Uchwała Nr 8/XV/2008 Rady Gminy w Łącznej z dnia 19 marca 2008r.
Uchwała Nr 8/XV/2008
Rady Gminy w Łącznej
z dnia 19 marca 2008r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Łączna na 2008 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w związku z art. 86, art. 165, art.165a, art. 166 ust. 1, art. 173 ust. 1, art. 174 ust. 3, art. 184 ust. 1, pkt 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 lit. a i b, 11, 13, 14, 15, ust. 2 pkt 1, 2, 3, ust. 3, art. 188 ust. 2, pkt 1, pkt 2, art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, ze zm.)
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 10 400 000 zł,
z tego:
a) dochody bieżące 10 380 700 zł
b) dochody majątkowe 19 300 zł
zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 12 970 000 zł,
z tego:
a) wydatki bieżące 9 315 700 zł
w tym:
wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 4 714 195 zł
dotacje 275 258 zł
wydatki na obsługę długu 120 000 zł
wydatki przypadające do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji 43 000 zł
b) wydatki majątkowe 3 654 300 zł
zgodnie z załącznikiem nr 2.
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008 – 2010 zgodnie z załącznikiem nr 3 i 3a – wydatki inwestycyjne roczne.
§ 3
1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 2.570.000zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) zaciąganych kredytów w kwocie - 2 470 755 zł,
2) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy wynikającej z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie - 99. 245zł
2. Przychody budżetu w wysokości 3.499.245zł, rozchody w wysokości 929.245zł
zgodnie z załącznikiem nr 4
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości - 80 000 zł
2) celową w wysokości - 2 000 zł
z przeznaczeniem na zadania z zakresu zarządzania kryzysowego.
§ 5
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych wspólnie z innymi jednostkami samorządu terytorialnego na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6.
3. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań przejętych przez Gminę do realizacji w drodze umowy lub porozumienia między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr6.
4. Dochody i wydatki związane z pomocą rzeczową lub finansową realizowaną na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr6.
§ 6
Ustala się dochody w kwocie 44 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 50 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
1. Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo), dla:
1) zakładów budżetowych: przychody - 857 000 zł, wydatki – 856 800 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7
2. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 120 000 zł; wydatki – 120 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 8
1. Dotacje przedmiotowe dla Zakładu Gospodarki Komunalnej
1) z tytułu dopłaty do cen wody - 80 000 zł,
2) z tytułu dopłaty do cen ścieków - 65 000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 8.
2. Dotacje podmiotowe dla:
1) gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 60 000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 9.
3. Dotacje celowe na łączną kwotę – 615 258 zł, zgodnie załącznikiem nr10.
§ 9
1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 6 000 zł,
2) wydatki - 10 000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 11.
§ 10
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 100 000 zł;
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu -w kwocie 2 470 755zł;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 929 245 zł;
§ 11
Upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 100 000 zł,
2) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne do wysokości określonej w załączniku nr 3
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku
3) dokonywania zmian w planie wydatków w ramach działów klasyfikacji budżetowej z wyłączeniem zwiększania planowanych wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz zmian w wieloletnich programach inwestycyjnych,
4) dokonywania zmian w wydatkach na zadania inwestycyjne roczne w ramach paragrafu,
4a) do wprowadzania nowych zadań inwestycyjnych rocznych,
5) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz w planach dochodów własnych tych jednostek,
6) przekazania kierownikom jednostek budżetowych, zakładów budżetowych uprawnień do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym (2009)
§ 12
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Łaczna.
§ 13
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Data wprowadzenia: 2008-04-02 1315 Data upublicznienia: 2008-04-02 Art. czytany: 3892 razy
|
|