(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Urząd Gminy
Statut Gminy
Wójt Gminy
Rada Gminy
Prawo miejscowe
Budżet i finanse
Zamierzenia, strategie i programy
Publiczny dostępny wykaz danych o środowisku
Oświadczenia majątkowe
Przetargi
Ochrona środowiska
Jednostki organizacyjne
Rejestry
Komunikaty
Wybory Samorządowe/Sołeckie/Izby Rolne/Ławnicy/Sejmu i Senatu RP/PE/Prezydent RP
Konkurs na stanowiska urzędnicze
Konkursy na dyrektorów szkół
Współpraca z Organizacjami Pożytku Publicznego
Audyty i Kontrole
Kącik adopcyjny bezpańskich zwierząt
Druki dla interesantów
Sprawozdania
Rewitalizacja
RODO
Narodowy Spis Powszechny/Rolny/Ludności
-------------------------
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Postanowienie Nr 352/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach z dnia 19 kwietnia 2024r.
» Sprawozdania z badań wody na ujęciach: Klonów, Jamno, Zalezianka z dnia 12.04.2024r.
» Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie gminy Łączna za rok 2023
» Zarządzenie Nr 15/2024 Wójta Gminy Łączna z dnia 11 kwietnia 2024r.
» Zarządzenie Nr 14/2024 Wójta Gminy Łączna z dnia 4 kwietnia 2024r.
  • Przetargi
  • 2021
  • INFORMACJA nr 3: „Rozbudowa oczyszczalni ścieków wraz z modernizacją części osadowej w Kamionkach w systemie „zaprojektuj i wybuduj”

    Numer postępowania: T.260.7.2020

    Łączna , dnia 01.02.2021 r.
    INFORMACJA nr 3

    Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
    „Rozbudowa oczyszczalni ścieków wraz z modernizacją części osadowej w Kamionkach w systemie „zaprojektuj i wybuduj””
    Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 2, 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 – dalej ustawy) udziela odpowiedzi na pytania i modyfikuje treść SIWZ:

    Pytanie 1
    Zwracamy się z prośbą o wyrażenie zgody na zamianę sformułowań „opóźnienie” na „zwłokę” w postanowieniach umownych dotyczących naliczania kar umownych (§ 20 umowy). Wykonawca wskazuje, iż zgodnie z ustalonym orzecznictwem KIO, kary dla wykonawcy muszą być powiązane z jego winą przy realizacji umowy.
    Odpowiedź:
    Zamawiający wyraża zgodę na zmianę i dokonuje modyfikacji § 20 ust. 1 umowy, który otrzymuje brzmienie:
    1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną:
    1) za zwłokę w wykonaniu terminów, końcowego wykonania robót w wysokości 0,1 % wynagrodzenia brutto określonego w § 10 ust. 1 umowy, za każdy dzień zwłoki oraz za nie dochowanie terminu uzyskania pozwolenia na użytkowanie w wysokości 0,1 % wynagrodzenia brutto określonego w § 10 ust. 1 umowy, za każdy dzień zwłoki
    2) za zwłokę w przedłożeniu do zatwierdzenia nowego lub zmienionego harmonogramu
    w wysokości 0,05 % wynagrodzenia brutto określonego w § 10 ust. 1 umowy, za każdy dzień zwłoki;

    3) za zwłokę w wykonaniu któregokolwiek z terminów wskazanych w zatwierdzonym harmonogramie przedmiotu umowy w wysokości 0,05 % wynagrodzenia brutto określonego w § 10 ust. 1 umowy, za każdy dzień zwłoki;
    4) za nieprzedłożenie do zaakceptowania projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub projektu jej zmiany za każdy stwierdzony przypadek w wysokości 2 % wynagrodzenia brutto określonego w § 10 ust. 1 umowy
    5) za nieprzedłożenie poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo lub jej zmiany za każdy stwierdzony przypadek w wysokości 2 % wynagrodzenia brutto określonego w § 10 ust. 1 umowy
    6) za brak zapłaty lub nieterminową zapłatę wynagrodzenia należnego podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom za każdy stwierdzony przypadek w wysokości 2 % wynagrodzenia brutto określonego w § 10 ust. 1 umowy
    7) za niewprowadzenie zmiany umowy o podwykonawstwo w zakresie terminu zapłaty za każdy stwierdzony przypadek w wysokości 2 % wynagrodzenia brutto określonego w § 10 ust. 1 umowy
    8) za zwłokę w usunięciu wad i usterek w okresie rękojmi w wysokości 0,2 % wynagrodzenia brutto określonego w § 10 ust. 1 umowy, za każdy dzień zwłoki liczonej od daty wyznaczonej na usunięcie wad;
    9) za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego (niezależnie czy na podstawie umowy czy też na podstawie ustawy) w przypadkach określonych w § 17 i § 21 ust. 2 pkt. od 3 do 5 umowy w wysokości 10 % wynagrodzenia brutto określonego w § 10 ust. 1 umowy.
    10) za odstąpienie od Umowy przez Zamawiającego (niezależnie czy na podstawie umowy czy też na podstawie ustawy) z przyczyn zależnych od Wykonawcy w wysokości 10 % wynagrodzenia brutto określonego w § 10 ust. 1 umowy
    11) za każdy przypadek naruszenia obowiązku realizacji Przedmiotu Umowy przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę - w wysokości 5.000 zł nie więcej niż 10% wynagrodzenia brutto określonego w § 10 ust. 1

