|
|
|
|
Przetargi 2021
|
|
INFORMACJA nr 2: „Rozbudowa oczyszczalni ścieków wraz z modernizacją części osadowej w Kamionkach w systemie „zaprojektuj i wybuduj”
Numer postępowania: T.260.7.2020
Łączna , dnia 22.01.2021 r.
INFORMACJA nr 2
Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
„Rozbudowa oczyszczalni ścieków wraz z modernizacją części osadowej w Kamionkach w systemie „zaprojektuj i wybuduj””
Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 2, 4 i 4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 – dalej ustawy) udziela odpowiedzi na pytania i modyfikuje treść SIWZ:
Pytanie 1
Czy wykonawca ma w swojej ofercie uwzględnić koszty utylizacji osadów z osadników i pompowni oraz złoża biologicznego na pakietach z wyłączonymi z użytkowania obiektów?
Odpowiedź:
Tak. Wykonawca ma uwzględnić koszty utylizacji osadów z osadników i pompowni oraz złoża biologicznego.
Pytanie 2
Czy wykonawca ma przewidzieć złomowanie zdemontowanych urządzeń z poszczególnych obiektów tj. pompy, ruszty napowietrzające, koryta ze stali nierdzewnej, instalacje technologiczne itp. na swój koszt czy też ma uwzględnić przekazanie ich na stan Zamawiającego?
Odpowiedź:
Tak, wykonawca ma uwzględnić w ofercie koszty złomowania.
Pytanie 3
Czy ewentualną dostawę osadu czynnego do zaszczepienia bakterii w nowo budowanym reaktorze Zamawiający jest w stanie zrealizować na swój koszt, czy należy to uwzględnić w cenie oferty Wykonawcy?
Odpowiedź:
Koszty dostawy osadu czynnego do zaszczepienia biocenozy w nowo budowanym reaktorze należy uwzględnić w ofercie wykonawcy.
Pytanie 4
Czy Zamawiający dopuszcza zaślepienie starych i nie używanych istniejących sieci technologicznych w nowym układzie technologicznym, czy też należy dokonać trwałego ich usunięcia z gruntu po trasie ich przebiegu?
Odpowiedź:
Zamawiający wymaga trwałego usunięcia istniejących i nie używanych po rozbudowie sieci technologicznych.
Pytanie 5
Czy Zamawiający przewiduje konieczność wymiany istniejącego ogrodzenia, miejscami będącego w fatalnym stanie, na nowe panelowe czy też dopuszcza możliwość wykonania ogrodzenia z siatki?
Odpowiedź:
Ogrodzenie należy wymienić zgodnie z PFU: od strony północno-wschodniej ogrodzenie jest w złym stanie technicznym. Należy je wykonać tak jak dotychczas tj. z siatki stalowej na ceownikach 50x50 bez cokolika.
Pytanie 6
Zgodnie z zapisami PFU punkt 1.7.1 Zamawiający wymaga zastosowanie rozbieralnego dachu wiaty dla nowo projektowanego sitopiaskownika. Czy Zamawiający dopuszcza możliwość rezygnacji z wiaty lub wykonanie zadaszenia tylko nad kontenerami na piasek i skratki z uwagi na to, że zgodnie z dokumentacja rysunkową PFU nr 01-t-l, wanna dla sitopiaskownika ma być przykryta blachą nierdzewną na konstrukcji wsporczej.
Odpowiedź:
Zamawiający wymaga zastosowanie rozbieralnego dachu wiaty.
Pytanie 7
Powierzchnia drogi dojazdowej do Oczyszczalni Ścieków szacowana jest na 573 m2. Zakładamy, że jest to odcinek od drogi gminnej. Przy założeniu, że szerokość drogi ma wynosić 4 m zgodnie z PFU to daje ok. 150 m długości. Jest to długość niewystarczająca na wykonanie drogi od bramy oczyszczalni ścieków do drogi gminnej. Czy Zamawiający przewiduje wykonanie drogi na całej długości wskazanego odcinka, czy tylko na odcinku metrażowym wskazanym w PFU?
Odpowiedź:
Zakres nowych dróg i placów wewnętrznych pokazany został na rys 0-T-1. Przewidywana jest budowa nowych placów manewrowych i dojść do obiektów - ale tylko w granicach ogrodzenia oczyszczalni. Droga dojazdowa do oczyszczalni nie wchodzi w zakres zadania.
Pytanie 8
Decyzja o wymianie agregatu zgodnie z zapisami PFU 1.7.18 ma zostać podjęta na etapie projektu po określeniu mocy planowanych urządzeń do zabudowy. Prosimy o jednoznaczne stanowisko Zamawiającego w kwestii agregatu, ponieważ jest to istotny koszt przy wycenie oferty.
Odpowiedź:
Należy przewidzieć wymianę agregatu na nowy, o mocy dostosowanej do obsługi podstawowych obiektów oczyszczalni.
Pytanie 9
Zamawiający w punkcie 22.2 pkt SIWZ zamieścił zapis, że w cenie oferty należy ująć:
• koszty dokonywania przeglądów serwisowych w okresie gwarancji.
Zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 do wydatków, które nie mogą być uznane za kwalifikowalne, zalicza się wydatki (...), „na produkty podlegające szybkiemu zużyciu, wydatki na części zamienne', w związku z powyższym zwracamy się z wnioskiem o potwierdzenie, że koszt materiałów eksploatacyjnych i części szybkozużywających się w okresie gwarancji jest po stronie Zamawiającego i Wykonawca nie uwzględnia tego kosztu w cenie oferty.
Odpowiedź:
Koszt materiałów eksploatacyjnych i części szybkozużywających się w okresie gwarancji będą po stronie Zamawiającego.
Data wprowadzenia: 2021-01-22 0908 Data upublicznienia: 2021-01-22 Art. czytany: 2416 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Krzysztof Pastuszka Autor dokumentu: Wojciech Fąfara
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|
|
Urząd Gminy Łączna
Czerwona Górka 1B
26 - 140 Łączna
tel. 041/25 - 48 - 960
fax. 041/25-48-977
Godziny otwarcia:
Poniedziałek
7.30-16.00
Wtorek - Czwartek
7.30-15.30
Piątek
7.30-15.00
Kasa czynna:
poniedziałek - piątek
8.00-13.30
ePUAP – adres skrytki podawczej: /09v7jfy1xv/SkrytkaESP
Starostwo Powiatowe
w Skarżysku-Kamiennej
www.spskarzysko.bip.doc.pl
Dziennik Ustaw
http://dziennikustaw.gov.pl
Monitor Polski
http://monitorpolski.gov.pl
|
|
|