komisji może zgłosić zdanie odrębnie w formie pisemnej, które zostaje załączone do protokołu z posiedzenia Komisji.
3. Przewodniczący i Zastępca Przewodniczącego Komisji reprezentują ją na zewnątrz oraz przygotowują ustalenia jej posiedzeń.
4. Sekretarz Komisji prowadzi merytoryczny nadzór nad całokształtem prac Komisji oraz sporządza protokół posiedzeń i opinię, o której mowa w art. 17 pkt 6 lit. a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
5. W posiedzeniach Komisji, w zależności od potrzeb biorą udział autorzy przedstawionych opracowań urbanistycznych.
6. Tematykę i terminy posiedzeń, z uwzględnieniem zgłoszonych problemów, w szczególności tematy wynikające z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz listę osób zaproszonych na posiedzenie Komisji ustala referat merytoryczny w porozumieniu z Przewodniczącym Komisji.
7. O terminie posiedzenia Komisji należy zawiadomić członków Komisji oraz zaproszone osoby co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia.
8. Przewidziane do rozpatrzenia przez Komisję opracowanie wraz z opiniami i uzgodnieniami powinno być udostępnione do wglądu członkom Komisji, co najmniej na 3 dni przed terminem posiedzenia.
9. Obecni na posiedzeniu członkowie podpisują listę obecności.
10. Komisja wyraża opinię w sprawie rozpatrywanych opracowań w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów. W przypadku nie rozstrzygniętego głosowania, stanowisko Przewodniczącego Komisji jest decydujące.
11. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący. W przypadku nieobecności Przewodniczącego, pracami kieruje wyznaczony przez Przewodniczącego członek Komisji.
12. W przypadku, gdy Komisja na posiedzeniu rozpatruje więcej niż jedno opracowanie, protokół sporządza się dla każdego opracowania oddzielnie.
Data wprowadzenia: 2017-03-30 0754 Data upublicznienia: 2017-03-30 Art. czytany: 2987 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Mirosław Kopytek Autor dokumentu: Mirosław Kopytek
|
Rejestr zmian:
|
|
|
|
|
|
Urząd Gminy Łączna
Czerwona Górka 1B
26 - 140 Łączna
tel. 041/25 - 48 - 960
fax. 041/25-48-977
Godziny otwarcia:
Poniedziałek
7.30-16.00
Wtorek - Czwartek
7.30-15.30
Piątek
7.30-15.00
Kasa czynna:
poniedziałek - piątek
8.00-13.30
ePUAP – adres skrytki podawczej: /09v7jfy1xv/SkrytkaESP
Starostwo Powiatowe
w Skarżysku-Kamiennej
www.spskarzysko.bip.doc.pl
Dziennik Ustaw
http://dziennikustaw.gov.pl
Monitor Polski
http://monitorpolski.gov.pl
|
|
|