    Pytanie 2
    Czy Zamawiający wyrazi zgodę w § 20 ust. 1 pkt 8 umowy na obniżenie kar umownych za opóźnienie w usunięciu wad i usterek w okresie rękojmi do wysokości 0,05 % wynagrodzenia brutto określonego w § 10 ust. 1 umowy, za każdy dzień opóźnienia liczonej od daty wyznaczonej na usunięcie wad?
    Wykonawca szacując ostateczną cenę ofertową ocenia poziom ewentualnych ryzyk dla inwestycji i obniżenie wysokości kar umownych wpływa na obniżenie wyceny ryzyka i związaną z tym obniżkę ceny ofertowej, więc jest to to z korzyścią dla Zamawiającego.
    Odpowiedź:
    Zamawiający nie wyraża zgody

    Pytanie 3
    Czy Zamawiający wyrazi zgodę w § 20 ust. 1 pkt od 4 do 8 umowy na obniżenie kar umownych do wysokości 0,5% wynagrodzenia brutto określonego w § 10 ust. 1 umowy?
    Wykonawca szacując ostateczną cenę ofertową ocenia poziom ewentualnych ryzyk dla inwestycji i obniżenie wysokości kar umownych wpływa na obniżenie wyceny ryzyka i związaną z tym obniżkę ceny ofertowej, więc jest to to z korzyścią dla Zamawiającego.
    Odpowiedź:
    Zamawiający nie wyraża zgody

    Pytanie 4
    Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wprowadzenie limitu przysługujących mu kar umownych do wysokości 20% wynagrodzenia brutto określonego w § 10 ust. 1 umowy?
    Wykonawca szacując ostateczną cenę ofertową ocenia poziom ewentualnych ryzyk dla inwestycji i obniżenie wysokości kar umownych wpływa na obniżenie wyceny ryzyka i związaną z tym obniżkę ceny ofertowej, więc jest to z korzyścią dla Zamawiającego.
    Odpowiedź:
    Zamawiający wyraża zgodę. W § 20 dodaje się ustęp 6, który otrzymuje brzmienie:
    Ustala się górny limit kar umownych na poziomie do 20% wynagrodzenia brutto określonego w § 10 ust. 1 Umowy.

    Pytanie 5
    PFU 1.7.3 Budynek techniczno - socjalny: - obiekt przebudowywany - Obiekt nr 12.

    Prosimy o udzielenie odpowiedzi czy po stronie Wykonawcy jest umeblowanie obiektu socjalnego. Jeżeli tak, prosimy o udostępnienie zestawienia mebli i wymaganego sprzętu.
    Odpowiedź:
    Zamawiający nie wymaga umeblowania Budynku techniczno – socjalnego – ob. nr 12.

    Pytanie 6
    PFU 1.7.3 Budynek techniczno - socjalny: - obiekt przebudowywany - Obiekt nr 12.

    W związku z przewidzianymi pracami budowlanymi przewidzianymi dla obiektu nr 12, w tym: wykuciem , wstawieniem okien, przekuciem w ścianie w kierunku wiaty, zwracamy się z pytaniem jak Zamawiający przewiduje uzupełnienie elewacji wskazanego budynku i odtworzenie jej do stanu pierwotnego. Prosimy o określenie niezbędnych prac remontowych oraz informację czy w ramach prac remontowych przewidziane jest również malowanie elewacji Obiektu 12?
    Odpowiedź:
    Powstałe w wyniku wykuć otwory należy uzupełnić w takiej technologii w jakiej obiekt został wykonany, a następnie je otynkować. Zamawiający wymaga malowania całości elewacji Obiektu 12

    Pytanie 7
    Prosimy o doprecyzowanie zapisów zawartych w PFU punkt 1.7.22 Ukształtowanie terenu i zieleń oczyszczalni:
    „Dokładna powierzchnia trawników określona zostanie w trakcie realizacji inwestycji. Dla podniesienia walorów estetycznych obiektu oczyszczalni należy wykonać sadzenie grup zieleni zorganizowanej ozdobnej o wysokich walorach estetycznych”.
    Czy obsiania i nasadzenia przewidziane są tylko na obszarach, gdzie prowadzone były prace budowlane?
    Prosimy o określenie rodzaju, ilości drzew i krzewów mających na celu podniesienie walorów estetycznych obiektu oczyszczalni.
    Odpowiedź:
    Obsiania i nasadzenia należy wykonać na obszarach, gdzie prowadzone będą prace budowlane, oraz na obszarach towarzyszących, które zniszczone zostaną przez Wykonawcę w wyniku prowadzenia prac budowlanych.
    Określenie rodzaju, ilości drzew i krzewów mających na celu podniesienie walorów estetycznych obiektu oczyszczalni będzie określone przez projektanta Wykonawcy i będzie uzgadniane z Zamawiającym.

    Pytanie 8
    Prosimy o udzielenie odpowiedzi czy z powierzchni połaci dachowych budowanych i modernizowanych Obiektów, Zamawiający dopuszcza możliwość odprowadzenia wody opadowej do istniejącej sieci kanalizacji funkcjonującej na terenie Oczyszczalni Ścieków?
    Czy na terenie Oczyszczalni Ścieków jest i funkcjonuje obecnie kanalizacja deszczowa odprowadzająca wody opadowe poprzez wpusty deszczowe?
    Czy kanalizację deszczową należy uwzględnić w wycenie Wykonawcy konieczną do zaprojektowania i wykonania?
    Odpowiedź:
    Wody opadowe z powierzchni zabrudzonych (okolice Wiaty na osad i Punktu Zlewnego Ścieków Dowożonych powinny odprowadzane do kanalizacji technologicznej i kierowane do oczyszczenia. Pozostałe wody opadowe z dachów i dróg wewnętrznych odprowadzane będą jak dotychczas na tereny zielone.

    Pytanie 9
    Zgodnie z załączoną Decyzją o środowiskowych warunkach punkt II. 2.:
    „Zainstalować dmuchawy w obudowach dźwiękochłonnych pod wiatą przylegającą od zachodu do budynku nowego reaktora biologicznego. Wykonać co najmniej jedną pełną ścianę wiaty od strony północnej”
    Z uwagi na brak takowych wytycznych w pozostałych dokumentach przetargowych prosimy o potwierdzenie konieczności wykonania powyższego zadaszenia i wydanie technologii wykonania.
    Odpowiedź:
    Konieczność wykonania pełnej ściany wiaty od strony północnej wynika z uzgodnień dokonywanych na etapie uzgadniania z odpowiednimi organami decyzji środowiskowej. Zamawiający wymaga wykonania pełnych ścian wiaty zarówno od strony północnej jak i południowej. Ściany wiaty wykonać w technologii tradycyjnej, murowanej oraz otynkować i pomalować podobnie jak Budynek techniczno-socjalny Ob. nr 12.

    Pytanie 10
    Zgodnie z PFU 1.7.3 Pompownia Ścieków - Obiekt nr 3 zawarto zapis „zaprojektować niezbędne naprawy” po ocenie stanu zbiornika.
    Prosimy o doprecyzowanie na czym mają polegać niezbędne prace? Czy chodzi o remont zbiornika wraz z wykonaniem powłok zabezpieczających?
    Prosimy o doszczegółowienie zapisu – „zabezpieczenie górnej powierzchni płyty stropowej o technologię wykonania zabezpieczenia”.
    Odpowiedź:
    Zgodnie z PFU Zamawiający wymaga:
    - oceny stanu konstrukcji zbiornika i zaprojektowania i wykonania niezbędnych napraw. Zakres napraw powinien obejmować:
    - czyszczenie zbiornika wewnątrz, przygotowanie powierzchni.
    - uszczelnienie ewentualnych przecieków zbiornika metodą iniekcyjną
    - przygotowanie powierzchni betonowych zbiornika pod wykonanie napraw - reprofilacji. Wykonanie
    renowacji – reprofilacji konstrukcji żelbetowych zbiornika.
    - wykonanie izolacji wewnętrznych.
    - zaprojektować zabezpieczenia górnej powierzchni płyty stropowej. Zakres napraw powinien obejmować:
    - wykonanie wyprawy wierzchniej płyty przekrywającej nad zbiornikiem w formie żywicy
    zabezpieczającej w wykonaniu przeciwpoślizgowym.

    Pytanie 11
    Zgodnie z PFU 1.7.6 Komora Tlenowej Stabilizacji Osadu - Obiekt nr 6 zawarto zapis:
    „Ścianę reaktora od strony komory złoża zraszanego ocieplić analogicznie jak pozostałe ściany reaktora”.

    Jaką technologię docieplenia miał na myśli Zamawiający?
    Odpowiedź:
    Zamawiający miał na myśli technologię ocieplenia identyczną z tą jaka jest wykonana dla obiektu, tj.: Reaktor nad gruntem, został ocieplony styropianem gr. 10cm ustawionym na ceownikach 100. Ceowniki przyspawano do marek stalowych „M1” zabetonowanych w ścianach. Z zewnątrz do ceowników przymocowano płyty faliste elewacyjne firmy „Onduline”. Zamawiający prosił o wizję lokalną obiektów.

    Pytanie 12
    Zgodnie z PFU 1.7.10 Punkt kontrolno pomiarowy ścieków oczyszczonych - Obiekt nr 9
    „Zaprojektować zabezpieczenie górnej powierzchni płyty stropowej”
    Prosimy o doszczegółowienie zapisu oraz czy Zamawiający przewiduje remont zbiornika od wewnątrz, jeżeli tak, to w jakim zakresie i technologii?
    Odpowiedź:
    Zamawiający nie przewiduje remontu zbiornika od wewnątrz. Zabezpieczenie górnej powierzchni płyty stropowej należy wykonać podobne jak w przypadku Pompowni Ścieków - Obiekt nr 3, tj.: - wykonanie wyprawy wierzchniej płyty przekrywającej nad zbiornikiem w formie żywicy zabezpieczającej w wykonaniu przeciwpoślizgowym.

    Pytanie 13
    Zgodnie z SIWZ punkt 23.1.4. Zamawiający wskazuje formalności jakie powinny zostać dopełnione przed zawarciem umowy, w tym wymaga przedłożenia Kosztorysów ofertowych opracowanych metodą szczegółową.
    Zgodnie z zamieszczonym draftem/wzorem umowy, w wykazie załączników został umieszczony zapis, że integralną część niniejszej umowy stanowią:
    c. Szacunkowe zestawienie kosztów.
    Prosimy o informację, który zapis jest wiążący dla Oferentów?
    Zgodnie z zakresem umowy, Kosztorys Inwestorski opracowany metodą szczegółową zostanie wykonany i przekazany Zamawiającemu wraz z projektami wykonawczymi. We wcześniejszej fazie nie jest możliwe przygotowanie ww. kosztorysów zgodnych z finalna realizacją Inwestycji.
    Odpowiedź:
    Zamawiający podtrzymuje zapis, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia dokumentu, o którym mowa w pytaniu.


    Data wprowadzenia: 2021-02-01 1430
    Data upublicznienia: 2021-02-01
    Art. czytany: 1967 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Krzysztof Pastuszka
    Autor dokumentu: Romuald Kowaliński
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy Łączna
    Czerwona Górka 1B
    26 - 140 Łączna

    tel. 041/25 - 48 - 960
    fax. 041/25-48-977

    Godziny otwarcia:
    Poniedziałek
    7.30-16.00
    Wtorek - Czwartek
    7.30-15.30
    Piątek
    7.30-15.00

    Kasa czynna:
    poniedziałek - piątek
    8.00-13.30

    ePUAP – adres skrytki podawczej: /09v7jfy1xv/SkrytkaESP

    Starostwo Powiatowe
    w Skarżysku-Kamiennej
    www.spskarzysko.bip.doc.pl

    Dziennik Ustaw
    http://dziennikustaw.gov.pl
    Monitor Polski
    http://monitorpolski.gov.pl

    Urząd Gminy Łączna